154863
Książka
W koszyku
(Monografia ; 785)
STAN PRAWNY W ZAKRESIE REDUKCJI TLENKÓW AZOTU Normy emisyjne dyrektywy IED Normy emisyjne dyrektywy MCP DOSKONALENIE PIERWOTNYCH METOD REDUKCJI TLENKÓW AZOTU Pierwotne metody redukcji tlenków azotu Stopniowanie powietrza Stopniowanie powietrza i paliwa Palniki niskoemisyjne Skuteczność pierwotnych metod redukcji NOx i ich niedogodności.. Wykorzystanie napędu strumienicowego do napędu dysz OFA Modelowanie numeryczne strumienicy Układ SJBS w kotle VKW Analiza danych eksploatacyjnych kotła Pomiary wielkości wejściowych dla modelowania numerycznego .... Opis pomiarów temperatury metodą HVT Dokładność pomiarów temperatury Badania systemu SJBS w kotle VKW - ocena zmiany profilu temperatury Numeryczne modelowanie układu paleniskowego kotła VKW Ustawienia parametrów wejściowych Wyniki modelowania numerycznego układu bazowego kotła VKW Porównanie wyników modelowania numerycznego z uzyskanymi z pomiarów Numeryczne modelowanie systemu SJBS Przebieg modelowania numerycznego dla modelu z systemem SJBS Wyniki modelowania numerycznego dla kotła z systemem SJBS Porównanie modelowania numerycznego układu bazowego i układu SJBS DOSKONALENIE METOD OCHRONY KOTŁA PRZED KOROZJĄ NISKOEMISYJNĄ Określenie wpływu stopniowania powietrza w metodzie pierwotnej na zagrożenie korozyjne Opis kotła BP-1150 K3 Elektrowni Opole Budowa siatki modelu numerycznego kotła BP-1150 Przyjęty model oraz warunki brzegowe do modelowania numerycznego Wyniki modelowania 0-wymiarowego i numerycznego dla modelu bazowego A”k =1,15 Wyniki modelowania dla modelu bazowego Z”k = 1,15 Wyniki modelowania dla =1,05 Wyniki modelowania dla Z”k =1,25 Porównanie zagrożenia korozyjnego dla trzech nadmiarów powietrza Optymalizacja rozdziału powietrza pomiędzy palniki i OFA oraz SOFA. Badania numeryczne wpływu zawirowania powietrza OFA na zagrożenie korozją niskoemisyjną Siatka numeryczna kotła OP-650 K5 Modelowanie numeryczne wpływu zawirowania dysz OFA na pracę kotła OP-650 K5 Badania numeryczne różnych rozwiązań układów powietrza osłonowego Modelowanie numeryczne dysz dookólnych Dysze kierunkowe Model stanu kotła z niezmodemizowanym UPO (EPAS) Model z modyfikacją istniejącego systemu ochrony powietrza (MEPAS) Modyfikacja istniejącego systemu powietrza osłonowego (NPAS) przez dodanie nowych dysz powietrza UPO Wnioski po symulacjach numerycznych kotła OP-650 K5 Modyfikacja dysz kierunkowych prostych - dysze wachlarzowe z dyszą odsuwającą90 Podsumowanie badań nad systemami powietrza osłonowego Obliczanie szybkości korozji niskoemisyjnej rur parownika Określenie zależności między udziałem NOx w spalinach przed ROPP a składem warstwy przyściennej pasa palników Badania zagrożenia korozją niskotlenową kotłów z niskoemisyjną instalacją paleniskową przy użyciu mobilnego układu monitoringu MUM Opis systemu pomiarowego Badania zagrożenia korozyjnego kotła OP-650 przy użyciu MUM - analiza wyników pomiarów w formie map stężeń OT i CO Badania skuteczności działania instalacji powietrza osłonowego UPO.. Określenie przyczyn korozji rur kotła Obliczenia prognozowanej szybkości korozji kotła Określenie skuteczności działania systemu powietrza osłonowego Określenie wpływu konfiguracji pracy kotła na zagrożenie korozją DOSKONALENIE METOD SELEKTYWNEJ REDUKCJI NIEKATALITYCZNEJ SNCR- Selective Non-Catalytic Reduction - opis metody Zasada działania procesu SNCRSkuteczność procesu SNCR Emisja zanieczyszczeń do atmosfery powstałych w wyniku procesu SNCR System suchej metody SNCR z wykorzystaniem napędów strumienicowych - system FJBS Określenie okna temperaturowego do montażu dysz Zabudowa systemu strumienie FJBS w kotle WR-25 PEC Gliwice Wyrównywanie pola temperatury przez system FJBS Badania skuteczności działania instalacji FJBS dla mocy minimalnej Badania skuteczności działania instalacji FJBS dla kotła pracującego z mocą bliską maksymalnej - 27-28 MWt Podsumowanie badań systemu FJBS Badanie suchej metody SNCR - system HALKORNOKSOpis instalacji bezpośredniego podawania sorbentu do kotła Założone warunki pracy kotła podczas badań podawania mieszanki HALKORNOKS w kotle WR-25 Wyniki badań metody HALKORNOKS DOSKONALENIE SELEKTYWNEJ REDUKCJI KATALITYCZNEJ SCR - Selective Catalytic Reduction - opis metody Selektywna redukcja katalityczna NOx przy użyciu katalizatora zabudowanego w regeneracyjnym podgrzewaczu powietrza Analiza wyników badań i wybór optymalnego rodzaju wypełnień oraz optymalnego katalizatora
Sygnatura czytelni BMW: IX N 93(785)
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 14906 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Okładka wliczona w paginację.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [178]-184.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie i spis treści także w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności