Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(224)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(224)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(208)
dostępne
(105)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(106)
Biblioteka Międzywydziałowa
(48)
Biblioteka WEiZ
(3)
Biblioteka WWFiF
(164)
Autor
Gajdzica Zenon
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Franczyk Anna
(7)
Klinik Anna
(7)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kierczak Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bielski Janusz (1924-1996)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Fuks Agata
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(3)
Głażewski Michał
(3)
Kowalski Mirosław (pedagogika)
(3)
Leppert Roman
(3)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Węglarz Józef (1900-1980)
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Gaweł Anna
(2)
Janikowska-Siatka Maria
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jąder Mariola
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Miłkowska Grażyna
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Skorupa Joanna
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Szczygieł Beata
(2)
Szybist Joanna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węglińska Maria
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Świrko-Pilipczuk Janina
(2)
Adrjan Beata
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bardi Luciano
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błajet Piotr
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromiec Jan Jakub
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciepaj Marian (1944- )
(1)
Ciesielska Małgorzata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dauber Heinrich (1944- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dybek Halina
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Glej Sandra
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Gorczyca Piotr Wacław
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gribble David (1932- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Grzybek Renata
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cyculko Joanna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Huryło Lucyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Janota Janusz
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(228)
Język
polski
(227)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Masażyści
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Pedagogika
(35)
Dzieci niepełnosprawne
(26)
Niepełnosprawni
(25)
Wychowanie
(22)
Wychowanie fizyczne
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Kształcenie integracyjne
(11)
Szkolnictwo
(9)
Nauczanie
(8)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Nauczyciele
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Dzieci
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Metody nauczania
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Animaloterapia
(3)
Arteterapia
(3)
Dzieci chore
(3)
Dzieci niepełnosprawne ruchowo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Multimedia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Postawy
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Socjalizacja
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Akrobatyka
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Autystycy
(2)
Banki
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dzieci zdolne
(2)
Geragogika specjalna
(2)
Gerontologia
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Jakość życia
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Klasy integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Masaż
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież niepełnosprawna intelektualnie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Olimpiady Specjalne
(2)
Osoby starsze
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Personalizm
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Psychologia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Socjologia
(2)
Stopy (metalurg.)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Twórczość
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wizualizacja (psychol.)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorewalidacja
(1)
Autyzm
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Centra kulturalne
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Japonia
(1)
Tarnowskie Góry (Polska ; region)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(18)
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(6)
Poradniki
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Encyklopedie
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Bibliografie
(1)
Biografia
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
228 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.s. 135 - [136]
Sygnatura czytelni BWF: F 3396 - X H 77, F 1599 - ubytek
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102624 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3396 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101-[102].
Sygnatura czytelni BWF: X H 76 ; X H 199
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104259 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3395, F 1675 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6430 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [91]-92.
Dla studentów kierunków pedagogicznych.
Sygnatura czytelni BWF: X J 63
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5295 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110821, 141959 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3058 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113269, 113267 N (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3558 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla studentów pedagogiki, nauczycieli wychowania fizycznego, a także nauczycieli akademickich.
Rozdział 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna Rozdział 2. Kultura fizyczna 2.1. Zagadnienia terminologiczne 2.2. Wzory kultury fizycznej na przestrzeni dziejów 2.3. Formy uczestnictwa w kulturze fizycznej Rozdział 3. Wychowanie fizyczne 3.1. Pojęcie wychowania 3.2. Istota wychowania fizycznego 3.3. Ewolucja poglądów dotyczących istoty i celów wychowania fizycznego 3.4. Teoretyczne podstawy fizycznego wychowania 3.5. Cechy wychowania 3.6. Teoretyczne podstawy fizycznego kształcenia 3.7. Błędy w procesie wychowania Rozdział 4. Cele wychowania fizycznego 4.1. Aksjologiczne podstawy celów wychowania fizycznego 4.2. Znaczenie wartości w edukacji szkolnej 4.3. Definicje wartości w kontekście różnych dziedzin nauki 4.4. Klasyfikacja wartości – podział dychotomiczny wartości 4.5. Istota i znaczenie celów wychowania 4.6. Funkcje celów wychowania 4.7. Rodzaje celów wychowania fizycznego 4.8. Kompetencje ucznia Rozdział 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego Rozdział 6. Funkcje ruchu 6.1. Ruch jako czynnik stymulujący 6.2. Ruch jako czynnik adaptacyjny 6.3. Ruch jako czynnik kompensacyjny i korekcyjny Rozdział 7. Rozwój fizyczny człowieka 7.1. Pojęcie rozwoju fizycznego i jego uwarunkowania 7.2. Ocena rozwoju fizycznego 7.3. Kontrola stanu fizycznego dzieci i młodzieży 7.4. Zmiany w postawie ciała 7.5. Metody oceny postawy ciała 7.6. Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego dzieci i młodzieży Rozdział 8. Motoryczność ludzka 8.1. Przejawy motoryczności 8.2. Interpretacja podstawowych pojęć związanych z motorycznością 8.3. Diagnoza sprawności motorycznej 8.4. Diagnoza uzdolnień ruchowych 8.5. Diagnostyka czynnościowa wydolności fizycznej 8.6. Zasady i metody rozwoju sprawności motorycznej Rozdział 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego 9.1. Klasyfikacja metod wychowania fizycznego 9.2. Opis metod wychowania fizycznego 9.3. Formy organizacyjne ćwiczeń 9.4. Metody kształtowania zdolności motorycznych 9.5. Metody oddziaływań wychowawczych Rozdział 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego 10.1. Model nauczyciela-wychowawcy w literaturze pedagogicznej 10.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela 10.3. Inne uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela 10.4. Styl oddziaływania wychowawczego 10.5. Wychowawca fizyczny jako promotor zdrowia 10.6. Model nauczyciela efektywnego Rozdział 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu Rozdział 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego 12.1. Fazy w rozwoju zawodowym nauczycieli 12.2. Kilka uwag na temat kształcenia nauczycieli do współczesnych potrzeb edukacyjnych Rozdział 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym 13.1. Pojęcie czasu wolnego – próba definicji 13.2. Funkcje czasu wolnego 13.3. Aktywność fizyczna w czasie wolnym 13.4. Techniki organizowania czasu wolnego 13.5. Formy rekreacji 13.6. Zachowania prozdrowotne 13.7. Wycieczka turystyczna jako jedna w form zagospodarowania czasu wolnego
Sygnatura czytelni BWF: X C 72
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146365, 132222, 132221 N (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 6713 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Bibliogr. s. [239]-249.
Dla nauczycieli, trenerów, zawodników, menedżerów, psychologów, dziennikarzy, kibiców oraz badaczy.
Sygnatura czytelni BWF: IX Ą 101
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6996 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-[156].
Sygnatura czytelni BWF: X H 170
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7544 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99176 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia strony [133]-143.
Terapia i zaburzenia rozwoju Terapia w andragogice specjalnej Terapia pedagogiczna Andragogika specjalna Terapia zajęciowa Terapia wspierająca Ergoterapia Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności Model Studiów nad Potencjałem Człowieka Model Studiów Publicznych Model Studiów Kulturowych Model Studiów Etycznych i Filozoficznych Model Studiów Technologicznych Kulturowy model niepełnosprawności Niepełnosprawność jako kultura Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych z niepełnosprawnością Akulruracja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju Lingwistyczna ewolucja pojęcia niepełnosprawność intelektualna Zaburzenia rozwoju Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej Kulturoterapia Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością Kulturoterapia Formy i dziedziny kulturoterapii Terapia przez sztukę ekspresywną Arteterapia Choreoterapia Dramaterapia Muzykoterapia Fototerapia Filmoterapia Tworzenie filmu jako terapia Terapia przez pisanie twórcze Pisanie dziennika jako terapia Terapia przez narrację i pisanie twórcze Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego Terapia przez narrację i pisanie twórcze Narracja i pisanie wpływ Intymność Interakcyjność Indywidualny plan terapii Zajęcia terapeutyczne Codzienność terapeutyczna Pedagogiczne uwikłanie.
Sygnatura czytelni BWF: IV J 61
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8020 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [231]-254.
Kontekstualne i historyczne rozważania nad niepełnosprawnością Kontekst i historia. Szkic światowych i europejskich koncepcji i działań wobec osób niepełnosprawnych od prehistorii po nazistowskie Niemcy lat 1933-1945, Rosję XVII wieku i czas poststalinowski w Związku Radzieckim Shandar I: Neandertalczyk z niepełnosprawnością -prehistoria Grecki teras, rzymskie monstrum, hinduski Dor od Boga i arabski Umysł, który jest w niebie, podczas gdy ich większa część mieszka wśród zwykłych śmiertelników - starożytność Wieki „odmieńców" - średniowiecze, renesans i oświecenie „Słabi na umyśle" i osoby „z defektami" na przełomie XIX i XX wieku Lebens unwertes Leben - nazistowskie Niemcy (1933-1945) „Jurodiwyje" i „ubogi" w Rosji carskiej. Niepełnosprawni weterani wojenni i inni czasów stalinowskich i poststalinizmu w Związku Radzieckim Kulturowe i naukowe reprezentacje niepełnosprawności w zarysie „Aspi", „W-skersi", „kultura Dnia Świstaka", „kultura otwartego serca" i inni bez logo. Kultury niepełnosprawności Naukowe deskrypcje niepełnosprawności i zaburzeń rozwoju „Defekt umysłowy", „słabość na umyśle" i niepełnosprawność intelektualna w opisach naukowych od Alfreda Franka Tredgolda do Ruth Luckasson Współczesne koncepcje teoretyczne opisujące życie osób z niepełnosprawnością Koncepcja eugeniki Sir Francisa Galtona, Charlesa Davenporta i Henry'ego Goddarda Koncepcja normalizacji Neilsa Erika Banka-Mikkelsena i Bengta Nirjego Koncepcja waloryzacji roli społecznej Wolfa Wolfensbergera Koncepcja deinstytucjonalizacji Roberta L. Schalocka i innych badaczy Self-adwokatura i koncepcja niezależnego życia Eda Robertsa Koncepcja jakości życia Roberta L Schalocka Koncepcja brokeringu kulturowego w rehabilitacji Mary Ann Jeżewski Koncepcja habilitacji kulturowej osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju Beaty Borowskiej-Beszty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144799 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99108 L, 99111, 99110, 99109 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. na s. [303]-322. Netogr. s. 322.
Niepełnosprawność i autyzm. Teoria i badania  Niepełnosprawność – analiza pojęcia i postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych Autyzm – ujęcie wielopłaszczyznowe Historia rehabilitacji osób autystycznych w Polsce Pedagog specjalny jako terapeuta osoby autystycznej Dorosła osoba autystyczna – „obywatel niewidzialny” Charakterystyka osoby autystycznej  Teoretyczne modele uczestnictwa społecznego osób autystycznych Współczesny model niepełnosprawności Wybrane koncepcje społecznego uczestnictwa osób autystycznych: integracja, inkluzja, normalizacja Rzeczywiste usytuowanie społeczne osób autystycznych – wykluczenie i marginalizacja Możliwości zmian uczestnictwa społecznego osób autystycznych Problemy aktywizacji i rehabilitacji zawodowej i społecznej osób autystycznych Autonomia, rzecznictwo i niezależne życie osób autystycznych Teoria społeczna Pierre’a Bourdieu jako rama badawcza rehabilitacji osób autystycznych Habitus jako mechanizm modelujący Przemoc symboliczna jako przemoc poza kontrolą świadomości Kapitał  Doksa jako zakorzeniony stan pewności Pole Krytyka teorii społecznej Pierre’a Bourdieu Założenia metodologii badań własnych Charakterystyka badań jakościowych Fenomenografia jako perspektywa badawcza Wywiad Ograniczenia wywiadu Projekt badawczy Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych – wyniki badań własnych Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych w opiniach terapeutów Rozumienie sensu rehabilitacji społecznej i zawodowej przez terapeutów Ocena warunków rehabilitacji społecznej i zawodowej w opiniach terapeutów Subiektywne koncepcje roli terapeuty w rehabilitacji społecznej i zawodowej dorosłych osób autystycznych Rozumienie własnych działań w rehabilitacji społecznej i zawodowej Ocena własnych działań w rehabilitacji społecznej i zawodowej Ocena i rozumienie przez terapeutów funkcjonowania dorosłych osób autystycznych w wybranych rolach społecznych Osoby autystyczne w wybranych rolach społecznych – doświadczenia terapeutów Samodzielne życie Pełnienie ról społecznych Pełnienie ról zawodowych Spędzanie czasu wolnego Konstruowanie wizerunku osoby autystycznej w świetle doświadczeń terapeutów Teoria społeczna Pierre’a Bourdieu w badaniu rehabilitacji społeczno-zawodowej osób autystycznych Habitus terapeutów a rehabilitacja społeczno-zawodowa osób autystycznych Habitus terapeutów a budowanie kapitału symbolicznego i sukcesu społecznego osób autystycznych Habitus a ukryty program rehabilitacji Władza symboliczna terapeutów Postulaty rehabilitacyjne w świetle teorii społecznej Pierre’a Bourdieu. 
Sygnatura czytelni BWF: X H 224
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7984 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 119930 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 127494, 127493, 127497, 127495, 127496 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bibliografia, netografia na stronach [651]-696. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki, pokrewnych dyscyplin oraz dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.
Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10,ICIDH,ICF . System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 Pojęcie zdrowia i choroby Diagnoza i terapia - istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością - dorośli Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia „niepełnosprawność O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności Niepełnosprawność wzroku Podstawowe pojęcia Klasyfikacje uszkodzeń wzroku Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne Uszkodzenia słuchu Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej Niepełnosprawność intelektualna Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania Przestępczość nieletnich Przemoc w rodzinie Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 458 ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej Uczeń zdolny-uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 500 Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym Uczeń zdolny - uczeń uzdolniony - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem Kształcenie specjalne Kształcenie integracyjne Kształcenie włączające Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki gerontologii specjalnej Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy - uwarunkowania, rzeczywistość, szanse Subiektywne poczucie jakości życia Starość osób z niepełnosprawnością - wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 77 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: X H 254
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148428 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148427 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8409 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera materiały Krajowej Konferencji "Społeczno-ekonomiczne aspekty przekształceń ustrojowych w gospodarce kraju i regionu", 17-18 czerwca 1998 r., Niwki k. Opola - pełna nazwa i data impr. na [3] s.
Bibliogr. przy niektórych ref.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99694, 99699, 101632, 99691, 99700, 99688 L, 99696, 99690, 99698, 101633, 99695, 99687, 99692, 99701, 99689, 101631, 99697, 99693 (18 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 119416 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności