158660
Książka
W koszyku
Uwarunkowania zachowań indywidualnych Najtrudniej poznać samego siebie 1.1. Treść życia wyznaczają wiązki ról 1.2. Osobowość – złożona struktura cech 1.3. Inteligencja – gra o miejsce w społeczeństwie 1.4. Charakter – to słowo brzmi jak wyrok 1.5. Charakter schizoidalny 1.6. Czy charakter można kształtować? 1.7. Najbardziej niezawodny własny temperament 1.8. Osobowość dojrzała – ideał, do którego zmierzamy Wpływ emocji na zachowania 2.1. Istota i rodzaje emocji 2.2. Emocje – drugi mózg decydenta 2.3. Inteligencja emocjonalna kluczem do sukcesu 2.4. Kompetencje psychologiczne 2.5. Kompetencje społeczne przepustką do przywództwa 2.6. Kompetencje prakseologiczne rodzą zaufanie Motywacja nadaje kierunek zachowaniom 3.1. Istota i źródła motywacji 3.2. Skuteczność zachowań jest funkcją siły motywacji 3.3. Koncepcje motywacji 3.4. Wzmacnianie motywacji 3.5. Skuteczne systemy motywacji 3.6. Wypalenie zawodowe, czyli o kryzysie motywacji Dokonywanie właściwych wyborów 4.1. Teorie decyzji - podstawowe pojęcia 4.2. Problemy i decyzje idą w parze 4.3. Cechy sytuacji problemowych i decyzyjnych 4.4. Decydowanie - sztuka wychodzenia z niepewności 4.5. Co przeszkadza w podjęciu właściwej decyzji? 4.6. Dylematy i paradoksy decyzji strategicznych 4.7. Uprawnienia decyzyjne 4.8. Decydent doskonały Zachowania w grupie Grupa i jej wpływ na zachowania 5.1. Grupa - dylematy definicyjne 5.2. Wpływ grupy a zachowania organizacyjne 5.3. Rodzaje grup społecznych 5.4. Grupy formalne i nieformalne w organizacjach 5.5. Interakcje w grupach celowych (zadaniowych, projektowych) 5.6. Dynamika grupowa – kształtowanie zaufania i spójności 5.7. Praktyczne znaczenie badań nad dynamika grupową Wpływ komunikacji na zachowania w grupie 6.1. Istota komunikacji społecznej 6.2. Kierunki i funkcje komunikacji 6.3. Modele procesu komunikowania się 6.4. Komunikacja werbalna i niewerbalna 6.5. Kulturowy kontekst komunikacji 6.6. Bariery w procesie komunikacji i sposoby ich przezwyciężania 6.7. Komunikacja w dobie komputeryzacji i Internetu Konflikt i metody jego rozwiązywania 7.1. Istota konfliktu 7.2. Rodzaje konfliktów, ich przyczyny i etapy 7.3. Źródła konfliktów, czyli konflikt a agresja 7.4. Konflikt, a cele i relacje z ludźmi 7.5. Zarządzanie konfliktem – kluczowa kompetencja nowoczesnego menedżera 7.6. Negocjacje – trudna droga do porozumienia 7.7. Wybierz swój styl negocjowania Grupa wobec zmian 8.1. Dlaczego zmiana? 8.2. Źródła i rodzaje zmian 8.3. Przebieg zmiany 8.4. Czy zmiana musi boleć? 8.5. Reakcje na zmianę 8.6. Zmiana wymaga zaufania 8.7. Postawy wobec zmian 8.8. Jak lider grupy radzi sobie z oporem? 8.9. Indoktrynacja kłóci się z kulturą zaufania Nowoczesne organizacje wymagają zaufania Organizacje wobec wyzwań 9.1. Organizacja jako maszyna - zmiany są trudne do przeprowadzenia 9.2. Organizacja jako organizm - możliwości zmian przystosowawczych 9.3. Organizacja jako kultura - najważniejsze są wartości 9.4. Organizacja jako system polityczny - dramaturgia aktorów 9.5. Organizacja jako narzędzie dominacji - najważniejsza jest władza 9.6. Organizacje jako mózg - najważniejsze jest przetwarzanie informacji 9.7. Organizacje inteligentne - zacieranie się granic 9.8. Organizacja transformująca się Władza w organizacji 10.1. Ewolucja poglądów na władzę 10.2. Władza w organizacji - ujęcie normatywne 10.3. Władza w organizacji - ujęcie socjologiczne 10.4. Strukturalne źródła władzy organizacyjnej 10.5. Typy władzy organizacyjnej 10.6. Źródła i rodzaje władzy organizacyjnej 10.7. Przywództwo jako władza osobista 10.8. Czy nadchodzi zmierzch przywództwa charyzmatycznego? Kultura organizacji w dobie wielokulturowości 11.1. Kultura - zjawisko wielowymiarowe 11.2. Kultura narodowa a kultura organizacji 11.3. Istota i pojęcie kultury organizacyjnej 11.4. Znaczenie i funkcje kultury organizacyjnej 11.5. Wybrane typologie kultur organizacyjnych 11.6. Kultura a sukces organizacji Etyka zachowań organizacyjnych 12.1. Etyka - nauka o ludzkiej przyzwoitości 12.2. System wartości podstawą etyki w zachowaniu 12.3. Etyczny biznes - czy to możliwe? 12.4. Źródła dylematów etycznych 12.5. Nie ma etycznych organizacji bez etycznych menedżerów 12.6. Organizacja odpowiedzialna społecznie 12.7. Złote reguły postępowania etycznego
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 122331 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [394]-404.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla młodych adeptów nauk o zarządzaniu, a także dla studentów socjologii, psychologii, politologii oraz praktyków, a zwłaszcza kadry menedżerskiej przedsiębiorstw i innych organizacji.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności