158660
Book
In basket
CZĘŚĆ I: SZKOŁY STRATEGII Rozdział 1. Rola strategii organizacyjnej Wizja firmy Rynki i produkty Model działania firmy Kontekst budowy strategii Pytania i spory Rozdział 2. Strategia: szkoła planistyczna Główne przesłanki szkoły planistycznej Planowanie w praktyce: doświadczenia General Electric i Emerson Electric Szkoła planistyczna: krytyka i ocena Rozdział 3. Strategia: szkoła ewolucyjna Główne przesłanki szkoły ewolucyjnej Strategia ewolucyjna w praktyce: przypadek Hondy na rynku amerykańskim Szkoła ewolucyjna: krytyka i ocena Rozdział 4. Strategia: szkoła pozycyjna Główne przesłanki szkoły pozycyjnej Szkoła pozycyjna w praktyce: przypadek Ambry SA Szkoła pozycyjna: krytyka i ocena Rozdział 5. Strategia: szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się Główne przesłanki szkoły zasobów Szkoła zasobów w praktyce: przypadek „Gazety Wyborczej" Szkoła zasobów: krytyka i ocena CZĘŚĆ II: STRATEGICZNA DIAGNOZA OTOCZENIA ORGANIZACJI Rozdział 6. Analiza środowiska firmy Otoczenie dalsze i bliższe Segmentacja otoczenia Analiza strategicznych kibiców organizacji Analiza szans i zagrożeń Rozdział 7. Model analizy konkurencji w branży Bariery wejścia Siły nacisku dostawców i odbiorców Zagrożenie ze strony substytutów Intensywność rywalizacji w ramach branży Przykład uproszczonej analizy strategicznej: globalna branża farmaceutyczna Ocena modelu analizy branży Portera Rozdział 8. Analiza grup strategicznych Pytania analizy sektorowej Grupy strategiczne Grupy strategiczne w sektorze producentów kamienia naturalnego w Polsce: analiza teoretyczna Grupy strategiczne w światowym sektorze producentów zegarków: analiza empiryczna Grupy strategiczne: przyczyny powstawania i dynamika zmian Znaczenie analityczne grup strategicznych CZĘŚĆ III: STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI Rozdział 9. Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego Analiza SWOT Analiza TOWS/SWOT Przykład analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej Rozdział 10. Firma jako system działań: analiza aktywności i procesów Budowanie przewagi przez tworzenie wartości dodanej System działań i krytyczne aktywności: procesowe podejście do analizy strategicznej Mapa powiązań Rozdział 11. Analiza strategicznych zasobów firmy Zasoby strategiczne Tworzywo zasobów strategicznych CZĘŚĆ IV: TWORZENIE STRATEGII FIRMY Rozdział 12. Misja firmy Czy warto formułować misję firmy? Budowanie misji firmy Problemy z formułowaniem misji Rozdział 13. Domena: wybory rynków i produktów Kluczowe kryteria wyboru domeny Perspektywa misji Konkurenci i klienci: wzorce bazowych strategii Rozdział 14. Metody portfelowe Macierz Boston Consulting Group Macierz General Electric Macierz Arthura D. Little'a Macierz Marakon Associates CZĘŚĆ V: ARCHITEKTURA ORGANIZACJI Rozdział 15. Konfiguracja techniczno-ekonomiczna Dominujące konfiguracje Doskonalenie konfiguracji techniczno-ekonomicznej Rozdział 16. Konfiguracja społeczna Pracownicy jako źródło problemów i rozwiązań Zmiana konfiguracji społecznej firmy: studium Johnsonville Sausage Co Przestrzeń wyborów: od konfiguracji typu „klan" do konfiguracji typu „rynek" Konfiguracja inteligentnej, produktywnej społeczności Rozdział 17. Konfiguracja organizacyjna Strategia i struktura Specjalizacja, centralizacja i koordynacja: strategiczne wybory w tworzeniu struktury organizacyjnej
Sygnatura czytelni BMW: IX I 43 @
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 149478 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 2346 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności