158722
No cover
Book
In basket
Innowacyjne zarządzanie wiedzą / Jan Fazlagić. - Warszawa : Difin, 2014. - 294 s. : il. ; 23 cm.
O co chodzi w „zarządzaniu wiedzą”? 1.1. Dlaczego to jest ważne? 1.2. Kontekst 1.3. Jaka jest historia powstania zarządzania wiedzą? 1.4. Po co organizacjom „zarządzanie wiedzą”? 1.5. Wiedza to nie to samo, co działanie 1.6. Od teorii do praktyki zarządzania wiedzą Między informacją a wiedzą 2.1. Dlaczego to jest ważne? 2.2. Kontekst 2.3. Czym jest wiedza? 2.4. Od informacji do wiedzy 2.5. Mądrość 2.6. Umiejętności – kompetencje – kwalifikacje – nawyki 2.7. Nawyki – czyli wiedza i informacja to nie wszystko! 2.8. Jak powstają nawyki? Przeładowanie informacyjne 3.1. Dlaczego to jest ważne? 3.2. Kontekst 3.3. Istota przeładowania informacyjnego 3.4. Przyczyny przeładowania informacyjnego 3.5. Jak chronić się przed przeładowaniem informacyjnym? 3.6. Big data, czyli „duże dane” Cechy i struktura wiedzy w organizacji 4.1. Dlaczego to jest ważne? 4.2. Kontekst 4.3. Cechy wiedzy 4.4. Wiedza ukryta (tacit knowledge) 4.5. Kodyfikacja wiedzy 4.6. Rodzaje wiedzy (know-x) 4.7. Wiedza kolektywna 4.8. Wiedza organizacyjna i profesjonalna – czyli „opakowanie i wnętrze” Tworzenie wiedzy w firmie 5.1. Dlaczego to jest ważne? 5.2. Kontekst 5.3. Opis koncepcji 5.4. Czym jest innowacyjność? 5.5. Czym jest kreatywność? 5.6. Kierowanie i motywowanie kreatywnych pracowników Dzielenie się wiedzą 6.1. Dlaczego to jest ważne? 6.2. Kontekst 6.3. Opis koncepcji 6.4. Strategie kodyfikacji i personalizacji wiedzy 6.5. Bariery dla dzielenia się wiedzą 6.6. Model SECI 6.7. Strumienie przepływu wiedzy Motywowanie do dzielenia się wiedzą 7.1. Dlaczego to jest ważne? 7.2. Kontekst 7.3. „Chomikowanie wiedzy” – jedna z najczęściej występujących barier dla dzielenia się wiedzą 7.4. Jak zwiększyć skuteczność procesów dzielenia się wiedzą? 7.5. Rola kultury organizacyjnej 7.6. Teorie motywacji a motywowanie do dzielenia się wiedzą Produktywność pracowników wiedzy 8.1. Dlaczego to jest ważne? 8.2. Kontekst 8.3. Kim są „pracownicy wiedzy”? 8.4. Dlaczego pracownicy wiedzy są ważnym elementem nowoczesnego rynku pracy? 8.5. Co może zrobić zarząd firmy, aby zwiększyć produktywność pracowników wiedzy? 8.6. Ile warta jest koncentracja w pracy? Zarządzanie kreatywnością w firmie 9.1. Dlaczego to jest ważne? 9.2. Kontekst 9.3. Kreatywny pracownik na wagę złota 9.4. Czy wielkie pomysły potrzebują dużo czasu? 9.5. Jak wykorzystać potencjał kreatywności tkwiący w pracownikach? 9.6. Szkolenia i rekrutacja pracowników w kreatywnych firmach 9.7. Twórczy klimat w miejscu pracy 9.8. Jak motywować kreatywnych pracowników? Uczenie się w firmie 10.1. Dlaczego to jest ważne? 10.2. Kontekst 10.3. Czym jest uczenie się? 10.4. Cykl uczenia się 10.5. Jak uczą się pracownicy w firmie? 10.6. Uczenie się od klientów 10.7. Uczenie się na porażkach 10.8. Otwartość na uczenie się 10.9. Szybkość uczenia się 10.10. Pojedyncza i podwójna pętla uczenia się 10.11. Pokonywanie przeszkód na drodze do uczenia się w organizacji 10.12. Jak zarządzać procesami uczenia się w firmie? 10.13. Oduczanie się w organizacjach 10.14. Nauka za pomocą rozwiązań e-learningowych Środowisko sprzyjające kreatywności i uczeniu się 11.1. Dlaczego to jest ważne? 11.2. Kontekst 11.3. Regulacje prawne związane z organizacją przestrzeni biurowej 11.4. Temperatura pomieszczeń a nasza produktywność 11.5. Biuro przyszłości – dylematy związane z projektowaniem i aranżacją 11.6. Jak stworzyć biuro przyszłości już dziś? 11.7. Co cechuje najlepszych pracodawców na świecie? Ćwiczenia warsztatowe i zadania do samodzielnego wykonania Strategiczne zarządzanie wiedzą Wiedza z porażek
Sygnatura czytelni BMW: IX B 88 @
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 139086, E 5197 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 139085 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [281]-287. Netogr. s. 287.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności