156728
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania / redakcja naukowa Marian Strużycki. - Wydanie 1 (dodruk). - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, 2008. - 328 stron : ilustracje ; 24 cm.
Rozdział I. Tradycyjne i współczesne kierunki zarządzania (Irena K. Hejduk) 1.1. Wpływ rewolucji przemysłowej na rozwój zarządzania 1.2. Klasyczna teoria zarządzania 1.2.1. Podejście klasyczne 1.2.2. Behawioralna teoria zarządzania 1.2.3. Ilościowa teoria zarządzania 1.2.4. Podejście integrujące 1.2.5. Podejście systemowe 1.2.6. Podejście sytuacyjne 1.2.7. Relacyjność teorii zarządzania 1.2.8. Zarządzanie zasobami 1.2.9. Wpływ otoczenia na zarządzanie - zarządzanie ekologiczne 1.2.10. Rodzaje zarządzania Rozdział II. Organizacja (Urszula Ornarowicz) 2.1. Organizacja jako szczególny rodzaj całości 2.2. Rodzaje organizacji 2.3. Cykl życia organizacji 2.4. Cykl działania zorganizowanego Rozdział III. Współczesne otoczenie organizacji (Piotr Płoszajski) 3.1. Otoczenie organizacji 3.2. Epoka krótkookresowej nieciągłości 3.3. Czas jako element otoczenia organizacji 3.4. Megatrendy w otoczeniu organizacji 3.4.1 Zmiany struktury demograficznej i stylów życia 3.4.2. Zmiany w systemach wartości konsumentów 3.4.3. Masowa kastomizacja 3.4.4. Rozwój metod komunikacji i inwazja nowych technologii 3.4.5. Era porażek wyobraźni 3.4.6. Otoczenie organizacji w przededniu piątej fali rewolucji komputerowej 3.4.7. Przekształcenia siły roboczej; nowy pracownik 3.4.8. Eksternalizacja i poszukiwanie partnerów 3.5. Otoczenie organizacyjne na progu chaosu Rozdział IV. Zarządzanie organizacją (Piotr Wachowiak) 4.1. Funkcje zarządzania 4.2. Postawa menedżera 4.3. Umiejętności menedżera 4.4. Role kierownicze Rozdział V. Planowanie (Irena K. Hejduk) 5.1. System planowania w przedsiębiorstwie 5.2. Projektowanie wizji, misji i celów oraz zadań planistycznych 5.3. Proces planowania strategicznego 5.4. Proces kontroli w planowaniu Rozdział VI. Podejmowanie decyzji w organizacji (Maria Romanowska) 6.1. Istota decyzji i modele decyzyjne 6.2. Proces podejmowania decyzji: etapy i zasady postępowania 6.3. Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji Bariera kompetencyjna Bariera organizacyjna Bariera informacyjna 6.4. Informacyjne wsparcie procesu decyzyjnego Rozdział VII. Struktury organizacyjne (Maria Romanowska) 7.1. Definicja struktury organizacyjnej i jej rola w organizacji 7.2. Modele struktur organizacyjnych 7.3. Parametry struktur organizacyjnych Specjalizacja Hierarchia Centralizacja Formalizacja Rozdział VIII. Czynniki strukturotwórcze (Maria Romanowska) 8.1. Ogólna charakterystyka czynników strukturotwórczych Faza życia organizacji Wielkość organizacji Strategia 8.2. Technologia jako czynnik zmian 8.3. Kultura organizacji i cechy osobowości ludzi 8.4. Otoczenie jako czynnik zmian w organizacji 8.5. Relacje władzy a zmiany w strukturach organizacji 8.6. Kierunki ewolucji struktur Rozdział IX. Zarządzanie zmianami. Doskonalenie organizacji (Krystyna Poznańska) 9.1. Pojęcie i przyczyny zmian organizacyjnych 9.2. Rodzaje i obszary zmian organizacyjnych Obszary zmian w organizacjach 9.3. Zarządzanie procesem zmian 9.3.1. Etapy procesu zmian Kompleksowe podejście do zmian 9.3.2. Opór wobec zmian i sposoby jego przezwyciężenia 9.4. Doskonalenie i ożywienie organizacji 9.5. Innowacje jako źródło zmian 9.5.1. Innowacja a zmiana 9.5.2. Rodzaje innowacji 9.5.3. Przyczyny niepowodzeń innowacji Rozdział X. Przedsiębiorczość i zarządzanie przedsiębiorczością (Marian Strużycki) 10.1. Pojęcie przedsiębiorczości w ujęciu ekonomiczno-społecznym i personalnym 10.2. Rola przedsiębiorczości w procesach innowacyjnych 10.3. Cechy osoby przedsiębiorczej - cechy nabyte i pożądane 10.4. Cechy przedsiębiorczych menedżerów i wykonawców 10.5. Przesłanki i źródła zachowań przedsiębiorczych 10.6. Przedsiębiorczość zewnętrzna i wewnętrzna 10.7. Przedsiębiorczość regionalna jako ogniwo spójności społeczno-gospodarczej regionu 10.8. Kreatywność menedżerska w procesach przedsiębiorczości 10.9. Przedsiębiorczość technologiczna 10.10. Podstawy informacyjne kształtowania kultury przedsiębiorczości w organizacji Rozdział XI. Zarządzanie zasobami ludzkimi (Marian Strużycki, Barbara Bojewska) 11.1. Aspekt strategiczny zarządzania zasobami ludzkimi 11.2. Podstawy długookresowej strategii w zarządzaniu zasobami ludzkimi 11.3. Aspekty operacyjne zarządzania zasobami ludzkimi 11.3.1. Planowanie zatrudnienia 11.3.2. Pozyskiwanie nowych pracowników 11.3.3. Kształtowanie postaw i zaangażowania pracowników 11.3.4. Plany rozwoju pracowników 11.3.5. System ocen jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział XII. Motywowanie pracowników (Piotr Wachowiak) 12.1. Zachowania pracowników w organizacji 12.2. Teorie motywacji 12.2.1. Teoria potrzeb Abrahama Maslowa 12.2.2. Teoria ERG 12.2.3. Teoria trzech potrzeb Davida McClellanda 12.2.4. Teoria dwuczynnikowa Fredericka Herzberga 12.2.5. Teoria sprawiedliwości Johna S. Adamsa 12.2.6. Teoria wzmocnienia Burrhusa F. Skinnera 12.2.7. Teoria oczekiwań Victora Vrooma 12.2.8. Teoria ustalania celów Edwina Locke'a 12.3 Zasady skutecznej motywacji 12.4. Narzędzia motywacji Rozdział XIII. Przywództwo w organizacji (Piotr Wachowiak) 13.1. Istota przywództwa 13.2. Style przywództwa Rozdział XIV. Zarządzanie grupami i zespołami (Jan D. Antoszkiewicz) 14.1. Indywidualizm czy zespołowość 14.2. Grupy w organizacji 14.3. Powstawanie i funkcjonowanie grup nieformalnych 14.4. Zespoły zadaniowe 14.5. Krzywa życia zespołu zadaniowego 14.6. Moc sprawcza zespołu zadaniowego 14.6.1. Składowe mocy sprawczej zespołu - wynik globalny 14.7. Diagnozowanie mocy merytorycznej 14.7.1. Osobowości - predyspozycje w zespole zadaniowym 14.7.2. Synergia kompetencji w zespole 14.8. Diagnozowanie mocy decyzyjnej w organizacji 14.8.1. Kierownik zespołu zadaniowego 14.9. Diagnoza mocy komunikacyjnej w organizacji 14.10. Diagnozowanie mocy koegzystencji w organizacji 14.10.1. Spójność grupy 14.10.2. Normy zachowań 14.10.3. Role w grupie 14.10.4. Przywództwo formalne i nieformalne 14.10.5. Konflikty interpersonalne i międzygrupowe Rozdział XV. Procesy kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem (Anna Skowronek-Mielczarek) 15.1. Pojęcie kontroli, audytu i controllingu 15.2. Funkcje i zadania kontroli 15.3. Proces kontrolowania i rodzaje kontroli 15.4. Zadania controllingu w przedsiębiorstwie 15.5. Rodzaje controllingu w przedsiębiorstwach
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 853
Sygnatura czytelni BWF: V G 47
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125711, 155581 N, 125554, 125555 (4 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 125553 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6127 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów pierwszego poziomu studiów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności