158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, ISSN 1899-9867 ; t. 44/2016)
Decyzje menedżerskie 1. Szczupła produkcja - próba oceny poziomu jej realizacji w wybranych przedsiębiorstwach wytwórczych - Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski 15 1.1. Szczupła produkcja - marnotrawstwo i wartość dodana 17 1.2. Ocena poziomu realizacji szczupłej produkcji - rozpoznanie wg strefy 21 1.3. Ocena poziomu realizacji szczupłej produkcji w praktyce przedsiębiorstw wytwórczych 25 1.3.1. Przedmiot i podmiot badań 25 1.3.2. Wyniki badań własnych 27 2. Proaktywne decyzje menedżerskie - Ryszard Rohatyński 41 2.1. Podstawowa terminologia 41 2.2. Proaktywne i reaktywne decyzje menedżerskie 43 2.3. Rozwiązywanie problemów za pomocą decyzji proaktywnych 45 2.4. Projektowanie jako przedmiot badań naukowych i działań praktycznych 46 2.5. Ocena prognozy jako narzędzia wspomagającego decyzję 50 2.6. Badanie wiarygodności prognozy 50 3. Podejmowanie decyzji menedżerskich w warunkach niepewności i ryzyka - Andrzej Limański, Ireneusz Drabik 59 3.1. Decyzje menedżerskie i proces decyzyjny w zarządzaniu 60 3.2. Różnorodność problemów decyzyjnych w warunkach pewności, niepewności i ryzyka 63 3.3. Racjonalność decyzji jako uwarunkowanie redukcji niepewności i ryzyka 67 Pozytywny potencjał organizacji i społeczna odpowiedzialność biznesu 4. Zjawisko korupcji w organizacjach sektora publicznego na przykładzie samorządów gminnych Warmii i Mazur - Bogdan Nogalski, Andrzej J. Kozłowski, Iwona Z. Czaplicka Kozłowska 77 4.1. Zjawisko korupcji w prawie i literaturze naukowej 79 4.2. Wyniki badań własnych - założenia badawcze - metodyka badań 82 4.3. Analiza wskazań o niewystępowaniu korupcji w organizacjach sektora publicznego 84 4.4. Analiza wskazań wielkości korupcji w organizacjach sektora publicznego 87 4.5. Analiza braku wskazań przez respondentów występowania lub nie korupcji w organizacjach sektora publicznego 90 4.6. Rekomendacje 93 5. Zarządzanie przez wartości jako nowy nurt w zarządzaniu przedsiębiorstwem - Dorota Teneta-Skwiercz 99 5.1. Pojęcie, rodzaje i proces wyłaniania wartości organizacyjnych 100 5.1.1. Definicja „wartości" i ich rodzaje 100 5.1.2. Proces wyłaniania wartości 104 5.2. Znaczenie wartości we współczesnych organizacjach 105 5.3. Istota zarządzania przez wartości 107 5.3.1. Narodziny MBV 107 5.3.2. Pojęcie zarządzania przez wartości i warunki jego wdrożenia 110 6. Wykorzystanie relacji ze stakeholders w budowaniu pozytywnego potencjału przedsiębiorstwa - Ilona Penc-Pietrzak 115 6.1. Pojęcie i rodzaje stakeholders 116 6.2. Analiza stakeholders 118 6.3. Koncepcja pozytywnego potencjału organizacji 120 6.4. Relacje firmy i jej interesariuszy w budowaniu pozytywnego potencjału organizacji 124 6.5. Wykorzystanie relacji ze stakeholders w rozwijaniu pozytywnego potencjału organizacji w badanej firmie 125 7. Rosnące znaczenie jakości i zarządzania jakością na przykładzie podmiotów leczniczych - Dorota Michalska-Sieniawska 131 7.1. Specyfika zarządzania jakością w kontekście usług medycznych 133 7.2. Czynniki wpływające na wzrost znaczenia jakości w działalności podmiotów leczniczych 136 7.3. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie 138 7.4. Zarządzanie jakością w podmiotach leczniczych 139 Modele biznesu 8. Modelowanie działań biznesowych z uwzględnieniem struktury zarządzania projektami - Bogdan Nogalski, Roman Czapiewski 149 8.1. Znaczenie i wdrażanie zarządzania strategicznego 151 8.2. Rola projektów w funkcjonowaniu współczesnych przedsiębiorstw 154 8.3. Znaczenie modelowania działań taktycznych i operacyjnych w zarządzaniu projektami 157 8.4. Przeprowadzone badania typu case study - wnioski 160 9. Uwarunkowania modelu biznesu w innowacyjnej organizacji - Katarzyna Tubielewicz 167 9.1. Istota modelu biznesu 168 9.2. Rodzaje modeli biznesu 171 9.3. Niedoskonałość modeli biznesu 176 9.4. Koncepcja modelu biznesu przedsiębiorstwa „X" - studium przypadku 177 10. Metoda oceny zgodności kultury organizacji z wymogami strategii - Małgorzata Czerska 183 10.1. Kultura organizacji jako przedmiot oceny 183 10.2. Założenia metody 185 10.3. Procedura badania 186 10.3.1. Diagnoza realizowanej strategii organizacji 186 10.3.2. Diagnoza rzeczywistej kultury organizacji 188 10.3.3. Projektowanie kultury organizacji wyznaczonej potrzebami strategii 192 10.3.4. Diagnoza „luki kulturowej" 193 11. Zarządzanie zapleczem portów - studium przypadku zespołu portowego Szczecin-Świnoujście - Janusz Rymaniak, Wojciech Kuźmiński 197 11.1. Teoretyczne aspekty zaplecza portu 198 11.1.1. Pojęcie i istota zaplecza portu 198 11.1.2. Rola zaplecza portowego w otoczeniu 200 11.2. Zespół portowy Szczecin-Świnoujście 202 11.2.1. Przeładunki portowe a zdolności przeładunkowe nabrzeży w portach Szczecin i Świnoujście 202 11.2.2. Jakość zaplecza dalszego portów w kontekście prognoz wielkości przeładunków portowych 204
Sygnatura czytelni BMW: VII C 72 @
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5543 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy art.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. także w jęz. ang.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności