158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teorie gustu estetycznego: podejście kulturowe i ewolucjonistyczne Gust, kompetencja, kapitał kulturowy. Kulturowy paradygmat recepcji kultury i sztuki Społeczne uwarunkowania estetyki Tradycyjne pojęcia estetyczne Doświadczenie i przeżycie estetyczne Wartości estetyczne i wartości artystyczne Sztuka tout court i przedmioty estetyczne Teoria mody w pracach Georga Simmla Estetyka „klasy próżniaczej" w pracach Thorsteina Veblena Zagadnienie gustu estetycznego w pracach Pierre’a Bourdieu O charakterystyce niektórych pojęć używanych w szkole Pierre'a Bourdieu Rodzaje kapitału Dyspozycje estetyczne i kompetencje kulturowe Istota dystynkcji Charakterystyka gustu ludowego Geneza gustu ludowego Cechy gustu ludowego Charakterystyka gustu klas średnich Geneza gustu klas średnich Cechy gustu średniego Charakterystyka gustu klas dominujących Geneza gustu klas dominujących Cechy gustu klas dominujących Teoria Pierre’a Bourdieu a problem natury Biofilia, sukces reprodukcyjny i uniwersalia estetyczne. Ewolucjonistyczna tradycja badania gustu estetycznego Czym jest estetyka ewolucyjna? Teoria estetyczna Ellen Dissanayake jako podstawa projektu estetyki ewolucyjnej Ludzki gust estetyczny: badania empiryczne i hipotezy Kluczowe badania empiryczne Adaptacje związane z postrzeganiem środowiska naturalnego Pozostałe wzorce związane z naturalnymi predyspozycjami estetycznymi Uniwersalne predyspozycje a problem relatywizmu kulturowego Uniwersalne preferencje estetyczne a projekt Vitalya Komara i Alexandra Melamida Hipotezy ewolucjonistyczne dotyczące atrakcyjnych elementów wizualnych O konstrukcji, funkcjach i sposobach interpretacji wyników analizy treści, badań porównawczych i wywiadów eksperckich Koncepcja badań O czym mówią reklamy? Gust a współczesna polska reklama prasowa Kapitał kulturowy odbiorcy a konstrukcja reklamy prasowej na początku XXI wieku. Wyniki analizy treści Materiał badawczy Ilościowe wyniki badania Pozostałe wyznaczniki reklam typu lowbrow Natura w polskiej reklamie prasowei na początku XXI wieku. Hipotezy ewolucjonistyczne w świetle wyników analizy treści Hipotezy ewolucjonistyczne Przedstawienia zwierząt i roślin Przedstawienia krajobrazów . Przedstawienia treści kontrowersyjnych Przedstawienia postaci ludzkich O czym mówią odbiorcy reklam? Gust a współczesna polska reklama prasowa Percepcja reklam wśród studentów polskich i amerykańskich Wyniki badania porównawczego Próba badawcza i przyjęte wskaźniki Różnice międzykulturowe w odbiorze reklamy: miary względne Różnice międzykulturowe w odbiorze reklamy: miary absolutne Percepcja reklam wśród trzech pokoleń Polaków. Wyniki drugiego badania porównawczego Najwyżej i najniżej oceniane grupy reklam Reklamy biofiliczne Reklamy biofobiczne Reklamy minimalistyczne i niejednoznaczne Ocena symboliki nawiązującej do luksusu lub specyfiki kulturowej, a także do Innych tekstów kultury Reklamy kiczowate i ślubne Reklamy abstrakcyjne i stereotypowe Przedstawienia seniorów i osób znanych O czym mówią twórcy reklam? Gust a współczesna Polska reklama prasowa Okiem eksperta. Estetyczne wybory pracowników agencji reklamowych oraz strategie użycia „symbolizmu kulturowego'' i ,,symbolizmu naturalnego" Badania agencji reklamowych Kreatywni, czyli kto? Obrazy pracowników kreatywnych w kulturze popularnej oraz organizacja badania jakościowego Rola pracowników kreatywnych w procesie tworzenia reklamy Wpływ klientów Badania marketingowe Konwencje Osobiste preferencje estetyczne pracowników kreacji Stereotypy Ontologia, czyli relacja twórca- odbiorca Rola innych pracowników agencji Symbolizm kulturowy i naturalny w oczach kreatywnych pracowników agencji reklamowych Dobre reklamy i problem kultury Liczy się idea! Symbolizm naturalny O zasadności wykorzystania symbolizmu naturalnego Rożne rodzaje symbolizmu naturalnego w reklamie Czy można być komercyjnym artystą? Dylematy pracowników agencji reklamowych Teoretycy społeczni o pracownikach kreatywnych Droga z ASP do agencji reklamowej Młodsza siostra sztuki Co różni reklamę od sztuki? Logo i tzw. reklamy festiwalowe Niejednoznaczności Geniusz, rzemieślnik artysta w swoim fachu i ,,artysta”. Kilka słów o semantyce Kreatywny jako artysta ''Artystą się bywa, jak to się mówi''' czyli rzemieślnik Artysta we własnym fachu Pejoratywne konotacje słowa „artysta” Etos pracownika kreatywnego Wyższość Dbałość o szczegół Estetyzm Twist, czyli Ponglish Iluzja wolności Ubiór Nieoglądanie telewizji Wygląd mieszkania Inspiracje Funkcjonowanie artysty w agencji reklamowej Łączenie pracy z działalnością artystyczną Rezygnacja ze sztuki Rezygnacja z reklamy
Sygnatura czytelni BMW: VI U 5
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144421 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. 327-342. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. w jęz. ang.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności