158660
Book
In basket
KIEROWANIE I KIEROWNICY Organizacje i potrzeba kierowania Proces kierowania Rodzaje kierowników Poziom zarządzania a umiejętności Wyzwania stawiane kierownikom Poza rok 2000. Potrzeba nowych kierowników EWOLUCJA TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Henry Ford — apostoł masowej produkcji Dawne poglądy na kierowanie Dlaczego studiować teorię zarządzania? Ewolucja teorii zarządzania Szkoła naukowej organizacji pracy Szkoła klasycznej teorii organizacji Szkoła behawioralna: organizacja to ludzie Szkoła ilościowa Współczesne kierunki w teorii zarządzania Kierunek systemowy Kierunek sytuacyjny Wchodzenie w okres dynamicznego zaangażowania Poza rok 2000. Przedsiębiorstwo składające się z biznesmenów ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU ŚRODOWISKO ORGANIZACJI I ŚRODOWISKO NATURALNE Znaczenie środowiska organizacji i środowiska naturalnego Środowisko organizacji Elementy o bezpośrednim oddziaływaniu Sterowanie różnorodnymi stosunkami z interesariuszami Elementy o pośrednim oddziaływaniu Środowisko naturalne Reagowanie na otoczenie i na środowisko naturalne ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I ETYKA Etyka i odpowiedzialność społeczna w dniu dzisiejszym Zmieniająca się koncepcja odpowiedzialności społecznej Przesunięcie w kierunku etyki Instrumenty etyki Wyzwanie relatywizmu GLOBALIZACJA A ZARZĄDZANIE Co oznacza termin „globalizacja"? Globalizacja i konkurencja 140 Jak władze państwowe wpływają na konkurencyjność? Zmieniająca się scena międzynarodowa Krótka historia współczesnej globalizacji Praktyka globalnego zarządzania ROZDZIAŁ 6 TWORZENIE I PRZEKSZTAŁCANIE ORGANIZACJI Drobna przedsiębiorczość Co oznacza przedsiębiorczość? Znaczenie przedsiębiorczości Przedsiębiorca Przekształcanie organizacji Poza rok 2000. Reengineering — radykalne przeprojektowanie korporacji KULTURA I WIEL0KULTUR0W0ŚĆ Definiowanie kultury w organizacji 186 Kultura organizacji a efektywność Od kultury do wielokulturowości Wielokulturowość a powodzenie organizacji Poza rok 2000. Nowe wymiary różnorodności kulturowej w przyszłości JAKOŚĆ Definiowanie jakości Historia jakości Czternaście wskazań Deminga Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM): podstawowe koncepcje Poza rok 2000. Tom Peters i „poza jakość" PLANOWANIE ROZDZIAŁ 9 PODEJMOWANIE DECYZJI Czas i stosunki między ludźmi w podejmowaniu decyzji Rozpoznawanie problemów i dostrzeganie okazji Decyzja o decydowaniu Istota podejmowania decyzji kierowniczych Racjonalny model podejmowania decyzji Model racjonalny widziany z odpowiedniej perspektywy Poza rok 2000. Decydowanie dostosowawcze PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE Planowanie: przegląd ogólny Znaczenie planowania w organizacjach Różnice między planami strategicznymi Ewolucja pojęcia strategii Różne poziomy strategii Treść strategii korporacji Poza rok 2000. Strategia kolektywna WDRAŻANIE STRATEGII Wzajemne dostosowanie struktury i strategii Instytucjonalizacja strategii Operacjonalizacja strategii Stosowanie procedur do wdrażania strategii Poza rok 2000. Ponowne rozważenie kwestii nagród ORGANIZOWANIE ROZDZIAŁ 12 PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI I JEJ STRUKTURA Projekt organizacji i struktura organizacyjna Cztery podstawowe elementy budowania organizacji Projektowanie organizacji Zmniejszanie organizacji Rodzaje struktur organizacyjnych Poza rok 2000. Organizacja i dezorganizacja ROZDZIAŁ 13 WŁADZA I AUTORYTET Władza Aspekty władzy związane z kulturą Autorytet Władza liniowa, sztabowa i funkcjonalna Delegowanie Decentralizacja i centralizacja Projektowanie zadań Poza rok 2000. Reguły i samokrytyczne zarządzanie ROZDZIAŁ 14 GOSPODAROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Stosunki międzyludzkie w korporacji Sony Proces gospodarowania zasobami ludzkimi: pogląd tradycyjny Planowanie zasobów ludzkich Rekrutacja Dobór Wprowadzenie do pracy Szkolenie i doskonalenie Ocena efektywności Awanse, przeniesienia, degradowanie i zwolnienia z pracy Gospodarowanie zasobami ludzkimi a strategia Poza rok 2000. Opisy stanowisk i co dalej? KIEROWANIE ZMIANAMI ORGANIZACYJNYMI I INNOWACJĄ Dlaczego planowa zmiana jest potrzebna? Model procesu zmian Rodzaje planowych zmian Doskonalenie organizacji Poza rok 2000. Zmiany techniczne w miejscu pracy PRZEWODZENIE MOTYWACJA Wyzwania związane z motywacją Przegląd teorii motywacji Współczesne poglądy na motywację Poza rok 2000. Luka PRZYWÓDZTWO Definicja przywództwa Poszukiwanie cech przywódczych Behawioralne podejście do przywództwa Sytuacyjne podejście do przywództwa Podejście behawioralne Kouzesa-Posnera: znów dynamiczne zaangażowanie Przyszłość teorii przywództwa Poza rok 2000. Max Depree ZESPOŁY I PRACA ZESPOŁOWA Rodzaje zespołów Cechy zespołów Jak doprowadzać do skutecznego funkcjonowania zespołu Poza rok 2000. Praca zespołowa: nowy paradygmat organizacyjny ROZDZIAŁ 19 KOMUNIKACJA I NEGOCJOWANIE Znaczenie skutecznej komunikacji Komunikacja interpersonalna Usprawnianie procesów komunikacji Komunikacja w organizacjach Komunikowanie się organizacji z otoczeniem Korzystanie z umiejętności komunikowania się: negocjowanie w celu kierowania konfliktami Trwałość wyników negocjacji Poza rok 2000. Technika i nowe sposoby komunikacji KONTROLOWANIE SKUTECZNA KONTROLA Znaczenie kontroli Projektowanie systemów kontroli Instrumenty kontroli finansowej Metody kontroli budżetowej Rodzaje budżetów Rewizja Poza rok 2000. Kontrola w świecie dynamicznego zaangażowania KIEROWANIE OPERACJAMI System operacyjny: model Znaczenie kierowania operacjami Projektowanie systemów operacyjnych Decyzje dotyczące planowania operacyjnego i kontroli Poza rok 2000. Usługi i „to, co idzie dobrze" ROZDZIAŁ 22 SYSTEMY INFORMACYJNE Informacja i kontrola Systemy informowania kierownictwa Wdrażanie skomputeryzowanego SIK Wdrażanie systemu i jego bezpieczeństwo Twórcze korzystanie z komputera przez ostatecznego użytkownika Poza rok 2000. Infostrada w budowie
Sygnatura czytelni BMW: IX D 1 @
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 131321, 131320, 131318, 152321 N (4 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 131319 (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Management
Bibliography, etc. note
Indeks.
Target audience note
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności