152283
Książka
W koszyku
1. Motywacja i emocje Co nas motywuje? 1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda 1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak określamy nasze motywacyjne priorytety? 1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda 14 1.4. Humanistyczna teoria Maslowa Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks? 1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny 1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe 1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć 1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej Jak motywują nas emocje? 1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją? Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury Jakie procesy sterują naszymi emocjami? 1.10. Mózgowe podłoże emocji 1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U 1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień 1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje? Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa? 71 Podsumowanie rozdziału 2. Uczenie się i wychowanie Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne? 2.1. Podstawy warunkowania klasycznego 2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego? 2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera 2.4. Siła wzmocnienia 2.5. Problem kary 2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego 2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? 2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich 2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura 2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę 2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu” Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Podsumowanie rozdziału 3. Pamięć Jaka jest natura pamięci? 3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”? W jaki sposób powstają wspomnienia? 3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna 3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna 3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy… W jaki sposób wydobywamy wspomnienia? 3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? 3.6. Grzechy pominięcia 3.7. Grzechy włączania 3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii 211 Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,2 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(2)
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150068 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150067 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8628 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2016
Uwaga ogólna
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 231-260. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności