158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej / Juliusz Engelhardt. - Legionowo ; Kraków : Wydawnictwo edu-Libri, 2018. - 265 stron : mapy, wykresy ; 24 cm.
Rozdział 1. Wprowadzenie - podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej 1.2. Biała Księga 2001 "Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje" 1.3. Biała Księga 2011 "Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu" 1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r. Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991-2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej 2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r. 2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych 2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich 2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym 2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych 2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych 2.7. Nadzór sektorowy - krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego 3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego 3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej 4.1. Sieć i korytarze TEN-T 4.2. Europejskie Korytarze Towarowe 4.3. Korytarze ERTMS 4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej 5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG 5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T 5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014-2030, z perspektywą do 2050 r. 5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991-2016 6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej 6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi 6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych 6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej 6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym 7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego - hasła polityczne i praktyka gospodarcza 7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego 7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym 8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020-2050 8.2. Czwarty pakiet kolejowy 8.2.1. Czwarty pakiet - część techniczna 8.2.2. Czwarty pakiet - zarządzanie infrastrukturą kolejową 8.2.3. Czwarty pakiet - przewozy pasażerskie 8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym - idee fixe europejskiej polityki transportowej
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145963 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. okł.: Etapy tworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego
Uwaga ogólna
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 258-265.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja została sfinansowana ze środków na utrzymanie potencjału badawczego przyznanych Wydziałowi Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności