158664
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauki Techniczne - Budowa i Eksploatacja Maszyn)
(Podręcznik Akademicki)
1. Kontrola stanu technicznego zawieszenia samochodowego 1.1. Kontrola stanu technicznego elementów zawieszenia 1.2. Przeprowadzenie oględzin zawieszenia 2. Bezdemontażowe badania amortyzatorów na linii diagnostycznej 2.1. Metody badań amortyzatorów 2.1.1. Metoda Boge 2.1.2. Metoda Eusama 2.1.3. Zmodyfikowana metoda Boge 2.1.4. Metoda kąta fazowego 2.1.5. Metoda Theta 2.2. Budowa i obsługa stanowisk badawczych 2.3. Badanie skuteczności tłumienia amortyzatorów 2.3.1. Badanie metodą Eusama 2.3.2. Badanie metodą Theta 2.4. Badanie wpływu warunków pomiaru na tłumienie amortyzatorów 2.4.1. Badanie metodą Eusama 2.4.2. Badanie metodą Theta 3. Badania skuteczności działania hamulców na linii diagnostycznej 3.1. Wymagania dotyczące pomiaru siły hamowania na stanowiskach diagnostycznych 3.2. Metody badań stanowiskowych hamulców 3.2.1. Metoda quasi-statyczna (rolkowa) 3.2.2. Metoda dynamiczna (najazdowa, płytowa) 3.3. Kryteria oceny skuteczności hamulców 3.4. Badanie kontrolne hamulców na stanowisku rolkowym 3.4.1. Przebieg ćwiczenia 3.4.2. Ocena i interpretacja wyników 4. Kontrola geometrii układu jezdnego (GUJ) pojazdu 4.1. Parametry geometrii układu jezdnego (GUJ) 4.2. Budowa i obsługa stanowiska diagnostycznego Diagnostyka samochodowa. Badania laboratoryjne 4.3. Kontrola parametrów geometrii układu jezdnego (GUJ) 4.3.1. Czynności przygotowawcze 4.3.2. Pomiar kąta pochylenia kół 4.3.3. Pomiar zbieżności połówkowych kół przednich 4.3.4. Wyznaczenie nierównoległości osi (NO) 4.3.5. Obliczenie rzeczywistej wartości zbieżności połówkowej kół przednich 4.3.6. Obliczenie wartości zbieżności całkowitej kół przednich 4.3.7. Pomiar zbieżności połówkowych kół tylnych 4.3.8. Wyznaczenie zbieżności całkowitej kół tylnych 4.3.9. Wyznaczenie rzeczywistej wartości zbieżności połówkowej kół tylnych 4.3.10. Wyznaczenie kąta odchylenia osi geometrycznej od osi symetrii 4.3.11. Pomiar katów wyprzedzenia osi zwrotnic kół przednich 4.3.12. Pomiar kątów pochylenia osi zwrotnic kół przednich 4.4. Analiza uzyskanych wyników 5. Diagnozowanie układu kierowniczego pojazdu 5.1. Podstawowe parametry charakteryzujące układ kierowniczy 5.2. Parametry geometrii układu kierowniczego (GUK) 5.2.1. Sumaryczny luz w układzie kierowniczym 5.2.2. Kąt kontrolny skrętu 5.2.3. Charakterystyka kąta skrętu kół i błędu rzeczywistego kąta skrętu 5.2.4. Maksymalny kąt skrętu 5.2. Przebieg ćwiczenia laboratoryjnego 5.2.1. Określanie sumarycznego luzu w układzie kierowniczym 5.2.2. Pomiar kątów skrętu kontrolnego 5.2.3. Pomiar kątów skrętu maksymalnego 5.2.4. Wyznaczenie charakterystyki skrętu układu kierowniczego 5.2.5. Wyznaczenie błędu mechanizmu zwrotniczego 5.3. Analiza uzyskanych wyników 6. Ocena stanu technicznego wybranych podzespołów samochodu z użyciem endoskopu technicznego 6.1. Charakterystyka wykorzystywanych przyrządów diagnostycznych 6.1.1. Endoskop VIGS 6.1.2. Endoskop Findoo Profiline plus dnt 6.2. Przebieg ćwiczenia i ocena uzyskanego materiału 7. Badania pojazdów na hamowni podwoziowej 7.1. Przygotowanie do badań na hamowni 7.2. Zasady bezpieczeństwa i przepisy BHP podczas pracy na hamowni 7.3. Normy pomiarowe 7.4. Wyznaczenie parametrów silnika (mocy, momentu, strat) na hamowni podwoziowej 7.4.1. Tryb inercyjny 7.4.2. Tryb dynamicznego obciążenia 7.5. Wyznaczenie zależności mocy na kołach oraz procentowego użycia hamulca hamowni w funkcji prędkości obrotowej na hamowni podwoziowej 7.5.1. Tryb stałych obrotów – ćwiczenie 7.5.2. Ocena i interpretacja wyników 7.5.3. Realizacja ćwiczenia7.6. Wyznaczenie parametrów silnika (mocy, momentu) na hamowni podwoziowej7.6.1. Tryb drogowy – ćwiczenie 7.6.2. Ocena i interpretacja wyników 7.6.3. Realizacja ćwiczenia 7.7. Wyznaczenie charakterystyki zużycia paliwa na hamowni podwoziowej7.7.1. Tryb drogowy (pomiar zużycia paliwa) – ćwiczenie 7.7.2. Ocena i interpretacja wyników 7.7.3. Realizacja ćwiczenia 8. Diagnostyka komputerowa OBD 8.1. Przygotowanie do badań diagnostyki pokładowej oraz zasady bezpieczeństwa 8.2. Metodyka diagnozowania OBD z wykorzystaniem komputera diagnostycznego TEXA Navigator TXT 8.3. Przebieg ćwiczenia z wykorzystaniem komputera diagnostycznego TEXA Navigator TXT 8.4. Realizacja ćwiczeń.
Sygnatura czytelni BMW: VIII D 154
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14337 N (1 egz.)
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147126 E N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności