158664
Książka
W koszyku
KIEROWANIE I KIEROWNICY Organizacje i potrzeba kierowania Proces kierowania Rodzaje kierowników Poziom zarządzania a umiejętności Wyzwania stawiane kierownikom Poza rok 2000. Potrzeba nowych kierowników EWOLUCJA TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Henry Ford — apostoł masowej produkcji Dawne poglądy na kierowanie Dlaczego studiować teorię zarządzania? Ewolucja teorii zarządzania Szkoła naukowej organizacji pracy Szkoła klasycznej teorii organizacji Szkoła behawioralna: organizacja to ludzie Szkoła ilościowa Współczesne kierunki w teorii zarządzania Kierunek systemowy Kierunek sytuacyjny Wchodzenie w okres dynamicznego zaangażowania Poza rok 2000. Przedsiębiorstwo składające się z biznesmenów ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU ŚRODOWISKO ORGANIZACJI I ŚRODOWISKO NATURALNE Znaczenie środowiska organizacji i środowiska naturalnego Środowisko organizacji Elementy o bezpośrednim oddziaływaniu Sterowanie różnorodnymi stosunkami z interesariuszami Elementy o pośrednim oddziaływaniu Środowisko naturalne Reagowanie na otoczenie i na środowisko naturalne ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I ETYKA Etyka i odpowiedzialność społeczna w dniu dzisiejszym Zmieniająca się koncepcja odpowiedzialności społecznej Przesunięcie w kierunku etyki Instrumenty etyki Wyzwanie relatywizmu GLOBALIZACJA A ZARZĄDZANIE Co oznacza termin „globalizacja"? Globalizacja i konkurencja 140 Jak władze państwowe wpływają na konkurencyjność? Zmieniająca się scena międzynarodowa Krótka historia współczesnej globalizacji Praktyka globalnego zarządzania ROZDZIAŁ 6 TWORZENIE I PRZEKSZTAŁCANIE ORGANIZACJI Drobna przedsiębiorczość Co oznacza przedsiębiorczość? Znaczenie przedsiębiorczości Przedsiębiorca Przekształcanie organizacji Poza rok 2000. Reengineering — radykalne przeprojektowanie korporacji KULTURA I WIEL0KULTUR0W0ŚĆ Definiowanie kultury w organizacji 186 Kultura organizacji a efektywność Od kultury do wielokulturowości Wielokulturowość a powodzenie organizacji Poza rok 2000. Nowe wymiary różnorodności kulturowej w przyszłości JAKOŚĆ Definiowanie jakości Historia jakości Czternaście wskazań Deminga Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM): podstawowe koncepcje Poza rok 2000. Tom Peters i „poza jakość" PLANOWANIE ROZDZIAŁ 9 PODEJMOWANIE DECYZJI Czas i stosunki między ludźmi w podejmowaniu decyzji Rozpoznawanie problemów i dostrzeganie okazji Decyzja o decydowaniu Istota podejmowania decyzji kierowniczych Racjonalny model podejmowania decyzji Model racjonalny widziany z odpowiedniej perspektywy Poza rok 2000. Decydowanie dostosowawcze PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE Planowanie: przegląd ogólny Znaczenie planowania w organizacjach Różnice między planami strategicznymi Ewolucja pojęcia strategii Różne poziomy strategii Treść strategii korporacji Poza rok 2000. Strategia kolektywna WDRAŻANIE STRATEGII Wzajemne dostosowanie struktury i strategii Instytucjonalizacja strategii Operacjonalizacja strategii Stosowanie procedur do wdrażania strategii Poza rok 2000. Ponowne rozważenie kwestii nagród ORGANIZOWANIE ROZDZIAŁ 12 PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI I JEJ STRUKTURA Projekt organizacji i struktura organizacyjna Cztery podstawowe elementy budowania organizacji Projektowanie organizacji Zmniejszanie organizacji Rodzaje struktur organizacyjnych Poza rok 2000. Organizacja i dezorganizacja ROZDZIAŁ 13 WŁADZA I AUTORYTET Władza Aspekty władzy związane z kulturą Autorytet Władza liniowa, sztabowa i funkcjonalna Delegowanie Decentralizacja i centralizacja Projektowanie zadań Poza rok 2000. Reguły i samokrytyczne zarządzanie ROZDZIAŁ 14 GOSPODAROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Stosunki międzyludzkie w korporacji Sony Proces gospodarowania zasobami ludzkimi: pogląd tradycyjny Planowanie zasobów ludzkich Rekrutacja Dobór Wprowadzenie do pracy Szkolenie i doskonalenie Ocena efektywności Awanse, przeniesienia, degradowanie i zwolnienia z pracy Gospodarowanie zasobami ludzkimi a strategia Poza rok 2000. Opisy stanowisk i co dalej? KIEROWANIE ZMIANAMI ORGANIZACYJNYMI I INNOWACJĄ Dlaczego planowa zmiana jest potrzebna? Model procesu zmian Rodzaje planowych zmian Doskonalenie organizacji Poza rok 2000. Zmiany techniczne w miejscu pracy PRZEWODZENIE MOTYWACJA Wyzwania związane z motywacją Przegląd teorii motywacji Współczesne poglądy na motywację Poza rok 2000. Luka PRZYWÓDZTWO Definicja przywództwa Poszukiwanie cech przywódczych Behawioralne podejście do przywództwa Sytuacyjne podejście do przywództwa Podejście behawioralne Kouzesa-Posnera: znów dynamiczne zaangażowanie Przyszłość teorii przywództwa Poza rok 2000. Max Depree ZESPOŁY I PRACA ZESPOŁOWA Rodzaje zespołów Cechy zespołów Jak doprowadzać do skutecznego funkcjonowania zespołu Poza rok 2000. Praca zespołowa: nowy paradygmat organizacyjny ROZDZIAŁ 19 KOMUNIKACJA I NEGOCJOWANIE Znaczenie skutecznej komunikacji Komunikacja interpersonalna Usprawnianie procesów komunikacji Komunikacja w organizacjach Komunikowanie się organizacji z otoczeniem Korzystanie z umiejętności komunikowania się: negocjowanie w celu kierowania konfliktami Trwałość wyników negocjacji Poza rok 2000. Technika i nowe sposoby komunikacji KONTROLOWANIE SKUTECZNA KONTROLA Znaczenie kontroli Projektowanie systemów kontroli Instrumenty kontroli finansowej Metody kontroli budżetowej Rodzaje budżetów Rewizja Poza rok 2000. Kontrola w świecie dynamicznego zaangażowania KIEROWANIE OPERACJAMI System operacyjny: model Znaczenie kierowania operacjami Projektowanie systemów operacyjnych Decyzje dotyczące planowania operacyjnego i kontroli Poza rok 2000. Usługi i „to, co idzie dobrze" ROZDZIAŁ 22 SYSTEMY INFORMACYJNE Informacja i kontrola Systemy informowania kierownictwa Wdrażanie skomputeryzowanego SIK Wdrażanie systemu i jego bezpieczeństwo Twórcze korzystanie z komputera przez ostatecznego użytkownika Poza rok 2000. Infostrada w budowie
Sygnatura czytelni BMW: IX D 1 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131321, 131320, 131318, 152321 N (4 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 131319 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Management
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności