156789
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
U źródeł pozoru w edukacji Użyteczność pojęcia działań pozornych jako kategorii analitycznej. Egzemplifikacje z obszaru edukacji (i nie tylko) Maria Dudzikowa Wstępnie zarysowane pole znaczeniowe Zarys koncepcji działań pozornych Jana Lutyńskiego i pytania o jej aktualność „Pełzający chaos” jako kontekst działań pozornych dzisiaj Egzemplifikacje mechanizmów działań pozornych w obszarze edukacji Spektakularne działania pozorne „na jałowym biegu” Rzekomo pragmatyczne konsultacje w aksjologicznej scenerii Zasada di Lampedusy w reformowaniu edukacji Rewolucje w edukacji, czyli „spanie w szafie na stojąco Podwójny pozór w edukacji na przykładzie koncepcji Paula Freire’a Hanna Kostyło Czym jest pozór w edukacji Pozór po raz pierwszy: edukacja bankowa Pozór po raz drugi: blokada instytucjonalna Pozór w polskiej edukacji Polski pozór po raz pierwszy: edukacja bankowa Polski pozór po raz drugi: blokada samorządności Pozory sprawstwa reform oświatowych w III RP Bogusław Śliwerski Polityka oświatowa jako sfera niewidzialnych sprawców dobra i zła Strategie zarządzania reformami oświatowymi w III R P Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole Maria Groenwald Nowe szaty cesarza. O przejawach fikcji w szkolnej edukacji Edukacyjne szaty i ich wytwórcy Celebrowanie pozoru Pozór w szkole a moralność Edukacyjne show Nie widzieć nagości cesarza? Przeciw pozorowi Podmiotowość z deklaracji i w praktyce Zofia Agnieszka Kłakówna Pozór regulacji prawnych dotyczących organów społecznych w szkole Violetta Kopińska Pierwszy pozór - konstrukcja prawna organów społecznych w szkole Drugi pozór - funkcjonowanie organów społecznych w szkole Egzemplifikacje działań pozornych Nauczyciel w przestrzeni illusio Karina Knasiecka-Falbierska Illusio i reguły gry Nauczyciel w polu edukacji Zdeprecjonowanie zawodu nauczyciela i wywoływanie negatywnego stosunku opinii publicznej Nie przekreślajcie nas Walka o szkoły nie tylko w interesie nauczycieli Kto na nowej maturze zyskuje, a kto traci Profesjonalna kadra Doniesienia o aktywności Szkoła w świecie pozoru Piotr Kołodziej Czego musimy się dowiedzieć Fundament reformy Przez pryzmat fikcji Zmiana edukacyjnego paradygmatu Czas na „radykalną” zmianę Bez lejka się nie obejdzie Sprawcy i ofiary Douglas niestety się mylił Podstawa programowa dla klas I-III szkoły podstawowej jako punkt wyjścia działań pozornych Iwona Kopaczyńska Podstawa programowa jako źródło edukacyjnej mentalności Pozorowanie budowania uczącej się wspólnoty Pozorowanie indywidualnego rozwoju Pozorowanie aktywności poznawczej z tresurą w tle Neoliberalne źródła pozorowania edukacji Ofiary i sprawcy działań pozornych w edukacji wczesnoszkolnej Kody bezmyślności, czyli gdy programy układane są pod klucz egzaminacyjny Marek Piotrowski Specyfika działań pozornych w nauczaniu przedmiotów ścisłych Działania pozorne są istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu Działania pozorne nie realizują istotnie ważnych celów Nieprzydatność działań pozornych jako wiedza prywatna Rzeczywista funkcja działań polegająca na samym ich istnieniu - definicja kodów bezmyślności Działania pozorne a element fikcji odnoszący się do ich przebiegu lub c e lu Recepta Nauczanie problemowe versus kody bezmyślności Zmiany w systemie oceniania szkół i uczniów Obiektywizm i sprawiedliwość - (nie)wygodne kategorie szkolnego oceniania Grażyna Szyling Sprawiedliwość oceniania - kategoria (nie)obecna Sprawiedliwość oceniania - kategoria (nie)wygodna Obiektywizm oceniania - ku rzeczywistości założeniowej Obiektywizm oceniania - kategoria (nie)wygodna Konkluzje i szanse Kwiatek do kożucha. Pozór w edukacji plastycznej Urszula Szuścik Miejsce sztuki w procesie tworzenia habitusu ucznia Edukacja artystyczna. Niezbędna? Potrzebna? Zbyteczna? Bernadeta Didkowska Ewolucja programów kształcenia plastycznego Podstawy programowe dla programu edukacji plastycznej 289 Edukacja plastyczna dzisiaj O nieszkodliwości wagarowania. Konsumpcyjne uwikłania ofiar i/lub sprawców pozoru w edukacji szkolnej Mirosława Cylkowska-Nowak Co się stało z edukacją w Polsce w ostatnich dekadach Społeczeństwo konsumpcji i edukacja (Pozorna) nieobecność wagarowania w polskiej edukacji do 2000 ro k u Pozór w definiowaniu wagarowania i wagarowiczów (Pozorne) poszukiwanie sprawców, czyli penalizacja wagarowania Spektakl pozorów wokół poszukiwania sprawców wagarowania przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w 2006 roku Fikcja rodzi fikcję, czyli o działaniach pozornych po 2006 roku Zmiany regulaminów szkolnych Administrowanie nieobecnościami Angażowanie rodziców Programy wychowawcze i profilaktyczne Uczniowskie działania pozorne - między powinnością a konsumpcją Lepsze to niż zamulanie w domu? Krótka rzecz o wyćwiczeniu ucznia w kulturze pozoru Alicja Korzeniecka-Bondar Szkoła drugim domem? Czy to jest normalne, czy to poważne, czy to pożyteczne Kto nie wykorzystuje chwili, ten nie wykorzystuje życia Po co i dla kogo są rady szkoły? Spojrzenie z dwudziestoletniej perspektywy Marek Mencel Po co są rady szkoły? Dla kogo są rady szkoły, czyli pozorowanie szkolnej demokracji? Zmierzch szkolnej demokracji? Optymalny model rady szkoły Co poszczególne agendy mogłyby zrobić dla rady szkoły W jaki sposób rady szkoły urzeczywistniają (urzeczywistniały) demokrację Zakończenie czy nadzieja na reaktywację Integracja rodziców i nauczycieli jako przykład edukacyjnej iluzji Krzysztof Polak.. Edukacyjny chłam, czyli jak pozorowaniem sukcesów szkoły ratują się przed likwidacją Dariusz Chętkowski Kreatywność i innowacyjność Piekło to in n i Elity Państwo się zwija Zatrudnianie na dniówkę albo fu c h ę Tak to się wszystko zaczyna... O misji przedszkola Natalia Bednarska Misja dokumentów zwanych misją Analiza przykładowych misji warszawskich przedszkoli Cel jako ideał Cel jako funkcja Cel jako zamierzenie Rzeczywisty czy (i) iluzoryczny obraz dyskursu edukacyjnego w przedszkolu Magdalena Grochowalska Wyznaczniki dyskursu edukacyjnego Od budowania wiedzy i kompetencji do dominowania Poszukiwanie iluzji w praktyce komunikacyjnej Normatywne myślenie o rozwoju w praktykach dyskursywnych Komu/czemu służy iluzja Śpiewać każdy może..., czyli kto może być wychowawcą w internacie i bursie szkolnej. Zagrożenia wynikające ze zmian przepisów oświatowych Beata Zięba-Kołodziej Internaty i bursy - odległe sobie planety Kto może być wychowawcą w internacie i bursie? Stan prawny i wątpliwości praktyka Specyficzna sytuacja wychowanków internatów i burs szkolnych Sylwetka wychowawcy w kontekście potrzeb wychowanków placówek
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148431 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [448]-480. Indeksy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności