156719
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Tysiąclatki dla społeczeństwa 1.Oficjalny przebieg akcji 1.1. Indywidualne historie szkół 2.Wszystkie trybiki projektu 2.1.Nauczyciele 2.1.1. Nauczyciele w administracji SFBS 2.2.Urzędnicy państwowi 2.3.Komitety SFBS 2.3.1.Struktura SFBS 2.3.2.Kadry SFBS 2.3.3.Niewydolność komitetów 2.4.SFOS versus SFBS 2.4.1. Połączenie SFOS ze SFBS 2.5.Młodzież 2.6.Wojsko 3.Przebieg zbiórki na poczet tysiąclatek 3.1.Założenia zbiórki i formy jej realizacji 3.2.Pierwsze trudności 3.2.1.Jak zbudować szkołę z węgla? 3.2.2.Wydrukowane cegiełki SFBS 3.2.3.Zbiórka na wsi 3.3.Kolejne lata prowadzenia zbiórki 3.3.1. Zbiórka po 1965 roku 3.4.Dodatkowe formy wsparcia SFBS 3.4.1.Praca okolicznej ludności 3.4.2.Fundatorzy 3.4.3.Nietypowe dary 3.4.4.Zbiórki uliczne 3.4.5.Wpłaty Polonii 3.5.Czy zbiórka na rzecz tysiąclatek była dobrowolna? 4. Propaganda 4.1.Chwyty propagandowe 4.1.1.Skuteczność realnego socjalizmu 4.1.2.Narodowy sposób argumentacji 4.1.3.Kapitalistyczne zaległości 4.2.Drogi dotarcia 4.3.Ofensywy propagandowe 4.3.1.„Składamy sprawozdanie przed społeczeństwem" 4.3.2.Akcja propagująca zbiórkę na SFBSil 4.3.3.Tysiąclatki i widowiska 4.3.4.PR międzynarodowy Część II. Tysiąclatki dla władzy 1. Tysiąclatki w biurach projektowych 1.1.Modernizm „gomułkowski" i architekci PRL 1.2.Zmiany w architekturze szkolnej 1.3.Typizacja 1.3.1.Konkursy na projekt typowy 1.3.2.Typizacja a tysiąclatki 1.3.3.Problemy ze stosowaniem typizacji 1.3.4.Etapowanie budowy 1.4.Ład architektoniczny szkół tysiąclecia 1.4.1.Gmach szkolny 1.4.2.Izby lekcyjne 1.4.3.Światło w budynkach 1.4.4.Nowe materiały 1.4.5.Tajemnica płaskich dachów 1.4.6.Rekreacja na dworze 1.4.7.Otoczenie budynku i lokalizacja 1.4.8.Problem zdrowego żywienia 1.4.9.Media, ogrzewanie, konserwacja 1.4.10.Sale gimnastyczne 1.4.11.Pozaszkolne zastosowanie budynków 1.4.12.Mieszkania dla nauczycieli 1.5.Wady architektury tysiąclatek 1.5.1. Nowa architektura w oczach obywateli 2. Proces inwestycyjny 2.1. Przed podjęciem inwestycji 2.1.1.Obrót zebranymi środkami 2.1.2.Tworzenie sieci szkolnej 2.1.3.Która szkoła będzie tysiąclatką? 2.2.Sektor budowlany - stan i problemy 2.2.1. Niedoróbki i usterki w tysiąclatkach 2.3.Inwestowanie zebranych środków 2.3.1.Służby inwestycyjne 2.3.2.Działka pod budowę 2.3.3.Polityka inwestycyjna 2.3.4.Budowa mieszkań dla nauczycieli 2.3.5.Opóźnienia 2.3.6.Użytkowanie tysiąclatek 2.4.Końcowe wyniki 2.4.1. Szkoły spoza akcji budowy tysiąclatek 3.Czemu miało służyć powstanie tysiąclatek? 3.1.Pragmatyczne przyczyny powstania szkół tysiąclecia 3.1.1.Potrzeby oświatowe PRL w dobie Gomułki 3.1.2.Demografia 3.1.3.Stan szkolnictwa 3.1.4.Plan naprawy polskiej oświaty 3.2.Ideologiczne przyczyny zainicjowania akcji 3.2.1.Rywalizacja z Kościołem katolickim 3.2.2.Oświata PRL a ideologia 3.2.3.Wychowawcza rola akcji 3.2.4.Tysiąclatki osiągnięciem całego narodu 3.3.Absorpcja społecznych inicjatyw 3.3.1. Inne akcje społeczne na rzecz szkolnictwa 3.3.2.TPBSwPRL 3.3.3.TPBSwIIRP 4.Poufne oblicza akcji budowy tysiąclatek 4.1.Punkty kolonijne dla inwestora 4.2.Nadużycia finansowe 4.3.Ukryte koszta, ukryte dotacje 4.4.Wykorzystanie szkół na cele wojskowe Tysiąclatki dziś
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146927 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Zawiera listę wszystkich szkół Tysiąclecia.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 302-[313].
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności