Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(298)
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
Książki
(252)
Publikacje naukowe
(76)
Artykuły
(45)
Publikacje fachowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(23)
E-booki
(16)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(221)
dostępne
(113)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(125)
Czytelnia Główna
(1)
Biblioteka WB
(2)
Biblioteka Międzywydziałowa
(88)
Biblioteka WEiZ
(104)
Biblioteka WWFiF
(6)
Magazyn
(21)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(16)
Dudzik-Lewicka Irena
(5)
Kozioł Leszek
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Howaniec Honorata
(4)
Pyka Jan (1946- )
(4)
Waszkielewicz Wiesław
(4)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(4)
Łuczkiewicz Grzegorz
(4)
Łunarski Jerzy
(4)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Drucker Peter Ferdinand (1909-2005)
(3)
Gawlik Józef
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(3)
Krawiec Franciszek
(3)
Michna Anna
(3)
Polak Andrzej
(3)
Potwora Witold
(3)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Albigowski Marek
(2)
Aluchna Maria
(2)
Berliński Lechosław (1944- )
(2)
Berłowski Paweł
(2)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(2)
Czarnota Jerzy Lech
(2)
Danik Lidia
(2)
Fertsch Marek
(2)
Gancarczyk Jacek
(2)
Kaczmarek Radek
(2)
Kaczmarska Bożena
(2)
Karlik Marcin
(2)
Koch Tomasz
(2)
Koch Tomasz (1956- )
(2)
Kostecka Alicja
(2)
Luecke Richard
(2)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(2)
Moczała Aleksander
(2)
Moszkowicz Mieczysław
(2)
Mrówka Rafał
(2)
Ozga Przemysław
(2)
Pawlak Marek (1955- )
(2)
Pindelski Mikołaj
(2)
Roth Gérard (1955- )
(2)
Santarek Krzysztof
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Skrzypek Elżbieta
(2)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(2)
Sosnowska Alicja
(2)
Szelest Stanisław
(2)
Tomczykowska Paulina
(2)
Trompeteur Małgorzata
(2)
Walczak Wojtek
(2)
Wawak Tadeusz (1946- )
(2)
Wereda Wioletta
(2)
Wirkus Marek
(2)
Wissema J. G. (1942- )
(2)
Wiśniewski Kryspin
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Acewicz Mirosław
(1)
Adamczak Michał
(1)
Adamczyk Marek
(1)
Adamik Anna (1970- )
(1)
Aftyka Waldemar
(1)
Anastasi Alessandro
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Anthony Scott D
(1)
Antonowicz Alicja (ekonomia)
(1)
Antoszkiewicz Jan (1937- )
(1)
Arhipova Marina Ûr'evna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Badurek Jarosław
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Bal-Woźniak Teresa
(1)
Balcerzak Adam (ekonomia)
(1)
Barabasz Krystyna
(1)
Baran Michał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Barańska-Fischer Mirella
(1)
Barcik Anna
(1)
Bartold Tomasz
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Bastian Dietmar
(1)
Beckhard Richard
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bednarska-Olejniczak Dorota
(1)
Bessant J. R
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bielecki Maciej
(1)
Bielski Marcin
(1)
Bień Magdalena (gospodarka przestrzenna)
(1)
Bieńkiewicz Maciej
(1)
Bijak Sylwia
(1)
Bizon-Górecka Jadwiga
(1)
Blaik Piotr
(1)
Blażlak Robert
(1)
Boekhorst Peter te (1957- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(58)
2010 - 2019
(162)
2000 - 2009
(78)
1990 - 1999
(13)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(109)
Kraj wydania
Polska
(312)
Kiribati
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(306)
angielski
(8)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(19)
Menedżerowie
(15)
Ekonomiści
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Dyrektorzy
(1)
Informatycy
(1)
Inżynierowie
(1)
Menedżerowie produkcji
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Innowacje
(195)
Zarządzanie innowacjami
(81)
Zarządzanie
(73)
Przedsiębiorstwa
(60)
Przedsiębiorstwo
(23)
Zarządzanie jakością
(23)
Zarządzanie wiedzą
(22)
Zarządzanie strategiczne
(19)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(18)
Produkcja
(17)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
Przedsiębiorczość (postawa)
(12)
Transfer technologii
(11)
Zarządzanie projektami
(11)
Zarządzanie ryzykiem
(11)
Efektywność ekonomiczna
(8)
Konkurencja
(8)
Organizacja
(8)
Gospodarka
(7)
Informatyzacja
(7)
Inżynieria produkcji
(7)
Kreatywność
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Marketing
(7)
Przedsiębiorczość
(7)
Rozwój zrównoważony
(7)
Ekonomia
(6)
Jakość
(6)
Konkurencyjność
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Organizacje
(6)
Produktywność (ekonomia)
(6)
Logistyka gospodarcza
(5)
Model biznesowy
(5)
Planowanie strategiczne
(5)
Pracownicy
(5)
Przywództwo
(5)
Systemy informatyczne zarządzania
(5)
Zarządzanie zmianą
(5)
Łańcuch dostaw
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(4)
Decyzje
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka oparta na wiedzy
(4)
Innowacje produktowe
(4)
Logistyka
(4)
Menedżerowie
(4)
Nowy produkt
(4)
Praca zespołowa
(4)
Projektowanie
(4)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(4)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(4)
Ryzyko
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
Start-up
(4)
Strategia marki
(4)
Sukces
(4)
Technologia informacyjna (IT)
(4)
Zarządzanie finansami
(4)
Zarządzanie firmą
(4)
Zarządzanie informacją
(4)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(4)
Zarządzanie talentami
(4)
COVID-19
(3)
Design thinking
(3)
Etyka biznesu
(3)
Górnictwo
(3)
Innowacje ekologiczne
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauka
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Organizacja pracy
(3)
Polityka innowacyjna
(3)
Postęp techniczny
(3)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(3)
Przemysł motoryzacyjny
(3)
Przemysły wysokiej techniki
(3)
Public relations
(3)
Szczupłe zarządzanie
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Technologia
(3)
Transfer wiedzy
(3)
Turystyka
(3)
Usługi
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Zarządzanie procesowe
(3)
Zarządzanie produktem
(3)
Automatyzacja
(2)
BHP
(2)
Bezrobocie
(2)
Business Process Management
(2)
Controlling
(2)
Ekoturystyka
(2)
Finanse
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Hutnictwo
(2)
Informatyka
(2)
Innowacje techniczne
(2)
Temat: czas
2001-
(67)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Korea Południowa
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo (Polska ; region)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Skandynawia
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(34)
Praca zbiorowa
(21)
Opracowanie
(19)
Podręcznik
(17)
Materiały konferencyjne
(14)
Podręczniki akademickie
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(11)
Materiały pomocnicze
(11)
Poradnik
(9)
Raport z badań
(9)
Poradniki
(5)
Podręczniki
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(102)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(32)
Inżynieria i technika
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Nauka i badania
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(43)
Kultura Fizyczna
(1)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
314 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Polityka innowacyjna : nowe tendencje w teorii i praktyce / Marzenna Anna Weresa. - Wydanie II - Warszawa : PWN, 2022. - 248 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Ekonomia)
Na grzbiecie akronim serii: E.
Bibliografia na stronach 233-246. Indeks.
ROZDZIAŁ 1. Podstawy teorii innowacji 1.1.Innowacje, rodzaje i ekonomiczna interpretacja 1.2.Innowacyjność gospodarki 1.3.Wewnętrzne i zewnętrzne czynniki innowacyjności 1.4.Modele innowacji - od modelu liniowego do systemu innowacji 1.5.Transfer wiedzy i dyfuzja innowacji 1.6.Bariery działalności innowacyjnej ROZDZIAŁ 2. Koncepcja systemów innowacji 2.1.Pojęcie narodowych systemów innowacji (NSI) 2.2.Sposoby pomiaru poziomu innowacyjności gospodarek 2.3.Różne modele narodowych systemów innowacji w gospodarce światowej 2.4.Od narodowych do regionalnych, branżowych i technologicznych systemów innowacji 2.5.Polityka innowacyjna jako element systemu innowacji ROZDZIAŁ 3. Teoretyczne podstawy polityki innowacyjnej 3.1.Definicja strategii innowacji i polityki innowacyjnej 3.2.Miejsce polityki innowacyjnej w polityce gospodarczej państwa 3.3.Ewolucja polityki innowacyjnej: od podejścia tradycyjnego do współczesnego 3.4.Współczesny model polityki w dziedzinie innowacji 3.5.Cele i narzędzia polityki innowacyjnej 3.6.Ewaluacja polityki innowacyjnej ROZDZIAŁ 4. Struktury proinnowacyjne i ich rola w pobudzaniu innowacyjności 4.1.Pojęcie struktury proinnowacyjnej w gospodarce 4.2.Parki naukowo-technologiczne w teorii i praktyce 4.3.Inkubatory biznesu 6Spis treści AA. Sieciowe powiązania innowatorów 4.5.Geneza i ewolucja koncepcji klastrów 4.6.Innowacyjne miasta ROZDZIAŁ 5. Finansowanie innowacji jako narzędzie polityki innowacyjnej 5.1.Źródła finansowania innowacji 5.2.Problem ryzyka innowacyjnego 5.3.Finansowanie innowacji przez kapitał podwyższonego ryzyka: private eąuity, venture capital, aniołowie biznesu 5.4.Instytucje wspomagania finansowego: podatki, subsydia, amortyzacja ROZDZIAŁ 6. Polityka innowacyjna w praktyce - doświadczenia wybranych krajów 6.1.Polityka innowacyjna w państwach członkowskich Unii Europejskiej: porównanie Finlandii i Irlandii 6.2.Polska i Czechy - polityka innowacyjna w kontekście doganiania liderów innowacyjności 6.3.Polityka innowacyjna w Stanach Zjednoczonych 6.4.Polityka innowacyjna Korei Południowej - azjatyckiego tygrysa innowacyjności 6.5.Chiny - od transferu technologii i imitacji ku tworzeniu rodzimych innowacji
Sygnatura czytelni BWZ: IV A 86
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 152635 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 119.
1. Adaptacja modelu urban labu w Gdyni i w Rzeszowie – teoria a rzeczywistość 1.1. Modelowe ujęcie urban labu dostosowanego do warunków polskich 1.2. Urban Lab Gdynia 1.3. Urban Lab Rzeszów 1.4. Rola Instytutu Rozwoju Miast i Regionów w projekcie 2. Struktura organizacyjna urban labów 2.1. Zespół urban labu 2.2. Grupa Strategiczna 2.3. Zespół Tematyczny 3. Działalność Urban Labów w Gdyni i w Rzeszowie – dobre praktyki 3.1. Otwieranie danych miejskich 3.2. Hackathon miejski 3.3. Inkubator Innowacji Miejskich 3.4. Rzeszowskie Laboratorium Badań Miejskich 3.5. Gdyńska Platforma Dialogu (Decidim) 3.6. Urban Cafe 3.7. Inne aktywności podejmowane w laboratoriach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151867 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Instytucje otoczenia biznesu we współczesnej gospodarce / Wojciech Leoński, Roman Tylżanowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 143 strony : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
Dla osób planujących założenie działalności gospodarczej, przedsiębiorców, menadżerów oraz nauczycieli akademickich, a także studentów nauk o zarządzaniu i jakości.
Pojęcie i rola instytucji otoczenia biznesu Definicja instytucji otoczenia biznesu Obszary i rodzaje usług świadczonych przez IOB Uwarunkowania rozwoju i bariery ograniczające rozwój IOB Klastry przemysłowe Uwarunkowania rozwoju klastrów Wpływ klastrów na przedsiębiorstwa i region Centra innowacji i transferu technologii Innowacje i ich znaczenie we współczesnej gospodarce Rola transferu technologii we wspieraniu przedsiębiorstw Centra innowacji i transferu technologii jako instytucje wspierające innowacyjność Parki technologiczne i akademickie inkubatory przedsiębiorczości Park technologiczny jako podmiot wspierający rozwój polskiej gospodarki Akademickie inkubatory przedsiębiorczości i ich znaczenie dla początkujących przedsiębiorców Porównanie usług parków technologicznych, inkubatorów technologicznych oraz inkubatorów przedsiębiorczości Sieci aniołów biznesu i fundusze venture capital Pojęcie anioła biznesu Fundusze venture capital jako instytucje otoczenia biznesu Różnice między aniołem biznesu a funduszem venture capital Pozostałe instytucje wspierające działalność gospodarczą Agencje rozwoju regionalnego. Izby gospodarcze Stowarzyszenia i fundacje Instytucje otoczenia biznesu na Pomorzu Zachodnim w świetle badań empirycznych
Sygnatura czytelni BWZ: VIII B 45
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152956 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6529 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka porusza problematyką z zakresu zarządzania innowacjami techniczno-organizacyjnymi. Autor omawia w niej m.in. modele działalności innowacyjnej, strategie innowacyjne przedsiębiorstw, rynek technologii. Książka napisana jest głównie dla studentów (zarządzanie innowacjami, zarządzanie zmianą, zarządzanie technologią). Praktyczne informacje znajdą w niej równię inżynierowie zajmujący się organizacją działalności innowacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Innovation is a complex, multi-aspect, global, regional and industry process. It is a consequence of the interaction of creativity, entrepreneurship, competitiveness, knowledge, management and economic growth. A competitive position of countries and companies is the outcome of their capacity and predisposition for innovations, shaped by their sizes, resources at their disposal (including human), system of management and relations with the environment. This volume, painting a diverse and versatile picture of innovation, co-existing together with creativity and entrepreneurship, is an effect of authors common interest in this subject matter.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, wobec ciągle niskiego poziomu innowacyjności Polski, stanowi jedno z kluczowych zadań polskiej polityki gospodarczej na najbliższe lata. Innowacyjność jest również przedmiotem zainteresowania samych przedsiębiorców, gdyż jest postrzegana jako główny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstw. Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjnosci, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowanych procesów innowacji oraz wykorzystania Internetu do komunikacji z klientem. Przedstawione problemy stanowią wyzwanie nie tylko dla samych przedsiębiorstw, ale także dla krajowej i regionalnej polityki innowacyjnej. Zatem adresatami opracowania są pracownicy naukowi, doktoranci, studenci, ale także przedsiębiorcy, menedżerowie oraz praktycy gospodarczy kreujący szeroko rozumiane uwarunkowania do wdrażania innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Klasyczna, Schumpeterowska „twórcza destrukcja” również współcześnie jest wy-znacznikiem tych aktywności podmiotów rynkowych, w które wpisane są działania innowacyjne. Skutkiem tej działalności są szeroko rozumiane zmiany organizacyjne, znajdujące się w centrum zainteresowania nauk o zarządzaniu. Nie jest jednak możliwe stworzenie pełnej listy czynników generujących przeobrażenia w organizacjach, tak jak nie jest realne określenie skończonego wykazu paradoksów, które im towarzyszą. Warto jednak podejmować próby usystematyzowania tych działań, gdyż są one niekwestionowanym sposobem rozwoju nauki i zbliżania jej do „doskonałości” – niezależnie od sposobu rozumienia tej kategorii. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie poglądów polskich badaczy na innowacyjność, zmiany organizacyjne, związane z nimi procesy uczenia się oraz próba usystematyzowania tych poglądów, a także określenie ich wpływu na wybrane kategorie, takie jak rozwój, adaptacja czy uelastycznienie organizacji. Poznawanie źródeł, barier i procesów związanych z innowacjami i zmianami prowadzi do systematycznej identyfikacji paradoksów i pozornego ich rozstrzygania. To fenomen nauk, w tym nauk społecznych, które wciąż jeszcze pozostawiają wiele miejsca na dywagacje, wątpliwości i wyjaśnienia o charakterze probabilistycznym i intencjonalnym. Mamy nadzieję, iż niniejsza publikacja będzie inspirować czytelników zarówno do eksploracji przedstawianych zagadnień, jak i do poszukiwania kolejnych luk badawczych. Ostatecznie celem nauki jest coraz lepsze wyjaśnianie zjawisk, a „poszukiwanie dobrych wyjaśnień prowadzi nas do idei stopniowego poprawienia wyjaśnień poprzez podnoszenie stopnia ich sprawdzalności, to znaczy poprzez przechodzenie do lepiej sprawdzalnych teorii, do teorii o większej treści, wyższym stopniu uniwersalności i wyższym stopniu dokładności” (K. Popper, Wiedza obiektywna. Ewolucyjna teoria epistemologiczna, Warszawa 1992, PWN, s. 252). Katarzyna Piórkowska, Aleksandra Sus
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przed-siębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębior¬czości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera¬-właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konku¬rencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Au¬torzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Proponujemy – zgodnie z przyjętą koncepcją – zróżnicowaną tematykę, tak aby stworzyć forum wymiany poglądów na temat różnych koncepcji i aspektów zarządzania W pierwszym artykule zapoznacie się Państwo z japońskim systemem zarządzania przedsiębiorstwami i łańcuchami do¬staw w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz innych okolicznościach drastycznie zmieniających warunki ich funkcjonowania. Rozważania przedstawione w publikacji podzielone zostały na dwie zasadnicze części. W pierwszej przedstawiono makroekonomiczne i społeczne uwarunkowania, które w istotnym stopniu wpływają na zmiany w japońskim systemie zarządzania po 1989 roku, czyli od zakończenia okresu spektakularnego wzrostu, tzw. ekonomii bańki mydlanej (bubble economy). W drugiej części z kolei scharakteryzowano najistotniejsze zmiany w japońskim systemie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi i ryzykiem w łańcuchach dostaw. Kolejne opracowanie poświęcone jest funkcjonowaniu struktur piramidowych stosowanych przez spółki giełdowe kontrolowane lub cechujące się znacznym udziałem rodziny, bądź w szczególnym przypadku założyciela, we własności. Struktury piramidowe wykorzystywane są w tego typu spółkach w celu zwiększenia kontroli przy jednoczesnym obniżeniu zaangażowania kapitałowego. Przedmiotem zainteresowania prowadzonej dyskusji są zatem spółki obecne na rynku kapitałowym, których akcje pozostają w obrocie giełdowym. Artykuł ma charakter teoretyczny i oparty jest na przeglądzie literatury światowej. Ważnym tematem z punktu widzenia gospodarki jest problem identyfikacji sposobu budowania potencjału innowacyjnego systemu zarządzania przez spojrzenie na elementy systemu w powiązaniu z cechami relacji sieci organizacyjnych. Przed-stawiony artykuł wskazuje na fazy i czynniki innowacji w tworzeniu potencjału innowacyjnego organizacji. Bierze pod uwagę wiedzę jawną i ukrytą oraz uwarunkowania ich wymiany pomiędzy pracownikami w zakresie wzajemnego rozumienia się, angażowania i zaufania. Innym spojrzeniem na problem innowacji jest identyfikacja i analiza modeli zarządzania innowacjami. W artykule wykorzystano krytyczną analizę piśmiennictwa dotyczącą biznesowych modeli innowacji (business model innovation, innovation governance models) i ich klasyfikacji, zawierającą syntezę ba¬dań nad tymi modelami pochodzących z ostatnich kilku lat. Ciekawe ujęcie dążenia do doskonałości organizacyjnej zaprezentowano w artykule opisującym model doskonałości EFQM i systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001. Pytanie kluczowe, jakie jest postawione, to określenie, czy porównanie tych dwóch narzędzi jest zasadne i na jakie elementy należy zwrócić uwagę, prowadząc takie analizy. Na koniec przedstawiono wyniki badań dotyczące realizacji celów projektów i organizacji przez kierowników projektu. Holistyczne spojrzenie na organizację pozwala na podnoszenie sprawności i skuteczności działań. Nie skupiamy się wtedy na maksymalizowaniu korzyści płynących z pojedynczych projektów, ale najważniejszy jest dla nas jak najlepszy wynik portfela projektów, a w konsekwencji całej organizacji. Mamy nadzieję, że przedstawiona tematyka okaże się dla Państwa interesującą i wartościową lekturą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przedsiębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębiorczości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konkurencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W kolejnym, 33. numerze „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” publikujemy prace autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych i praktyki gospodarczej, a w szczególności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Poznańskiej, Politechniki Gdańskiej oraz Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Wprawdzie problematyka artykułów jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów strategicznych, ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: ewaluacja efektywności kontraktów menedżerskich w sektorze przedsiębiorstw komunalnych; zarządzanie wiedzą i kooperacja zewnętrznych aliansów wiedzy w stymulowaniu innowacji w przedsiębiorstwie; kształtowanie nowych form pracy w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi; wpływ regulacji prawnych i audytu środowiskowego na poprawę jakości produktów; ocena efektywności działalności administracji podatkowej w Polsce i prowadzonej przez nią polityki podatkowej w ostatnich miesiącach.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności