158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Migracja kapitału i wartości w zmieniającej się gospodarce światowej Andrzej Szablewski 1.1. Wielobiegunowy – niestabilny – odmieniony świat 1.2. Interwencja państwa w gospodarce – w następstwie kryzysu finansowego i kryzysu zaufania 1.3. Polaryzacja wzrostu gospodarczego i weryfikacja prognoz 1.3.1. Demografia i przyszły wzrost 1.3.2. Weryfikacja prognoz wzrostu PKB – w dół 1.3.3. Koncentracja bogactwa oraz eksplozja klasy średniej 1.4. Ekspansja państwowych funduszy inwestycyjnych – nowego dawcy kapitału 1.4.1. Nadwyżki i niedobory kapitału 1.4.2. Strategia inwestowania państwowych funduszy (SWFs) 1.5. Wielowalutowy światowy system pieniężny 1.5.1. Hipoteza przemienności rynków – i co z niej może wynikać? 1.5.2. Dolar amerykański – euro – i …renminbi? 1.5.3. Wprowadzenie euro w Polsce w 2012–2014 roku – po jakim kursie wymiany? Prognoza koniunktury i eksportu dla gospodarki globalnej, regionów i krajów Alfred Bieć 2.1. Trzy główne problemy gospodarki światowej 2.1.1. Ceny ropy 2.1.2. Ceny żywności i metali 2.1.3. Kryzys na rynku finansowym spowodowany kryzysem na rynku kredytów hipotecznych w USA 2.2. Prognoza tempa wzrostu PKB i eksportu dla świata i wybranych regionów do 2015 roku Konkurowanie o kapitał Magdalena Mikołajek-Gocejna 3.1. Ewolucja teorii zarządzania wartością przedsiębiorstwa w warunkach migracji kapitału w globalnej gospodarce 3.1.1. Globalizacja i jej wpływ na gospodarkę światową 3.1.2. Zmieniająca się architektura globalnego rynku finansowego3.1.3. Ponadprzeciętne stopy zwrotu wyznacznikiem konkurencyjności współczesnych gospodarek, sektorów, przedsiębiorstw 3.2. VBM w procesie rozwijania możliwości konkurowania o kapitał i przejmowania powstającej na rynku globalnym wartości 3.2.1. Powrót do strategicznego ujęcia VBM 8 3.2.2. Strategiczna gotowość niematerialnych determinant wartości przedsiębiorstwa 3.2.3. Wykorzystanie relacji inwestorskich w procesie konkurowania o kapitał Konkluzje Akumulacja kapitału przez Chiny i Indie oraz jej wpływ na światową gospodarkę Mariusz Trzaskowski 4.1. Przekształcenia w gospodarkach Chin i Indii w dobie reform rynkowych 4.1.1. Eksplozja Chin 4.1.2. Zmiany zachodzące w Indiach 4.2. Mobilizacja i wycena kapitału 4.2.1. Rynki kapitałowe 4.2.2. Mobilizacja przez IPO 4.2.3. Systemy finansowe 4.2.4. Reforma systemów finansowych 4.3. Przepływy kapitału Chin i Indii 4.3.1. Nowy „Jedwabny Szlak” 4.3.2. Aktywa finansowe 4.3.3. Pozycje inwestycyjne 4.3.4. Zmiany stanu rezerw walutowych 4.3.5. Globalne konsekwencje gospodarcze 4.3.6. Globalne przepływy kapitałowe 4.3.7. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne 4.3.8. Chiny, Indie oraz globalny system finansowy Globalny bank centralny Krzysztof Rybiński 5.1. Mechanizm narastania bańki spekulacyjnej i kryzysu 5.2. Jak reagować na wysokie ryzyko pojawienia się bańki cenowej na rynkach aktywów? Stan dyskusji tuż przed kryzysem 5.3. Kanały przenoszenia kryzysu do Polski 5.4. Działania na rzecz ograniczania skutków kryzysu w Polsce 5.5. Architektura globalnego nadzoru po kryzysie Globalizacja inwestycji venture capital Marek Panfil 6.1. Historia rozwoju venture capital 6.2. Historia globalizacji venture capital 6.3. Globalizacja venture capital – ujęcie ilościowe 6.3.1. USA 6.3.2. Europa 6.3.3. Chiny 6.3.4. Indie 6.4. Globalne fundusze venture capital – przykłady 6.4.1. Kleiner Perkins Caufield & Byers (skrót KPBC) 6.4.2. Sequoia Capital 6.4.3. Atlas Venture 6.4.4. Highland Capital Partners 6.4.5. Canaan Partners (Canaan) 6.4.6. Bessemer Venture Partners (BVP) 6.5. Globalne trendy rozwoju inwestycji venture capital Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze usług Dorota Ciesielska 7.1. Charakterystyka offshoringu usług 7.2. Przyczyny rozwoju oraz zakres działań offshoringu 7.3. Offshoring – wielkość zjawiska 7.4. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne 7.5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w Polsce 7.6. General Electric jako prekursor offshoringu 7.7. Źródła sukcesu hinduskich globalnych korporacji Mechanizmy kształtujące cenę ropy naftowej Wojciech Potocki 8.1. Teoria wyczerpywalności zasobów ropy naftowej i modele niestrukturalne 8.2. Renta niedoboru 8.3. Prognozowanie i przewidywalność statystyczna 8.4. Prognozowanie na podstawie teorii ekonomi 8.4.1. Model krótkoterminowej równowagi rynkowej 8.4.2. Zwrot z magazynowania (zakupu zapasów) 8.4.3. Rynek kontraktów futures 8.4.4. Model równowagi z wykorzystaniem wyceny opcyjnej 8.4.5. Rola spekulacji 8.4.6. Motywy zawierania transakcji futures 8.5. Popyt na ropę naftową 8.5.1. Elastyczność cenowa popytu 8.5.2. Elastyczność dochodowa popytu 8.5.3. Prognozy konsumpcji ropy naftowej 8.6. Podaż ropy naftowej 8.7. Rola OPEC 8.8. Możliwości dostaw w bliskiej perspektywie 8.9. Cena ropy w USD i w ekwiwalent w euro Pierwsza oferta publiczna – zmieniające się trendy Robert Sobotnik 9.1. Pierwsza oferta publiczna (IPO) jako sposób pozyskania kapitału przez rozwijające się spółki 9.1.1. Pierwsza oferta publiczna 9.1.2. Zalety i słabości pierwszej oferty publicznej dla właścicieli, spółki i inwestorów 9.2. IPO w okresach hossy i bessy pierwszej dekady XXI wieku 9.2.1. Zmiany indeksów giełdowych na rynkach rozwiniętych i rozwijających się 9.2.2. Realokacja pierwszych ofert publicznych w globalnej gospodarce w XXI wieku 9.3. Analiza dwudziestu największych debiutów giełdowych na świecie w 2007 roku 9.4. Pierwsze oferty publiczne w okresie hossy i bessy tej dekady na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie Łańcuch tworzenia wartości oraz migracji wartości w sektorze ICT Włodzimierz Springer 10.1. Zjawisko migracji wartości 10.2. Rozwój modeli e-biznesu 10.3. Alianse strategiczne, fuzje i przejęcia, outsourcing w sektorze ICT jako wyraz migracji wartości 10.4. Przemiany w łańcuchu tworzenia wartości na rynku mediów elektronicznych 10.5. Next Generation Network 10.6. Kierunki migracji wartości („all-IP”) 10.7. Mobilny Internet 10.8. Voice-over-Internet-Protocol 10.9. Zmiany strukturalne na rynku mediów elektronicznych 10.10. Zmiany tradycyjnych mediów audiowizualnych 10.11. Konwergencja mediów elektronicznych i usług telekomunikacyjnych 10.12. Ryzyko prawne identyfikacji i kwalifikacji usług mediów elektronicznych Migracja wartości IT: od produktów do usług Remigiusz Orzechowski 11.1. Zmiana warunków wykorzystania IT w przedsiębiorstwach 11.2. Usługi IT i zarządzanie usługami IT 11.3. Dekompozycja wartości usługi IT 11.4. Model zarządzania usługami IT 11.5. Zarządzanie pełnym cyklem życia usług IT 11.5.1. Strategia usług 11.5.2. Projektowanie usług IT 11.5.3. Przekazanie usług IT 11.5.4. Eksploatacja usług IT 11.5.5. Ciągłe doskonalenie usług IT Wpływ systemu podatkowego na wzrost wartości przedsiębiorstwa w wybranych krajach Edyta Banach 12.1. Istota systemu podatkowego i jego znaczenie dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa 12.2. Charakterystyka wybranych systemów podatkowych 12.2.1. Regulacje podatkowe w Wielkiej Brytanii i ich wpływ na wartość firmy 12.2.2. System podatkowy Chin i jego wpływ na wartość przedsiębiorstwa 12.2.3. System podatkowy Brazylii i jego wpływ na wzrost wartości przedsiębiorstwa 12.2.4. Wpływ systemu podatkowego Rosji na wzrost wartości przedsiębiorstwa 12.2.5. Polski system podatkowy i jego wpływ na wzrost wartości przedsiębiorstwa Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i jej wpływ na budowę wartości Karolina Łudzińska 13.1. Klasyczne modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 13.2. Strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności jako źródła budowania wartości 13.3. Inwestowanie społecznie odpowiedzialne – nowy trend akumulacji i migracji kapitału 13.4. Efektywność inwestycji społecznie odpowiedzialnych w świetle badań Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu Paulina Roszkowska 14.1. Raportowanie biznesowe a migracja kapitału 14.1.1. Raportowanie biznesowe – elementem relacji inwestorskich 14.1.2. Elementy współczesnego raportu biznesowego 14.1.3. Geneza i stan obecny raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu 14.1.4. Motywy i korzyści raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu 14.1.5. Argumenty przeciw raportowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu 14.2. Istota i zawartość raportu społecznej odpowiedzialności biznesu 14.2.1. Pożądane cechy raportów społecznej odpowiedzialności biznesu 14.2.2. Treść i jakość raportów 14.2.3. Integracja treści raportów ze strategią biznesową 14.2.4. Zakres raportowania 14.2.5. Zewnętrzna weryfikacja raportów 14.3. Analiza porównawcza raportów społecznej odpowiedzialności biznesu wybranych spółek 14.3.1. Wyniki wstępnej analizy 14.3.2. Determinanty użyteczności raportu dla społeczności finansowych (przykład BASF i ORLEN) 14.3.3. Integracja działań na rzecz środowiska i społeczeństwa ze strategią biznesową przedsiębiorstwa (przykład Procter & Gamble) 14.3.4. Raportowanie w ramach łańcucha dostaw (przykład Wal-Mart) 14.3.5. Raportowanie – częścią procesu dialogu społecznego (przykład BAT) Komunikacja i budowa zaufania a wzrost wartości przedsiębiorstwa Katarzyna Żądło 15.1. Komunikacja i zaufanie 15.1.1. Psychologiczne i lingwistyczne ujęcia problematyki komunikacji 15.1.2. Komunikacja jako generator zaufania 15.1.3. Zaufanie – strategia radzenia sobie z niepewnością i niemożnością kontrolowania przyszłości 15.1.4. Kapitał zaufania z punktu widzenia współczesnego przedsiębiorstwa 15.2. Komunikacja i zaufanie na rynku kapitałowym 15.2.1. Zaufanie na rynku kapitałowym 15.2.2. Znaczenie komunikacji na rynku kapitałowym 15.2.3. Komunikacja a efektywność współczesnego rynku kapitałowego 15.2.4. Komunikacja jako strategia budowania kapitału zaufania 15.3. Komunikacja w koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa 15.3.1. Imperatyw kształtowania wartości 15.3.2. Komunikacja a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa 15.3.3 Komunikacja a wartość przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BMW: IV A 42 @
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122037 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3482 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Naz. aut. ze s. [470]-473.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [449]-467. Netogr. s. 467-469.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, ale także menedżerów, członków rad nadzorczych i zarządów, inwestorów i doradców [...].
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności