158664
No cover
Book
In basket
Teoria ruchu samochodów. Część 1 / Piotr Świder ; Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki. - Wydanie 2. - Kraków : Wydawnictwo PK, 2017. - 180, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Silniki i ich charakterystyki Charakterystyka zewnętrzna silnika Silnik spalinowy Opory ruchu Opory toczenia Mechanika kola ogumionego Opór toczenia samochodu Opór wzniesienia Opór powietrza Opór bezwładności Sprawność układu napędowego Bilans sił i graniczne właściwości ruchowe samochodu Bilansowe równanie sił Ekstremalne parametry ruchu samochodu Prędkość maksymalna Maksymalne wzniesienie Przyspieszenie Hamowanie silnikiem Dobór przełożeń Dobór przełożeń przy stopniowaniu postępem geometrycznym Stopniowanie pojedynczym postępem geometrycznym Stopniowanie podwójnym postępem geometrycznym Biegi połówkowe Inne przesłanki wykorzystywane na potrzeby przełożeń stopniowych Przyczepność ogumionego koła do jezdni Aquaplaning Śnieg i lód Reakcje na kołach przy napędzie oraz parametry dynamiczne samochodu ze względu na przyczepność Reakcje normalne Maksymalny kąt wzniesienia Maksymalne przyspieszenie Hamowanie Reakcje na kołach przy hamowaniu Stały rozdział sił hamowania Pasmo projektowania hamulców Dobór hamulców do samochodu Dobór hamulców w paśmie projektowania Warunek kolejności blokowania kół Warunek braku przecięcia ograniczenia przez kt Warunek braku przecięcia ograniczenia przez kp Regulacja rozdziału sił hamowania Regulacja liniowa z przesuniętym włączaniem Regulacja promieniowa Układy ABS Kryterium poślizgu względnego Kryterium programowania prędkości jazdy Kryterium kątowego opóźnienia koła Połączenie kryterium poślizgu względnego, kątowego opóźnienia koła oraz modyfikacji prędkości referencyjnej Rodzaje sterowań a stateczność kierunkowa przyjeździe na drodze o różnym współczynniku przyczepności Usplit Warunki ruchu przyjmowane do analizy poprawności działania układu ABS Możliwość obliczenia opóźnienia samochodu na drodze na podstawie wyników badań hamulców na stanowisku diagnostycznym Dla stałego rozdziału sił hamowania Dla zastosowania regulatora liniowego Model hamowania samochodu Stateczność ruchu samochodu Stateczność i kierowalność - pojęcia podstawowe Jazda samochodu na łuku Zależności przybliżone przy sztywnych kołach i zawieszeniach Mechanika ruchu samochodu z kołami elastycznymi Ustalony ruch samochodu na łuku Stateczność jazdy ze względu na siłę nośną Stateczność jazdy ze względu na wiatr boczny
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 145760 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [177]-180.
Target audience note
Dla studentów kierunków: mechanika i budowa maszyn, transport.
Language note
Streszczenie także w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności