158660
Book
In basket
Część I. Podstawy geografii i ekonomicznej. Rozdział 1. Geografia ekonomiczna jako dyscyplina naukowa. 1.1. Pojęcie geografii ekonomicznej .1.2. Geneza geografii ekonomicznej. 1.3. Relacje między geografią ekonomiczną a innymi naukami i nurtami badań. 1.3.1. Geografia ekonomiczna w systemie nauk geograficznych. 1.3.2. Geografia ekonomiczna a nauki społeczne. 1.3.3. Nauki pokrewne geografii ekonomicznej. Rozdział 2. Teoria geografii i ekonomicznej. 2.1. Teoria przestrzeni geograficznej. 2.2. Teoria potencjału i pojemności środowiska geograficznego. 2.3. Teoria lokalizacji działalności gospodarczej. 2.4. Twierdzenia nomologiczne o charakterze funkcjonalno-strukturalnym. 2.4.1. Modele systemu osadniczego. 2.4.2. Teoria bazy ekonomicznej. 2.4.3. Infrastruktura i jej układ przestrzenny. 2.4.4. Teoria regionu. 2.5. Teoria dynamiki struktur przestrzennych. 2.6. Współczesne kierunki rozwoju geografii ekonomicznej. 2.6.1. Nowa geografia ekonomiczna. 2.6.2. Koncepcja kapitału społecznego. 2.6.3. Koncepcja zależności od ścieżki 2.6.4. Geografia moralna. 2.6.5. Skale geograficzne. 2.7. Modele nowej geografii ekonomicznej. Część II. Międzynarodowa struktura produkcji. Rozdział 3. Zasoby naturalne Ziemi ich znaczenie gospodarcze. 3.1. Pojęcie i klasyfikacja zasobów naturalnych L07. 3.2. Rozmieszczenie przestrzenne surowców na świecie. 2. 3.3. Gospodarka surowcami mineralnymi. 3. 4. Bezpieczeństwo surowcowe Rozdział 4. Rolnictwo 141. 4.1. Uwarunkowania rozwoju rolnictwa. 4.2. Światowa produkcja rolna. 4.2.1. Produkcja roślinna na świecie. 4.2.2. Światowa produkcja zwierzęca. 4.2.3. Rybołówstwo. 4.3. Problemy żywnościowe świata. Rozdział 5. Przemysł. 5.1. Struktura przemysłu na świecie i kierunki jej zmian. 5.2. Procesy industrializacji, dezindustrializacji, reindustrializacji . 5.3. Ewolucja modelu organizacji produkcji przemysłowej Rozdział 6. Usługi. 6.1. Rola usług w rozwoju gospodarczym państwa. 6.l.l. Udział usług w tworzeniu PKB. 6.L.2.Udziałusługwzatrudnieniu. 6.2. Przyczyny wzrostu znaczenia usług w gospodarce. Część III. Geografia międzynarodowej wymiany gospodarczej. Rozdział 7. Międzynarodowa wymiana towarów. 7.1.Czynniki rozwoju handlu światowego. 7.1.1. Postęp techniczny. 7.1.2. Liberalizacja handlu w ramach systemu GATTIWTO. 7.L.3. Procesy integracji gospodarczej. 7.1.4. Globalizacja gospodarki światowej. 7.1.5. Sprawny system walutowy. 7.2' Współczesne tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu towarami. 7.2.I. Dynamika międzynarodowego handlu towarami. 7.2.2. Struktura geograficzna międzynarodowego handlu towarami. 7.2.3. Struktura przedmiotowa międzynarodowego handlu towarami. Rozdział 8 Tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu usługami. 8. 1. Pojęcie międzynarodowego handlu usługami. 8.2. Struktura międzynarodowej wymiany usług. 8.2. 1. Dynamika międzynarodowych obrotów usługowych. 8.2.2. Struktura geograficzna światowego handlu usługami. 8.2.3. Struktura rzeczowa międzynarodowej wymiany usług. 8.3. Specyfika międzynarodowych obrotów usługowych. 8.4. Formy świadczenia usług w handlu międzynarodowym. 8.4.1. Franchising usługowy. 8.4.2. Giełdy usług. 8.4.3. Przetargi i licencje. 8.4.4. Outsourcing i offshoring usługowy. Rozdział 9. Międzynarodowe przepływy czynników produkcji. 9. 1. Międzynarodowe przepływy kapitału. 9. 1. 1. Kapitał pożyczkowy. 9.1.2. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne. 9.1.3. Inwestycje portfelowe. 9.1.4. obszary nadwyżek i niedoborów kapitału. 9.2. Międzynarodowe przepływy siły roboczej. 9.3. Międzynarodowe przepływy technologii.
Sygnatura czytelni BMW: II T 13 @@
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 5641 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 376-404. Netogr. s. [404]. Indeks.
Target audience note
Dla studentów stosunków międzynarodowych, ekonomii oraz wszystkich zainteresowanych problemami współczesnej gospodarki światowej.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności