156789
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 26/2013)
Współczesna bankowość - quo vadis? - Małgorzata Zaleska 11 1.1. Problem ufinansowienia świata 13 1.2. Sieć bezpieczeństwa 15 1.2.1. Nadzór makroostrożnościowy 15 1.2.2. Shadow banking 17 1.3. Regulacje ostrożnościowe 17 1.4. Działania pomocowe i likwidacyjne 20 1.5. Dobre praktyki 21 1.6. Świadomość i edukacja finansowa 23 2. Wpływ globalnego kryzysu finansowego oraz zadłużeniowego strefy euro na proces integracji sektora bankowego Unii Europejskiej - Agnieszka Tkaczyszyn 27 2.1. Pojęcie zintegrowanego sektora bankowego 27 2.2. Nowy nadzór bankowy nad rynkiem finansowym Unii Europejskiej 30 2.3. Projekt Unii Bankowej 32 3. Wnioski z doświadczeń kryzysowych jako podstawa właściwego zarządzania kapitałem i płynnością - nordycki sektor bankowy w la­tach 1990-2011 - Dariusz Filar 41 3.1. Przyczyny i przebieg nordyckiego kryzysu bankowego w latach 1990-1993 42 3.2. Rządy i banki centralne krajów nordyckich wobec kryzysu bankowego 44 3.3. Funkcjonowanie banków nordyckich w okresie globalnego kryzysu finansowego po 2007 roku 47 4. Rozwój sektora bankowego w wybranych krajach Bałkanów Zachodnich w latach 2000-2010 - Katarzyna Kubiszewska 51 4.1. Znaczenie sektora bankowego dla rozwoju gospodarek 51 4.2. Rys historyczny Czarnogóry, Kosowa, Serbii oraz Bośni i Hercegowiny 53 4.3. Sytuacja gospodarcza 54 4.4. Struktura systemu bankowego 56 4.5. Pośrednictwo finansowe sektora bankowego 57 4.6. Wyniki finansowe sektora bankowego 62 5. Banki zagraniczne w chińskim sektorze bankowym - Andrzej Stępniak, Ewa Cieślik 69 5.1. Wpływ kapitału zagranicznego na krajowy rynek bankowy - przegląd literatury 70 5.2. Banki zagraniczne w chińskim sektorze bankowym 73 5.3. Wymogi, jakie muszą spełnić banki zagraniczne wchodząc na rynek chiński 77 6. Banki komercyjne na rynkach finansowych w niestabilnej gospodarce - Jerzy P. Gwizdała 83 6.1. Porównanie struktury kapitału i majątku wybranych banków 84 6.2. Zmiany cen akcji banków oraz ich zyskowności w latach 2005-2010 88 6.3. Ocena atrakcyjności akcji wybranych banków przez inwestorów 90 7. Bankowość spółdzielcza w Polsce - wyzwania w II dekadzie XXI wieku - Janina Laudańska-Trynka 97 7.1. Pozycja banków spółdzielczych w sektorze bankowym w Polsce 97 7.2. Kondycja ekonomiczna sektora banków spółdzielczych w Polsce 98 7.3. Zagrożenia dla bankowości spółdzielczej w Polsce płynące z regulacji unijnych 102 7.4. Koncepcje zmian w sektorze bankowości spółdzielczej w Polsce jako odpowiedź na regulacje unijne 107 8. Adekwatność kapitałowa spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych - Maria Magdalena Golec 115 8.1. Problem adekwatności kapitałowej zamkniętych spółdzielni kredytowych 116 8.2. Regulacyjne uwarunkowania pomiaru adekwatności kapitałowej unii kredytowych 118 8.3. Regulacyjne wymogi w zakresie bezpieczeństwa kapitałowego spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w Polsce 120 9. Praktyki bankowe na rynku detalicznych produktów kredytowych - wybrane zagadnienia - Katarzyna Pałasz-Boćkowska 131 9.1. Przyczyny nadmiernego zadłużania się gospodarstw domowych w Polsce 131 9.2. Praktyki bankowe w sektorze detalicznych produktów kredytowych - wybrane zagadnienia 133 9.3. Studium przypadku 136 10. Wybrane aspekty funkcjonowania odwróconego kredytu hipotecznego - Marek Czyż 145 10.1. Istota odwróconego kredytu hipotecznego 145 10.2. Uwarunkowania rozwoju rynku odwróconego kredytu hipotecznego 147 10.3. Symulacja płatności z tytułu odwróconego kredytu hipotecznego 151 11. Implementacja benchmarkingu w bankowości - Justyna Zabawa 157 11.1. Istota benchmarkingu 157 11.2. Systematyzacja benchmarkingu 160 11.3. Przebieg procesu benchmarkingu w bankowości 163 12. Marketing doświadczeń w kreowaniu współczesnych usług bankowych - Monika Boguszewicz-Kreft, Jacek Jaworski 177 12.1. Pojęcie marketingu doświadczeń 177 12.1.1. Definicja i istota marketingu doświadczeń 177 12.1.2. Klient docelowy a kreowanie marki 179 12.2. Determinanty i kierunki rozwoju współczesnej bankowości 180 12.2.1. Główne wyzwania dla rozwoju usług świadczonych przez banki 180 12.2.2. Bankowość elektroniczna jako nowoczesny kanał dystrybucji i rozwoju usług bankowych 181 12.3. Idea marketingu doświadczeń a rozwój oferty usług First Direct - analiza przypadku 183 12.3.1. Geneza powstania i przyjęte założenia strategiczne funkcjonowania banku 183 12.3.2. Technologia i personel 184 12.3.3. Kreowanie marki i jej popularyzacja 186 12.3.4. Działania promocyjne i reklamowe 187 12.3.5. Produkty i ich cena 189 12.3.6. Osiągnięcia 190
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 139256 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy pracach.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. także w jęz. ang. przy pracach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności