158660
Książka
W koszyku
Strategia organizacji / Krzysztof Obłój. - Wydanie III zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2014. - 414 stron : ilustracje ; 24 cm.
I: TEORIE STRATEGII Rozdział 1. Istota strategii organizacyjnej Studium przypadku: Red Bull doda ci skrzydeł Wybory strategiczne Kontekst decyzji strategicznych Pytania i spory Rozdział 2. Strategia: teoria planistyczna Główne przesłanki teorii planistycznej Klasyczne podejście do planowania strategicznego w praktyce: doświadczenia General Electric i Emerson Electric Teoria planistyczna: krytyka i ocena Nowoczesne podejście do planowania strategicznego Rozdział 3. Strategia: teoria ewolucyjna (Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska) Główne przesłanki teorii ewolucyjnej Strategia ewolucyjna w praktyce: przypadek Hondy na rynku amerykańskim Teoria ewolucyjna: krytyka i ocena Rozdział 4. Strategia: teoria pozycyjna Główne przesłanki teorii pozycyjnej Teoria pozycyjna w praktyce: przypadek Ambry S.A. Teoria pozycyjna: krytyka i ocena Rozdział 5. Strategia: teoria zasobów i kompetencji Główne przesłanki teorii zasobów Teoria zasobów w praktyce: przypadek „Gazety Wyborczej” Teoria zasobów: krytyka i ocena Rozdział 6. Strategia: teoria prostych reguł (Mariola Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłó j, Aleksandra Wąsowska) Główne przesłanki teorii prostych reguł Teoria prostych reguł w praktyce: przypadek SMG/KRC Teoria prostych reguł: krytyka i ocena Rozdział 7. Strategia: teoria opcji realnych (Mieczysław Grudziński, Krzysztof Obłó j) Główne przesłanki teorii opcji realnych Strategia jako sekwencja opcji realnych Teoria opcji realnych: krytyka i ocena II: STRATEGICZNA DIAGNOZA OTOCZENIA ORGANIZACJI Rozdział 8. Analiza środowiska firmy Studium przypadku: Encyclopaedia Britannica Otoczenie dalsze i bliższe Analiza otoczenia – metoda PESTEL Analiza konkurencyjności krajów, regionów i grup firm metodą „diamentu konkurencyjności” Portera Analiza interesariuszy organizacji Analiza szans i zagrożeń Rozdział 9. Modele analizy konkurencji w branży Studium przypadku: Branża farmaceutyczna Model pięciu sił M.E. Portera Ocena modelu analizy branży Portera Model pięciu pytań General Electric Analiza sieci wartości (value net i PARTS) Rozdział 10. Analiza grup strategicznych Pytania analizy sektorowej Grupy strategiczne Grupy strategiczne w światowym sektorze producentów zegarków Grupy strategiczne: przyczyny powstawania i dynamika zmian Znaczenie analityczne grup strategicznych III: STRATEGICZNA DIAGNOZA ORGANIZACJI Rozdział 11. Analiza konkurencji przez pryzmat teorii gier Studium przypadku: Walka o dominację w powietrzu – Boeing kontra Airbus Teoria gier w praktyce – strategie dominujące Trzy reguły budowy strategii w teorii gier Strategia jako sekwencja decyzji Rozdział 12. Analiza sił i słabości firmy: budowanie profilu konkurencyjnego (Krzysztof Obłój, Mirosław Sosnowski) Studium przypadku: Organizacje pożytku publicznego Analiza SWOT Analiza TOWS/SWOT Przykład analizy TOWS/SWOT dla instytutu badań rynku i opinii społecznej Rozdział 13. Firma jako łańcuch wartości – analiza aktywności i procesów (Tomasz Ludwicki, Krzysztof Obłój) Studium przypadku: Łańcuch wartości światowego rynku kawy Łańcuch wartości – model Portera Łańcuch wartości jako sekwencja aktywności – model McKinseya System działań i kluczowe aktywności: podejście procesowe do analizy strategicznej Mapy powiązań Modele biznesowe IV: TWORZENIE STRATEGII FIRMY Wprowadzenie – model strategii Rozdział 14. Misja firmy Studium przypadku: Czy warto formułować misję firmy? Budowanie misji firmy Problemy z formułowaniem misji Rozdział 15. Domena i przewaga konkurencyjna Studium przypadku: Domena strategiczna firmy Edward Jones Definiowanie domeny strategicznej Typologie bazowych strategii Logika przewagi konkurencyjnej Rozdział 16. Cele i funkcjonalne programy działania (Mariola Ciszewska-Mlinarić, Krzysztof Obłó j) Studium przypadku: Wdrażanie strategii w nowych kościołach amerykańskich Jak określać cele w procesie budowy strategii Funkcjonalne programy działania Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie – tworzenie i wdrażanie strategii
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146251 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla menedżerów, doradców, słuchaczy studiów podyplomowych, studentów zarządzania i ekonomii.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności