156936
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu / redakcja naukowa Wojciech Czakon. - Wydanie 3. rozszerzone. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright 2016. - 459 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Metodologia nauk o zarządzaniu Jerzy Niemczyk Rozwój nauki Empiryzm i dedukcja w metodologii nauk społecznych Podejścia idiograficzne i nomotetyczne w metodologii nauk społecznych Badania ilościowe i jakościowe w naukach społecznych Polimorfizm w metodologii nauk społecznych Metodologia zarządzania - od fundamentalizmu do pluralizmu Łukasz Sułkowski Metodologia i epistemologia zarządzania Typy metod stosowanych w zarządzaniu „Metoda naukowa" zarządzania? Pluralizm metodologiczny zarządzania Metodologia paradygmatu dominującego w zarządzaniu Metodologia paradygmatu alternatywnego w zarządzaniu Oryginalność w badaniach naukowych w dyscyplinie zarządzania Janusz Strużyna Oryginalność badań naukowych oparta na wypełnianiu luki wiedzy Deklarowana przewaga problematyzacji nad zapełnianiem luki wiedzy Krótkie uzupełnienie typów problematyzowanych założeń Społeczne uwarunkowania oceny oryginalności naukowej Rygor metodologiczny Wojciech Czakon Istota rygoru metodologicznego Znaczenie rygoru w rozwoju nauk o zarządzaniu Rygor badań ilościowych - zagadnienie pomiaru Rygor badań interpretatywnych - zagadnienie wiarygodności Formułowanie i wartościowanie problemów naukowych Jerzy Niemczyk Lokowanie problemów naukowych w naukach o zarządzaniu Dochodzenie do problemów naukowych Wartościowanie problemu naukowego w naukach o zarządzaniu Metodyka systematycznego przeglądu literatury Wojciech Czakon Uwarunkowania badania literatury w naukach o zarządzaniu Istota systematycznego przeglądu literatury Procedura systematycznego przeglądu literatury Ocena przydatności systematycznego przeglądu literatury Metodyka metaanalizy w naukach o zarządzaniu Anna Gondek, Karolina Mazur Miejsce metaanalizy w badaniach naukowych Procedura metaanalizy Procedura wnioskowania statystycznego w metodyce metaanalizy Metaregresja Specyfika metaanalizy stosowanej w naukach o zarządzaniu Wprowadzenie do badań jakościowych w naukach o zarządzaniu Katarzyna Czernek Paradygmaty w naukach o zarządzaniu Pojęcie i przesłanki stosowania badań jakościowych Charakterystyka badań jakościowych na tle badań ilościowych Procedura badawcza Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu Wojciech Czakon Istota studiów przypadku Cele studiowania przypadków Procedura prowadzenia studium przypadku Ocena przydatności studiowania przypadków Metody eksperymentu i symulacji w naukach o zarządzaniu Ewa Stańczyk-Hugiet Metody eksperymentu Metody symulacji Triangulacja - łączenie metod badawczych i urzetelnienie badań Sylwia Stańczyk Rozwój triangulacji metod Typy triangulacji Techniki łączone w triangulacji Triangulacja w badaniach kultur organizacyjnych Uwarunkowania stosowania triangulacji Procedura i praktyka triangulacji metod Metodologiczne problemy ujęcia narracyjnego w badaniach nad organizacjami. Dyskurs organizacyjny Bartłomiej J. Gabryś Istota procesu powstawania wiedzy teoretycznej Założenia teoretyczne modelu procesowego Ujęcie narracyjne i jego konsekwencje metodologiczne Egzemplifikacja wykorzystania analizy narracji Metody ilościowe w naukach o zarządzaniu - miejsce badań operacyjnych i modelowania ekonometrycznego Tomasz Wachowicz Modele badań operacyjnych Modelowanie ekonometryczne Ilościowe badanie i operacjonalizacja zjawisk w naukach o zarządzaniu Wojciech Dyduch Cel i przebieg badań z wykorzystaniem metod ilościowych Od analizy literatury do hipotez badawczych Gromadzenie danych Przeprowadzenie badań i analiza danych Metodyczne aspekty budowy modeli zachowań konsumentów na rynku Sławomir Smyczek Istota i rodzaje modeli zachowań konsumentów Podstawy metodyczne budowy modeli rynkowych zachowań konsumentów Zaawansowane testowanie modeli badawczych Justyna Światowiec-Szczepańsha Podstawowe założenia modelowania strukturalnego Procedura modelowania strukturalnego Przykład modelowania strukturalnego Analiza sieciowa w naukach o zarządzaniu Patrycja Klimas Istota analizy sieciowej Procedura przeprowadzania analizy sieciowej Zastosowanie analizy sieciowej w naukach o zarządzaniu Metody wielokryterialnej analizy decyzyjnej w ilościowych badaniach naukowych Tomasz Wachowicz Charakterystyka wielokryterialnego problemu decyzyjnego Procedura postępowania w procesie rozwiązywania wielokryterialnego problemu decyzyjnego Metody prowadzenia analizy trade-off Paradygmaty i teorie w naukach o zarządzaniu Łukasz Sułkowski Rozumienie teorii w zarządzaniu Rodzaje teorii w zarządzaniu Paradygmat jako podstawa teorii organizacji i zarządzania Klasyfikacje paradygmatów zarządzania Strategie tworzenia teorii w naukach o zarządzaniu
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 333
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 145359, E 5789 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145358 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla badaczy nauk o zarządzaniu, studentów i doktorantów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności