158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Wiadomości wstępne o hotelarstwie 1.1. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa 1.2. Historyczny rozwój hotelarstwa na świecie i w Polsce 1.3. Prekursorzy współczesnego hotelarstwa 1.4. Polskie organizacje hotelarskie, stowarzyszenia branżowe, samorządy gospodarcze 1.5. Organizacje hotelarskie na świecie 1.6. Międzynarodowe i krajowe organizacje turystyczne związane z hotelarstwem w Polsce Turystyczna baza noclegowa 2.1. Przepisy ustawy o usługach turystycznych dotyczące hotelarstwa 2.2. Klasyfikacja obiektów noclegowych według GUS 2.3. Rodzaje obiektów noclegowych 2.4. Hotelarstwo jako dział gospodarki 2.5. Kierunki rozwoju hotelarstwa światowego i polskiego 2.6. Struktury organizacyjno-funkcjonalne w hotelarstwie 2.6.1. Rodzaje struktur organizacyjnych 2.6.2. Porządek musi być, czyli struktura organizacyjna hotelu 2.7. Współczesne systemy i sieci hotelowe 2.8. Grupy markowe, polskie grupy marketingowe Standaryzacja obiektów hotelarskich 3.1. Podstawowe pojęcia dotyczące standaryzacji 3.2. Per aspera ad astra, czyli kategoryzacja obiektów hotelarskich 3.3. Rekomendacja obiektów hotelarskich 3.4. Jakość usług w obiektach hotelarskich – ISO 3.5. Kontrola jakości żywności – HACCP Usługi hotelarskie 4.1. Definicje, cechy i podział usług hotelarskich 4.2. Usługi hotelarskie w środkach transportu oraz w innych rodzajach bazy noclegowej Kultura i etyka w hotelarstwie 5.1. Podstawowa terminologia z zakresu etyki zawodowej 5.2. Kodeks Etyki Hotelarza 5.3. Kultura osobista 5.3.1. Pięciogwiazdkowy hotelarz. Jak nim zostać? 5.3.2. Wizerunek pracownika hotelu 5.4. Kultura obsługi gości 5.4.1. Typy i temperamenty gości hotelowych 5.4.2. Cały świat w hotelu, czyli savoir-vivre w kontaktach z obcokrajowcami 5.4.3. Potrzeby człowieka i ich klasyfikacja 5.4.4. Konfrontacja oczekiwań hotelarza i potrzeb gościa 5.5. Ranga społeczna zawodu hotelarza 5.6. Postępowanie w trudnych i nadzwyczajnych sytuacjach zawodowych 5.6.1. Komunikacja interpersonalna 5.6.2. Uśmiechem, słowem, gestem… Rozmawiamy… 5.6.3. Nić porozumienia czy kłębek nerwów – bariery w komunikacji 5.7. Rozwiązywanie konfliktów międzyludzkich Działalność recepcji 6.1. Rola recepcji w obiekcie hotelarskim 6.2. Wyposażenie techniczne recepcji 6.3. Obowiązki pracowników recepcji 6.4. Obsługa gości w parterowej części hotelu 6.5. Rezerwacja usług hotelarskich 6.6. Obowiązek meldunkowy w hotelu 6.7. Czynności związane z cyklem obsługi gościa w obiekcie hotelarskim 6.8. Dokumentacja recepcji dotycząca kompleksowej obsługi gościa 6.9. Bardzo ważny gość – VIP 6.10. Inny nie znaczy gorszy – przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych Czystość i porządek w obiekcie hotelarskim 7.1. Pojęcie, funkcje i rodzaje jednostek mieszkalnych 7.2. Pomieszczenia ogólnego użytku i zagospodarowanie terenu wokół hotelu 7.3. Obowiązki pracowników (housekeeping) związane z utrzymaniem czystości i porządku 7.4. Rodzaje sprzątania: codzienne, okresowe, sezonowe, gruntowne, okolicznościowe 7.5. Systemy pracy 7.6. Przestrzeganie przepisów bhp, przepisów sanitarnych, ochrony ppoż. oraz ochrony środowiska 7.6.1. Obowiązki pracodawcy w zakresie bhp 7.6.2. Prawa i obowiązki pracowników związane z przestrzeganiem przepisów bhp 7.6.3. Obciążenie pracą fizyczną 7.6.4. Obciążenie psychiczne pracą 7.6.5. Analiza zagrożeń wypadkowych 7.6.6. Pierwsza pomoc przedlekarska 7.6.7. Wymagania higieniczno-sanitarne dla hoteli 7.6.8. Postępowanie w przypadku zagrożenia pożarowego 7.7. Problemy ekologii i ochrony środowiska w hotelarstwie 7.7.1. Ekologiczny hotel 7.7.2. Ekoetykiety 7.7.3. Polityka proekologiczna hotelu Usługi gastronomiczne w obiekcie hotelarskim 8.1. Struktura organizacyjna działu gastronomicznego 8.2. Rodzaje usług gastronomicznych w hotelach 8.3. Rodzaje zakładów i usług gastronomicznych w obiektach hotelarskich 8.4. Wymagania dotyczące usług gastronomicznych w obiektach hotelarskich – wyposażenie i wystrój wnętrza części gastronomicznej Wyposażenie techniczne obiektu hotelarskiego 9.1. Kto zmienia żarówki? Dział techniczny 9.2. Pralnia hotelowa 9.3. Transport wewnętrzny i zewnętrzny 9.4. Urządzenia związane z bezpieczeństwem gości: monitorujące, sygnalizacyjno-alarmowe oraz systemy zamykania drzwi Zarządzanie obiektem hotelarski 10.1. Kto tym wszystkim rządzi? Dyrektor i administracja hotelowa. Style kierowania 10.2. Regulamin hotelowy Odpowiedzialność obiektu hotelarskiego 11.1. Podstawowe pojęcia z zakresu prawa 11.2. Umowa hotelowa 11.3. Odszkodowanie za niedotrzymanie warunków umowy hotelowej 11.4. Prawo zastawu 11.5. Odpowiedzialność cywilnoprawna za rzeczy wniesione do hotelu przez gościa hotelowego 11.6. Umowa przechowania 11.7. Uregulowania prawa europejskiego w zakresie świadczenia usług hotelarskich 11.8. Parkingi 11.9. Odpowiedzialność materialna pracowników za rzeczy znalezione lub pozostawione w hotelu Elementy marketingu w hotelarstwie 12.1. Co to jest marketing? 12.2. Czy hotel coś produkuje? Produkt jako podstawowy element marketingu mix 12.3. Tanio, drogo czy przeciętnie? Cena jako instrument marketingu 12.4. Komu pokój, komu, bo idę do domu! Sprzedaż usług hotelarskich. Współpraca hotelu z organizatorami turystyki 12.5. Rodzaje umów pomiędzy hotelami a biurami podróży. Kodeks Praktycznego Postępowania 12.6. Mój hotel jest najlepszy. Promocja, reklama i jakość w hotelu Podstawowe informacje o turystyce 13.1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki 13.2. Rola informacji turystycznej w obiektach hotelarskich
Sygnatura czytelni BWF: XII L 66
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6621 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
U góry okł.: Podręcznik, technik hotelarstwa, technikum, szkoła policealna.
Publ. jest poszerz. wersją podręcznika pt. "Hotelarstwo - organizacja i technika pracy" (Warszawa 2008).
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [363]-365. Netogr. s. [362].
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności