158660
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I: SZKOŁY STRATEGII Rozdział 1. Rola strategii organizacyjnej Wizja firmy Rynki i produkty Model działania firmy Kontekst budowy strategii Pytania i spory Rozdział 2. Strategia: szkoła planistyczna Główne przesłanki szkoły planistycznej Planowanie w praktyce: doświadczenia General Electric i Emerson Electric Szkoła planistyczna: krytyka i ocena Rozdział 3. Strategia: szkoła ewolucyjna Główne przesłanki szkoły ewolucyjnej Strategia ewolucyjna w praktyce: przypadek Hondy na rynku amerykańskim Szkoła ewolucyjna: krytyka i ocena Rozdział 4. Strategia: szkoła pozycyjna Główne przesłanki szkoły pozycyjnej Szkoła pozycyjna w praktyce: przypadek Ambry SA Szkoła pozycyjna: krytyka i ocena Rozdział 5. Strategia: szkoła zasobów, umiejętności i uczenia się Główne przesłanki szkoły zasobów Szkoła zasobów w praktyce: przypadek „Gazety Wyborczej" Szkoła zasobów: krytyka i ocena CZĘŚĆ II: STRATEGICZNA DIAGNOZA OTOCZENIA ORGANIZACJI Rozdział 6. Analiza środowiska firmy Otoczenie dalsze i bliższe Segmentacja otoczenia Analiza strategicznych kibiców organizacji Analiza szans i zagrożeń Rozdział 7. Model analizy konkurencji w branży Bariery wejścia Siły nacisku dostawców i odbiorców Zagrożenie ze strony substytutów Intensywność rywalizacji w ramach branży Przykład uproszczonej analizy strategicznej: globalna branża farmaceutyczna Ocena modelu analizy branży Portera Rozdział 8. Analiza grup strategicznych Pytania analizy sektorowej Grupy strategiczne Grupy strategiczne w sektorze producentów kamienia naturalnego w Polsce: analiza teoretyczna Grupy strategiczne w światowym sektorze producentów zegarków: analiza empiryczna Grupy strategiczne: przyczyny powstawania i dynamika zmian Znaczenie analityczne grup strategicznych CZĘŚĆ III: STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI Rozdział 9. Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego Analiza SWOT Analiza TOWS/SWOT Przykład analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej Rozdział 10. Firma jako system działań: analiza aktywności i procesów Budowanie przewagi przez tworzenie wartości dodanej System działań i krytyczne aktywności: procesowe podejście do analizy strategicznej Mapa powiązań Rozdział 11. Analiza strategicznych zasobów firmy Zasoby strategiczne Tworzywo zasobów strategicznych CZĘŚĆ IV: TWORZENIE STRATEGII FIRMY Rozdział 12. Misja firmy Czy warto formułować misję firmy? Budowanie misji firmy Problemy z formułowaniem misji Rozdział 13. Domena: wybory rynków i produktów Kluczowe kryteria wyboru domeny Perspektywa misji Konkurenci i klienci: wzorce bazowych strategii Rozdział 14. Metody portfelowe Macierz Boston Consulting Group Macierz General Electric Macierz Arthura D. Little'a Macierz Marakon Associates CZĘŚĆ V: ARCHITEKTURA ORGANIZACJI Rozdział 15. Konfiguracja techniczno-ekonomiczna Dominujące konfiguracje Doskonalenie konfiguracji techniczno-ekonomicznej Rozdział 16. Konfiguracja społeczna Pracownicy jako źródło problemów i rozwiązań Zmiana konfiguracji społecznej firmy: studium Johnsonville Sausage Co Przestrzeń wyborów: od konfiguracji typu „klan" do konfiguracji typu „rynek" Konfiguracja inteligentnej, produktywnej społeczności Rozdział 17. Konfiguracja organizacyjna Strategia i struktura Specjalizacja, centralizacja i koordynacja: strategiczne wybory w tworzeniu struktury organizacyjnej
Sygnatura czytelni BMW: IX I 43 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149478 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2346 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności