158660
Książka
W koszyku
(Onepress)
Część I Wprowadzenie do zarządzania (17) Rozdział 1. Czym jest zarządzanie? (19) Nauka nowych reguł gry (20) Efektywne zarządzanie (20) Pojęcia efektywny i wydajny (21) Zmieniająca się rola zarządzania (22) Funkcje zarządzania (23) Planowanie (23) Organizowanie (24) Kontrolowanie (24) Kierowanie (26) Nowe funkcje zarządzania w obliczu wyzwań aktualnego rynku pracy (27) Analiza twoich umiejętności (27) Wyobraźnia (28) Zdolności techniczne (28) Układanie dobrych stosunków z ludźmi (29) Początki kariery w zarządzaniu (29) Rozdział 2. Zarządzanie w nowym miejscu pracy (33) Środowisko kierownicze (34) Tendencje zachodzące w zarządzaniu (34) Natura zmian (35) Gospodarka światowa (35) Konsekwencje gospodarki światowej dla rynku pracy (35) Rola technologii w pracy (36) Zarządzanie odmiennościami (38) Redukcje (40) Zwiększająca się liczba norm prawnych (40) Alternatywna organizacja pracy (41) Zmieniające się oczekiwania (42) Ucząca się firma (43) Kompetencje do zarządzania (43) Rozdział 3. Gospodarka światowa (47) Praca na światowym rynku (48) Wpływ globalizacji na zarządzanie (49) Wielokulturowa siła robocza (50) Menedżerowie delegowani (50) Zrozumienie kultur (51) Czynniki charakteryzujące kulturę - teoria Hofstede'a (52) Pozostałe różnice pomiędzy kulturami (54) Unikanie błędów kulturowych (54) Nauka w gospodarce światowej (55) Praktyczne wskazówki pomocne przy prowadzeniu interesów na arenie międzynarodowej (56) Rozdział 4. Podejmowanie decyzji (61) Model racjonalnego podejmowania decyzji (61) Rozpoznanie problemu (62) Wyszukanie alternatywnych sposobów postępowania (63) Ocena alternatyw (63) Wybór konkretnego sposobu postępowania - rozwiązanie problemu (64) Realizacja decyzji (65) Ocena słuszności wyboru (65) Jak podejmować trafne decyzje? (66) Ograniczony model racjonalnego podejmowana decyzji (66) Rodzaje decyzji (67) Techniki podejmowania decyzji (67) Eskalacja strat (68) Kreatywność i innowacyjność (69) Przeszkody w kreatywnym rozwiązywaniu problemów (70) Rozwój kreatywności (71) Charakterystyka przedsiębiorstwa kreatywnego (71) Podejmowanie trafnych decyzji (72) Część II Podstawy zarządzania (77) Rozdział 5. Finanse (79) Sprawozdania finansowe (80) Bilans (80) Rachunek zysków i strat (83) Zestawienie przepływu środków pieniężnych (84) Zestawienie zmian w kapitale własnym (85) Podstawowe formy organizacyjne (85) Wskaźniki finansowe (86) Planowanie budżetu (88) Zarządzanie metodą otwartych ksiąg (89) Rozdział 6. Zarządzanie projektem (93) Fazy projektowania (94) Faza I: planowanie (95) Rozwój pomysłu (95) Wyznaczanie celów (95) Rozpoznanie przeszkód i ograniczeń (96) Podział obowiązków (96) Zapotrzebowanie na materiały (97) Dlaczego plany kończą się niepowodzeniem (98) Faza II: harmonogram realizacji (98) Faza III: kontrola (100) Osoby zajmujące się projektem (101) Kierownik projektu (101) Sponsor (102) Członkowie zespołu projektowego (103) Zakończenie projektu (104) Rozdział 7. Podstawowe zasady rozwoju działalności (107) Jakość (107) Produktywność (108) Stały proces ulepszeń (109) Reengineering (109) Planowanie (110) Projektowanie (110) Realizacja (111) Projektowanie stanowisk pracy (111) Możliwości w projektowaniu stanowisk pracy (112) Uproszczenie (113) Powiększanie (113) Rotacja (114) Wzbogacenie pracy (114) Zmiany (115) Proces wprowadzania zmian (116) Opór przed zmianami (116) Strategie przełamywania oporu przed zmianami (117) Rozdział 8. Zarządzanie relacjami z ludźmi (121) Postrzeganie (121) Proces percepcyjny (122) Postrzeganie a rzeczywistość (122) Błędy w postrzeganiu (123) Przypisywanie wydarzeń (125) Zaufanie w stosunkach z ludźmi (126) Grupy współdziałania (126) Klienci (127) Niezależni kontrahenci, podwykonawcy oraz alternatywna siła robocza (128) Stosunki z szefem (129) Kontakty z podwładnymi (130) Pracownicy o marginalnym znaczeniu dla firmy (130) Wskazówki do wszystkich relacji (132) Rozdział 9. Zarządzanie konfliktami (135) Rozpoznanie konfliktów wewnątrz firmy (135) Konflikt konstruktywny a konflikt destruktywny (135) Rodzaje konfliktów (136) Zarządzanie konfliktami. Metoda win-win (138) Odnoszenie sukcesów w zarządzaniu konfliktami (139) Dyskusja nad konfliktem (140) Rozpoznawanie mało efektywnych metod (141) Kontrola nad konfliktem (142) Wywoływanie konfliktów (142) Część III Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi (145) Rozdział 10. Zarządzanie kadrami (147) Różnorodność siły roboczej (147) Korzyści ze zróżnicowanej siły roboczej (148) Jak zarządzać różnorodnością? (149) Szkolenia o odmiennościach (150) Niepełnosprawni (151) Molestowanie seksualne (151) Unikanie nieefektywnego zarządzania (153) Mikromenedżer (154) Jak uniknąć stania się mikromenedżerem? (154) Leniwy menedżer (155) Jak uniknąć stania się leniwym menedżerem? (155) Menedżer zadowolony z władzy (156) Jak uniknąć stania się menedżerem zadowolonym z władzy? (156) Rozdział 11. Motywacja (159) Teorie motywacji (160) Hierarchia potrzeb Maslowa (161) Dwuczynnikowa teoria Herzberga (163) Teoria X i Y McGregora (163) Teoria potrzeb McClellanda (164) Teoria sprawiedliwości (165) Teoria oczekiwań (166) Wyznaczanie celów (167) Pieniądz jako czynnik motywacyjny (168) Rozdział 12. Zarządzanie pracą podwładnych (171) Sposoby oceny działalności pracowników (171) Systemy oceny działalności (172) Dokonywanie oceny (174) Unikanie błędów (175) Utrwalanie zachowań pracowników (176) Strategie utrwalania (177) Harmonogramy utrwalania (178) Regulamin pracy (178) Nagradzanie pracowników (180) Rozdział 13. Rozwój kariery (183) Rozwój kariery w dzisiejszym świecie (183) Korzyści dla firmy (184) Tradycyjne etapy rozwoju kariery (185) Współczesne podejście do rozwoju kariery (186) Alternatywne ścieżki kariery (188) Efektywne zarządzanie karierą (189) Analiza własnych umiejętności (190) Tworzenie strategii rozwoju kariery (191) Rozwój kariery menedżera (191) Przeszkody w karierze (192) Wskazówki pomocne w efektywnym zarządzaniu karierą (192) Rozdział 14. Grupy (197) Zalety pracy w grupach (198) Wady pracy w grupach (199) Etapy rozwoju grupy (199) Rodzaje grup (formalne i nieformalne) (200) Normy (201) Grupowe podejmowanie decyzji (202) Burza mózgów (203) Technika Delphi (204) Nominalne techniki grupowe (204) Rola technologii (205) Myślenie grupowe (206) Rozdział 15. Praca zespołowa (209) Różnice między grupami a zespołami (209) Istota zespołów w dzisiejszych czasach (210) Charakterystyka efektywnych zespołów (211) Budowanie zespołów (213) Formalne oddalenie się (214) Stałe spotkania w celu wprowadzana ulepszeń (215) Kreatywne zespoły (215) Zarządzanie zespołami (216) Rozwiązywanie problemów personalnych w zespołach (217) Część IV Przedsiębiorstwo jako forma organizacyjna (221) Rozdział 16. Model organizacyjny i strukturalny (223) Definicja modelu organizacyjnego (223) Czynniki wpływające na model organizacyjny (224) Technologia (224) Otoczenie (224) Strategia i wielkość przedsiębiorstwa (226) Podejmowanie strukturalnych decyzji (226) Rozpiętość kierowania (227) Centralizacja (227) Podział pracy (227) Grupowanie (228) Struktura mechaniczna a struktura organiczna (229) Zarządzanie różnymi strukturami organizacyjnymi (230) Wspieranie innowacyjności (231) Wpływ reengineeringu (231) Model "organizacji nieograniczonej" (232) Rozdział 17. Kultura organizacyjna (235) Definicja kultury (235) Subkultura (236) Kultura przeciwstawna (237) Wewnętrzna integracja i zewnętrzna adaptacja (237) Kultura a działalność przedsiębiorstwa (238) Silna kultura organizacyjna (239) Różne aspekty kultury (239) Historie związane z założeniem firmy (240) Symbole (240) Ceremonie i rytuały (240) Żargon (241) Wartości i przekonania (241) Klasyfikacja kultury (241) Rola menedżera w tworzeniu i wzmacnianiu kultury organizacji (242) Łączenie kultur (244) Rozdział 18. Władza i polityka organizacyjna (249) Władza i wpływy (249) Podstawy władzy (250) Władza związana ze stanowiskiem (250) Władza związana z osobą (251) Budowanie podstaw władzy (252) Zmiana modelu organizacyjnego: "przekazywanie władzy" (253) Jak używać wpływów w relacjach z przełożonymi (254) Polityka organizacyjna (256) Sojusze polityczne (257) Podstawowe założenia działalności politycznej (258) Rozdział 19. Przywództwo (261) Znaczenie przywództwa i zarządzania (261) Badania dotyczące istoty przywództwa (262) Teoria cech wybitnej osoby (263) Teorie behawioralne (264) Podejście nieprzewidzianych okoliczności (265) Współczesne spojrzenie na przywództwo (266) Przywództwo transakcyjne (267) Przywództwo transformacyjne (268) Charyzmatyczne przywództwo (268) Druga strona przywództwa: grupa wykonawców (269) Przywództwo w samozarządzających się zespołach (270) Rozdział 20. Komunikacja organizacyjna (273) Proces komunikacji (274) Bariery komunikacyjne (275) Komunikacja niewerbalna (276) Aktywne słuchanie (277) Kierunki przepływu informacji w przedsiębiorstwie (278) Komunikacja "w górę" (278) Komunikacja "w dół" (279) Komunikacja "w bok" (lateralna) (279) Znaczenie technologii w dzisiejszej komunikacji organizacyjnej (280) Część V Specjalne wyzwania w zarządzaniu (283) Rozdział 21. Stres (285) Czym jest stres? (285) Stresory (286) Stresory związane z pracą (287) Stresory osobiste (niezwiązane z pracą) (288) Indywidualne konsekwencje stresu (288) Charakter: typ A oraz typ B (289) Konsekwencje stresu dla przedsiębiorstwa (290) Zarządzanie stresem (290) Pierwszorzędowa profilaktyka (290) Drugorzędowa profilaktyka (291) Trzeciorzędowa profilaktyka (292) Programy profilaktyki stresu (292) Jak rozpoznać oznaki stresu u innych? (293) Porady dla efektywnych menedżerów (294) Rozdział 22. Organizowanie spotkań (299) Rodzaje spotkań (300) Przed spotkaniem (300) Ustalanie składu uczestników spotkania (301) Ustalanie czasu i miejsca spotkania (301) Ustalanie porządku obrad (301) Spotkanie (303) Protokół (303) Po spotkaniu (304) Rola organizatora spotkania (305) Konfliktowi uczestnicy (306) Rozdział 23. Przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej (309) Proces rekrutacji (309) Rekrutacja wewnętrzna (310) Zewnętrzna rekrutacja (310) Zalety i wady rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej (312) Proces selekcji (313) Aplikacja (313) Wstępna selekcja (314) Testy (314) Badanie przeszłości aplikantów (315) Rozmowa kwalifikacyjna (316) Badania lekarskie i testy na obecność narkotyków (316) Decyzja o zatrudnieniu (316) Efektywna rozmowa kwalifikacyjna (317) Plan rozmowy kwalifikacyjnej (317) Wybór odpowiedniego rodzaju rozmowy kwalifikacyjnej (317) Potencjalnie niebezpieczne pytania (318) Wskazówki dotyczące efektywnego prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej (319) Rozdział 24. Zdobywanie przewagi konkurencyjnej: etykieta biznesu (323) Znaczenie etykiety biznesu (323) Podstawy biznesu (324) Przedstawianie się (324) Etykieta podczas spotkań przy posiłkach (325) Koktajl (326) Etykieta spotkania (327) Prezenty służbowe (328) Korespondencja (329) Netykieta (329) Ogólne zasady etykiety (331) Tworzenie pozytywnego wizerunku (331) Plotki (333)
Sygnatura czytelni BMW: IX A 70 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155777 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2477 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Alpha teach yourself management skills in 24 hours, 2001
Uwaga ogólna
Na okładce: poznaj podstawowe zasady zarządzania i motywowania, opanuj praktyczną umiejętność zarządzania, osiągnij sukces w zarządzaniu własnym zespołem.
U dołu strony tytiłowej i okładki nazwa wydawcy oryginału: Alpha.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 348-349. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności