156296
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Choroba jako sytuacja trudna 1.1. Rodzaje sytuacji trudnych 1.2. Choroba jako przyczyna i skutek stresu 1.3. Akceptacja jako czynnik modyfikujący postawę wobec choroby 1.4. Obraz choroby, poczucie kontroli, a proces adaptacji do choroby 1.5. Style radzenia sobie z chorobą 1.6. Mechanizmy obronne osobowości Pacjent jako podmiot w procesie terapii 2.1. Poinformowany pacjent – świadomy pacjent 2.2. (Nie)współpracujący pacjent 2.3. Trudny pacjent, trudny terapeuta, czy trudna sytuacja? 2.4. W co gra ludzki umysł, czyli teoria atrybucji 2.5. Terapeuta – pacjent: relacja dwukierunkowa Niepełnosprawność w aspekcie psychologicznym 3.1. Niepełnosprawność – definicja pojęcia i terminów pokrewnych 3.2. Niepełnosprawność i jej indywidualne i społeczne konsekwencje 3.3. Osobowość osoby niepełnosprawnej i chorej przewlekle 3.4. Ból jako czynnik towarzyszący chorobie i niepełnosprawności 3.5. Rola terapeuty w przywracaniu pozytywnej samooceny osób niepełnosprawnych Komunikacja jako proces i sztuka porozumiewania się 4.1. Ewolucyjny rozwój umiejętności komunikowania się 4.2. Komunikacja międzyludzka – nieodzowny element życia społecznego 4.2.1. Sztuka mówienia 4.2.2. Sztuka słuchania 4.2.3. „Pseudosłuchanie” 4.3. Komunikacja niewerbalna 4.3.1. Kontakt wzrokowy 4.3.2. Zależności przestrzenne 4.3.3. Dotyk 4.4. „Metabariery” w procesie komunikowania się 4.5. Prawa moje vs prawa twoje, czyli sztuka asertywności zawodowej Empatia i jej wpływ na relację terapeuta – pacjent 5.1. Empatia – jak rozumiemy to pojęcie? 5.2. Empatia w świecie medycyny 5.2.1. Empatia studentów kierunków medycznych i pracowników opieki zdrowotnej 5.2.2. Empatia w komunikacji interpersonalnej Wypalenie zawodowe – zagrożenie dla osób zawodowo pomagających 6.1. Stres w miejscu pracy 6.2. Wypalenie zawodowe – skutek przeciążenia stresem Temperament, empatia i inteligencja emocjonalna jako potencjał przyszłych fizjoterapeutów i masażystów – badania własne 7.1. Cel badań 7.2. Metody badań 7.3. Osoby badane 7.4. Wyniki badań 7.5. Omówienie wyników Etyka w zawodach medycznych 8.1. Etyka jako nauka o moralności 8.2. Deontologia zawodu fizjoterapeuty i masażysty 8.3. Postawa etyczna i jej kształtowanie w zawodach medycznych 8.4. Kultura osobista i zawodowa przedstawicieli zawodów medycznych
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 92
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148669 N, 148670 N, 148672 N, 148671 N (4 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 7755 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [172]-179. Netogr. s. 180.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności