156292
No cover
Book
In basket
Controlling należności w przedsiębiorstwie / Dariusz Wędzki. - Wydanie 1, stan prawny czerwiec 2018. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2018. - XIV, 546 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Rozdział I. Należności przedsiębiorstwa w procesie kredytowania 1.Istota należności a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa 1.1.Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa 1.2.Definicja i rodzaje należności 2.Motywy posiadania należności 2.1.Motywy popytowe 2.2.Motywy informacyjne 2.3.Motywy koordynacyjne 2.4.Motywy finansowe 3.Rola należności w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa 3.1.Podejście empiryczne 3.2.Podejście modelowe 4.Właściwości procesu kredytowania 4.1.Istota i struktura procesu kredytowania 4.1.1.Cykl operacyjny netto 4.1.2.Proces kredytowania 4.2.Strategia kapitału obrotowego netto a strategia przedsiębiorstwa 4.2.1.Podejście ryzyko - dochód 4.2.2.Podejście harmonizacji 4.3.Charakterystyka polityki kredytowej 5.Controllingowe podejście do należności Rozdział II. Analiza należności handlowych 1.Pomiar inkasa należności i struktury wiekowej należności 1.1.Pomiar inkasa należności 1.1.1.Cykl należności 1.1.2.Metody DSO 1.2.Struktura wiekowa należności 2.Wzorce w systemach wskaźników należności 3.Systemy wskaźników należności 3.1.Systemy cyklu należności 3.2.Systemy DSO 3.3.Analiza wariancji należności 3.4.Analiza portfelowa należności 3.4.1.Wyodrębnianie portfela klientów przedsiębiorstwa 3.4.1.1.Analiza ABC według sprzedaży na kredyt 3.4.1.2.Analiza ABC na podstawie należności poszczególnych klientów 3.4.2.Portfolio kluczowych klientów 3.4.3.Analiza XYZ 3.4.4.Portfolio jakości inkasa 3.4.5.Zintegrowana analiza ABC i XYZ 4.Klasy ryzyka kredytowego jako narzędzie oceny ekspozycji przedsiębiorstwa na ryzyko 4.1.Zasady tworzenia klas ryzyka kredytowego 4.2.Metody oceny zachowań płatniczych klientów 4.2.1.Metody oparte na wartościach bezwzględnych 4.2.2.Metody oparte na wartościach względnych 4.3.Metody oceny ryzyka upadłości klientów 4.4.Analiza sytuacji finansowej klientów przedsiębiorstwa 4.5.Segmentacja klientów na podstawie ich zachowań płatniczych 5.Analiza jakości należności i polityki kredytowej 5.1.Jakość należności 5.2.Polityka kredytowa Rozdział III. Zarządzanie należnościami 1.Instrumenty polityki kredytowej i ich wybór 1.1.Termin płatności 1.2.Upust cenowy 1.3.Poziom kredytu handlowego 1.4.Odsetki karne 1.5.Prawne zabezpieczenia należności 1.5.1.Zabezpieczenia osobiste 1.5.2.Zabezpieczenia rzeczowe 1.5.3.Gwarancja 1.5.4.Pieczęć prewencyjna 1.6.Wykorzystanie instrumentów polityki kredytowej 2.Usługi finansowe w zarządzaniu należnościami 2.1. Źródła informacji kredytowej 2.1.1.Pierwotne bazy danych 2.1.1.1.Biura informacji gospodarczej 2.1.1.2.Biuro Informacji Kredytowej 2.1.1.3.Rejestr dłużników niewypłacalnych 2.1.1.4.Rejestr przedsiębiorców 2.1.1.5.Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej 2.1.1.6.Rejestry branżowe 2.1.1.7.Giełdy wierzytelności 2.1.2.Wtórne bazy danych 2.1.2.1.Wywiadownie gospodarcze 2.1.2.2.Biura detektywistyczne 2.1.2.3.Serwisy informacyjne 2.1.2.4.Biura maklerskie 2.1.2.5.Firmy doradcze i konsultingowe 2.2. Usługi wspierające proces kredytowania 2.2.1.Czynności związane z prawnym zabezpieczeniem należności 2.2.2.Ubezpieczenie należności od ryzyka kredytowego 2.2.2.1.Zakres polisy ubezpieczeniowej 2.2.2.2.Warunki i koszty ubezpieczenia należności 2.2.2.3.Zalety i wady ubezpieczenia należności 2.2.3.Faktoring 2.2.3.1.Przedmiot i podmioty transakcji faktoringowej 2.2.3.2.Funkcje faktoringu 2.2.3.3.Formy faktoringu 2.2.3.4.Koszty faktoringu 2.2.3.5.Zalety i wady faktoringu 2.2.4.Forfaiting 2.2.5.Windykacja należności przeterminowanych 2.2.5.1.Formy organizacyjne windykacji 2.2.5.2.Windykacja polubowna i przymusowa 2.2.5.3.Koszty i skuteczność windykacji 2.2.6.Sprzedaż wierzytelności innemu podmiotowi 2.2.7.Sekurytyzacja wierzytelności 2.2.8.Restrukturyzacja należności przeterminowanych i nieściągalnych 2.2.8.1.Formy restrukturyzacji 2.2.8.2.Przebieg postępowania restrukturyzacyjnego 2.2.8.3.Przebieg postępowania upadłościowego 3.Optymalizacja polityki kredytowej w ramach strategii kapitału obrotowego 3.1.Rewizja polityki kredytowej 3.2.Wybór nowej polityki kredytowej 3.3.Kryteria wyboru optymalnej polityki kredytowej 4.Integracja kredytu handlowego i upustów cenowych 4.1.Skonto kasowe 4.1.1.Optymalizacja skonto kasowego w ujęciu popytowym 4.1.2.Optymalizacja skonto kasowego w ujęciu podażowym 4.2.Upusty hurtowe i ich system 4.3.Termin płatności 4.4.Cykl windykacji 4.5.Limit kredytu 5.Analizy decyzyjne w zarządzaniu należnościami 5.1.Ocena decyzji kredytowej 5.1.1.Model autarkiczny diagnozowania ryzyka kredytowego 5.1.2.Model outsourcingowy diagnozowania ryzyka kredytowego 5.1.3.Mieszany model diagnozowania ryzyka kredytowego 5.1.4.Proces podejmowania decyzji kredytowej 5.2.Analiza opłacalności ubezpieczenia należności 5.3.Analiza opłacalności faktoringu i forfaitingu 5.4.Analiza opłacalności windykacji i sprzedaży wierzytelności 5.4.1.Analizy decyzyjne dla windykacji prowadzonych systematycznie 5.4.2.Analizy decyzyjne dla windykacji prowadzonych indywidualnie 5.4.3.Ocena efektywności zabezpieczeń prawno-majątkowych Dodatki do rozdziału III Rozdział IV. Prognozowanie należności 1.Potrzeba prognozowania należności 2.Prognozowanie stanu należności 2.1.Proste (niestatystyczne) metody prognozowania stanu należności 2.2.Statystyczne metody prognozowania stanu należności 2.2.1.Prosta regresja liniowa 2.2.2.Wieloraka regresja liniowa 3.Prognozowanie terminu inkasa i struktury wiekowej należności 3.1.Metoda terminu inkasa 3.2.Metoda funkcji przeżycia Kaplana-Meiera 3.3.Metoda łańcuchów Markowa
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 148189 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 539-546.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności