158660
No cover
Book
In basket
(Monografie, Studia, Rozprawy, ISSN 1897-2691 ; M115)
(Inżynieria Mechaniczna)
STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU UNII EUROPEJSKIEJ........ 1.1. Geneza i idea trwałego rozwoju 1.2. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w strategiach Unii Europejskiej 1.3. Zrównoważony rozwój transportu jako jeden z głównych elementów polityki Unii Europejskiej 2. WYKORZYSTANIE SUROWCÓW ENERGETYCZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJ 2.1. Import produktów energetycznych w Unii Europejskiej 2.2. Zużycie energii w Unii Europejskiej 2.3. Skutki wykorzystania kopalnych surowców energetycznych 2.3.1. Efekt cieplarniany i jego następstwa. 2.3.2. Przewidywane reperkusje zmian klimatu w Europie. 2.3.3. Konsekwencje społeczne 3. DZIAŁALNOŚĆ TRANSPORTOWA I JEJ UDZIAŁ W ZANIECZYSZCZENIU ŚRODOWISKA NATURALNEGO 3.1. Emisje gazów cieplarnianych i innych substancji toksycznych . 3.2. Szkodliwość spalin silnika diesla 3.3. Starania Unii Europejskiej na rzecz poprawy powietrza 3.3.1. Normy emisji spalin i inne działania 3.3.2. Samochody elektryczne zasilane z baterii. 4. RYNEK SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH W UNII EUROPEJSKIEJ 4.1. Udział samochodów elektrycznych w rynku motoryzacyjnym Unii Europejskiej 4.1.1. Prognozy rozwoju ry n k u 4.1.2. Plany koncernów samochodowych 4.2. Bariery rozwoju e-mobilności 4.2.1. Koszt zakupu i ograniczony wybór 4.2.2. Infrastruktura ładowania i stymulanty jej rozwoju 4.2.3. Ograniczony zasięg 4.3. Europejskie rozwiązania wspierające kupno samochodów elektrycznych 113 4.3.1. Stymulanty rozwoju rynku e-mobilności 4.3.2. Proponowane zachęty w P o ls c e 5. DESKRYPCJA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH 5.1. Typologia samochodów z napędem elektrycznym 5.2. Historia i rozwój samochodów zasilanych z baterii 5.3. Podstawowe elementy samochodów elektrycznych BEV i ich charakterystyka 5.3.1. Właściwości napędowe poj azdów elektrycznych 5.3.2. Odwracalne ogniwa elektryczne - akumulatory 5.3.3. Regeneracyjne układy hamulcowe 5.3.4. Pozostałe komponenty 5.4. Infrastruktura do z a silan ia 5.5. Bezpieczeństwo użytkowania samochodu elektrycznego 6. OCENA ODDZIAŁYWANIA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH NA ŚRODOWISKO 6.1. Uniezależnienie od importu ropy naftowej i związane z tym korzyści środowiskowe 6.2. Emisyjność samochodów typu BEV 6.2.1. Istota oceny cyklu życia 6.2.2. Produkcja pojazdu i b a te rii 6.2.3. Użytkowanie 6.2.4. Wycofanie z eksploatacji 6.3. Wykorzystanie minerałów i ryzyko ich niedoboru 6.4. Zanieczyszczenia h a ła sem 7. RÓWNOWAŻENIE SYSTEMU ELEKTROENERGETYCZNEGO 7.1. Wpływ ładowania samochodów elektrycznych na system elektroenergetyczny 7.2. Samochody elektryczne jako zasobniki energii elektrycznej 7.3. „Drugie życie” baterii z samochodów elektrycznych - magazynowanie energii 7.4. Inne opcje stabilizacji sieci elektroenergetycznej 8. ANALIZA WIELOKRYTERIALNA I OCENA EKSPERCKA POJAZDÓW Z RÓŻNYM TYPEM NAPĘDU POD WZGLĘDEM FUNKCJONALNOŚCI ORAZ ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO 8.1. Implementacja metod wielokryterialnych do oceny różnych wariantów pojazdów Procedura metody oceny wielokryterialnej Maja i jej zastosowanie do wyboru pojazdu pod względem przyjętego kryterium Koncepcja i metodyka wielokryterialnej metody punktowej
Sygnatura czytelni BMW: VIII C 121(M115)
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. M 14714 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 213-235. Indeks.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności