154934
Książka
W koszyku
Rozdział I. Organizacja (Andrzej K. Koźmiński) 1.Przypadek: akredytacja 2.Czym jest organizacja? 3.Otoczenie organizacji 4.Cykl życia organizacji 5.Rozdział II. Zarządzanie (Andrzej K. Koźmiński) 1.Przypadek: dzień prezesa 2.Na czym polega zarządzanie? 3.Charakterystyka zarządzania 4.Role kierownicze 5.Menedżer doskonały 70 6.Zarządzanie na przełomie wieków Rozdział III. Podejmowanie decyzji w organizacji (Maciej J. Ramus, Piotr Szczepankowski) 1.Umiejętność podejmowania decyzji 2.Proces podejmowania decyzji Rozdział IV. Zarządzanie strategiczne (Krzysztof Oblój, Maciej Trybuchowski) 1.Znaczenie, elementy i typy strategii 2.Przegląd głównych koncepcji strategii organizacyjnej 3.Podstawowe metody analizy strategicznej 3.1.Analiza typu SWOT 3.2.Okno produktu/rynku H.I. Ansoffa 3.3.Macierze Boston Consulting Group (BCG) 3.4.Macierz General Electric 3.5.Macierz opłacalności biznesu 3.6.Analiza znaczenia stakeholders 3.7.Cykl życia produktu 3.8.Łańcuch wartości Rozdział V. Planowanie (Aleksander Chrostowski, Piotr Szczepankowski) 1.Przypadek: salon odnowy biologicznej 2.Istota planowania 3.Wymiary procesu planowania 4.Etapy procesu planowania 5.Rozwój firmy a planowanie 6.Rodzaje planów 7.Przyczyny niepowodzeń w planowaniu Rozdział VI. Kontrola i controlling (Piotr Szczepankowski) 1.Istota kontroli 2.Proces kontroli 3.Zadania i funkcje kontroli 4.Rodzaje kontroli 5.Controlling w zarządzaniu organizacjami 5.1.Controlling w zarządzaniu produkcją 5.2.Controlling działań marketingowych 5.3.Controlling w zarządzaniu finansowym Rozdział VII. Struktury organizacyjne (Alicja Sobczak) Przypadek: „Centroprojekt" 1.Budowa organizacji i sposoby jej charakteryzowania 2.Formalizacja 3.Rozmieszczenie uprawnień decyzyjnych 4.Typy struktur organizacyjnych 5.Typy idealne struktur w teorii H. Mintzberga 6.Projektowanie struktur organizacyjnych 7.Funkcje Rozdział Viii. Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna (Monikc Kostera, Stanisław Kownacki, Adrian Szumski) 1.Motywacja 1.1.Podstawowe podejścia do motywacji 1.2.Nagrody i kary 1.3.Potrzeby człowieka a motywacja do pracy 1.4.Czynniki motywujące do pracy 1.5.Rola kierownika — „teoria X" i „Y" 1.6.Informacja a motywacja 1.7.Motywacja jako substytut sensu 2.Przywództwo 2.1.Koncepcje władzy 2.2.Podejście kwalifikacyjne 2.3.Podejście behawioralne 2.4.Podejście sytuacyjne 2.5.Przywództwo transakcyjne 2.6.Przywództwo transformacyjne 2.7.Wybrane problemy 2.8.Przypadek: Jack Welch — rewolucja w GE 2.9.Przypadek: Krzysztof Piotrowski — przywództwo w kryzysie 2.10.Przypadek: Jerzy Walkowski — Zakłady Mechaniczne 1 Maja 3. Kultura organizacyjna 3.1.Model kliniczny Edgara Scheina 3.2.Uwarunkowania kultury organizacyjnej 3.3.Inne spojrzenie na kulturę organizacyjną 3.4.Zmiana kulturowa Rozdział IX. Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji (Monika Kostera, Stanisław Kownacki) 1.Funkcja zarządzania potencjałem społecznym organizacji 2.Planowanie personelu 3.Rekrutacja i selekcja 3.1.Rekrutacja 3.2.Alternatywy rekrutacji 3.3.Selekcja 4.System ocen pracowników 5.Wynagradzanie 6.Rozwój personelu 7.Planowanie karier 8.Strategiczne zarządzanie potencjałem społecznym Rozdział X. Zarządzanie projektami (Andrzej Matczewski) 1.Pojęcie projektu 2.Zarządzanie projektem 2.1.Inicjalizacja projektu 2.2.Planowanie 2.3.Realizacja projektu 2.4.Zamknięcie projektu 3.Praktyka projektowania 3.1. Jak w praktyce realizuje się projekty inwestycyjne? 3.1. Jak w praktyce realizuje się projekty w strukturze sieciowej? Rozdział XI. Zarządzanie zmianami w organizacji (Bogdan Wawrzyniak) 1.Istota i rodzaje zmian 2.Planowanie zmian 3.Zarządzanie zmianą 4.Uczenie się zmian Rozdział XII. Zarządzanie międzynarodowe (Andrzej K. Koźmiński) 1.Przypadek: historia globalnej firmy Alfa-Laval 2.Procesy umiędzynarodowienia i globalizacji 3.Handel międzynarodowy 4.Rozpowszechnienie gospodarki rynkowej 5.Inwestycje zagraniczne 6.Organizacje i porozumienia międzynarodowe 7.Ujednolicenie wzorców 8.Przypadek: niezadowolona słuchaczka 9.Specyfika zarządzania międzynarodowego Rozdział XIII. Zarządzanie międzykulturowe (Monika Kostera) 1.Przypadek: IKEA 2.Zarządzanie międzykulturowe 3.Pojęcie kultury 4.Kultura a zarządzanie Rozdział XIV. Organizacje i zarządzanie — kierunki, koncepcje, punkty widzenia (Włodzimierz Piotrowski) 1.Kierunek naukowego zarządzania 2.Kierunek administracyjny 3.Kierunek human rełations 4.Podejście systemowe 5.Koncepcje gry organizacyjnej 6.Koncepcja równowagi organizacyjnej 7.„Nowa fala" w zarządzaniu 8.Postmodernizm w zarządzaniu
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 537
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110928, 110930, 110929, 149490 N (4 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 9449 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności