158660
No cover
Book
In basket
Istota oraz wymiary efektywności i kategorii pokrewnych 1.1. Kategoria efektywności – problemy interpretacji 1.2. Podstawowe wymiary efektywności 1.3. Sprawność i skuteczność jako podstawowe wymiary efektywności 1.3.1. Istota sprawności i skuteczności 1.3.2. Koncepcje/modele sprawności i skuteczności jako wymiary efektywności logistyki 1.4. Relacje między efektywnością a innymi kategoriami pokrewnymi Istota oraz struktura i dynamika koncepcji efektywności logistyki w ujęciu systemowym i zarządczym 2.1. Aspekty systemowych i zarządczych przewartościowań koncepcji logistyki w kierunku systemowej orientacji i determinanty efektywności 2.2. Wyznaczniki koncepcji efektywności oraz przejawy ich przewartościowania i wzbogacenia pod wpływem rozwoju i integracji logistyki 2.3. Założenia i ogólna struktura systemowej koncepcji efektywności logistyki 2.4. Proces kształtowania efektywności w systemie logistyki 2.5. Efektywność zarządzania logistycznego w wymiarze potencjalnym Kryteria i wskaźniki oceny efektywności logistyki jako jej podstawowe wyznaczniki i poziomy identyfikacji 3.1. Uwarunkowania i wymogi metodologiczne dotyczące budowy systemu pomiaru i identyfikacji efektywności logistyki 3.2. Istota i klasyfikacja kryteriów efektywności logistyki i orientacji efektywnościowych 3.3. Koncepcje wskaźników oceny efektywności logistyki Logistics Performance Measurement (LPM) jako koncepcja systemowej oceny i kształtowania efektywności procesów logistycznych 4.1. Istota i rozwój koncepcji Performance Measurement (PM) 4.2. Wymiary i kryteria oceny w koncepcji Logistics Performance Measurement (LPM) 4.3. Koncepcje i modele pomiaru osiągnięć Performance Measurement w kontekście zarządczych przewartościowań efektywności logistyki 4.3.1. Klasyfikacja koncepcji/modeli pomiaru osiągnięć PM 4.3.2. Modele zrównoważonej karty wyników Balanced Scorecard (BSC) 4.3.3. Modele pomiaru osiągnięć oparte na konstrukcji piramidy Performance Pyramid i pryzmatu Performance Prism 4.3.4. Modele pomiaru osiągnięć odnoszące się do łańcucha wartości 4.3.5. Modele pomiaru osiągnięć logistyki LPM Koncepcje tworzenia wartości dodanej dla klienta i wielowymiarowego efektu strategicznego logistyki 5.1. Istota i znaczenie orientacji na klienta w zarządzaniu oraz efektywność jej planowania i wdrażania 5.2. Integracja celów logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem jako podstawa kreowania i dostarczania wartości dla klienta 5.3. Logistyczny system kreowania i transformacji wartości dla klienta 5.4. Trójwymiarowy efekt strategiczny logistyki i jego podstawowe determinanty 5.5. Performance-based Logistics (PBL) i Service Dominant Logic (SDL) jako koncepcje zorientowane na osiąganie oczekiwanych efektów dla klienta Logistyczne potencjały i determinanty efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa 6.1. Istota i znaczenie potencjałów efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa 6.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałów efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa 6.3. Potencjały i przejawy kreowania i realizacji efektywności w zarządzaniu łańcuchem dostaw (SCM) 6.4. Zarządzanie logistyczne jako systemowa determinanta efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa Koszty logistyki oraz podstawy i koncepcje ich identyfikacji i kwantyfikacji 7.1. Istota i ogólna struktura kosztów 7.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki 7.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki 7.2.2. Przegląd stanu i rozwoju badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz ich usytuowania w skali światowej 7.2.3. Podstawowe wymiary i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w skali światowej 7.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Polsce Kształtowanie się poziomu kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności w świetle badań w skali światowej 8.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej – koncepcja Top Down 8.1.1. Szacunek kosztów w sferze logistyki w USA według J. Hesketta i R. Delaneya 8.1.2. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w Niemczech i w krajach Unii Europejskiej według P. Klausa 8.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach – koncepcja Bottom Up 8.2.1. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach USA w świetle badań H. Davisa 8.2.2. Poziom kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Europie w świetle badań A.T. Kearney/European Logistics Association (ELA) 8.2.3. Poziom kosztów logistyki w krajach Regionu Bałtyku w świetle badań L. Ojali 8.3. Poziom kosztów logistyki a miejsce krajów w rankingu Logistics Performance Index w skali światowej 8.4. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki 8.5. Rozwój i wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich Przejawy oddziaływania logistyki na wzrost efektywności i sukces przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich i w Polsce 9.1. Zakres i kierunki oddziaływania logistyki na efektywność przedsiębiorstwa – ujęcie ogólne 9.2. Rozwój badań empirycznych dotyczących związków między logistyką a efektywnością przedsiębiorstwa 9.3. Badanie wpływu rozwoju i zakresu wdrożenia logistyki i orientacji przepływowej na efektywność logistyki oraz efektywność i sukces przedsiębiorstwa 9.3.1. Badania wpływu wdrożenia logistyki na efektywność w krajach Europy Zachodniej w latach 1980–1986 9.3.2. Badania wpływu kompetencji logistyki i łańcucha dostaw na efektywność rynkowo-ekonomiczną przedsiębiorstw w USA w latach 1998–1999 9.3.3. Badania wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efektywność logistyki i przedsiębiorstw w Niemczech w latach 1999, 2003 9.3.4. Badania zależności między skutecznością, sprawnością i zróżnicowaniem świadczeń logistyki a ogólną efektywnością logistyki i przedsiębiorstw w USA w 2010 r. 9.3.5. Badania wpływu łańcuchów klasy światowej na efekty i koszty oraz sukces przedsiębiorstwa w krajach Europy w latach 1998–1999 i 2003–2004 9.3.6. Badania wpływu logistyki na zmiany w systemie zarządzania i kształtowanie efektów przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2010–2011
Sygnatura czytelni BMW: VIII E 132 @
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. E 5564 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 144110 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. [250]-261. Indeks.
Target audience note
Dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów logistyki i przedsiębiorców.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności