156984
Książka
W koszyku
(NPI Nauka i Praktyka Innowacji)
1. Cele, metody i kierunki doskonalenia współczesnych organizacji 1.1. Istota doskonalenia organizacji i jego obszary 1.1.1. Pojęcie i cele doskonalenia organizacji 1.1.2. Czynniki wymuszające zmiany 1.1.3. Obszary doskonalenia organizacji 1.2. Procesy doskonalenia organizacji w różnych ujęciach 1.2.1. Klasyczne podejście 1.2.2. Doskonalenie organizacji jako proces zmian 1.2.3. Kreowanie i wdrażanie innowacji 1.2.4. Strategiczna odnowa przedsiębiorstwa 2. Zarządzanie procesowe w doskonaleniu organizacji 2.1. Procesowe zarządzanie organizacją 2.1.1. Geneza i rola podejścia procesowego w rozwoju organizacji 2.1.2. Podstawowe zasady zarządzania procesowego 2.1.3. Kultura organizacyjna i zasoby ludzkie w zarządzaniu procesowym 2.2. Zarządzanie procesami w organizacji 2.2.1. Istota zarządzania procesami 2.2.2. Definiowanie i klasyfikacja procesów 2.2.3. Mapowanie procesów 2.2.4. Standaryzowanie procesów 2.3. System pomiaru, monitorowania i oceny procesów 2.3.1. Pomiar wyników procesu 2.3.2. Wskaźniki monitorujące procesy 2.3.3. Ocena i analiza działania procesów 2.4. Doskonalenie procesów w organizacji 2.4.1. Rola ciągłego doskonalenia procesów 2.4.2. Metodyki doskonalenia procesów 2.4.3. Dojrzałość procesowa organizacji 3. Symulacje w doskonaleniu procesów i organizacji 3.1. Rola modelowania symulacyjnego 3.2. Wybrane metody modelowania symulacyjnego 3.2.1. Metoda Monte Carlo 3.2.2. Dynamika systemów 3.2.3. Modelowanie i symulacje zdarzeń dyskretnych 3.2.4. Modelowanie i symulacje agentowe 3.2.5. Modelowanie i symulacje hybrydowe 3.2.6. Wybrane techniki modelowania i symulacji procesów biznesowych 3.3. Oprogramowanie do symulacji procesów 4. Zarządzanie technologiami 4.1. Rola technologii i zarządzania technologiami w organizacji 4.2. Wybrane metody stosowane w zarządzaniu technologiami 4.2.1. Identyfikacja technologii – audyt technologiczny 4.2.2. Prognozowanie rozwoju technologii – mapa technologii, ekstrapolacja trendu, krzywe S 4.2.3. Selekcja technologii – metody portfelowe 5. Doskonalenie zarządzania jako proces innowacyjny 5.1. Pojęcie i cechy innowacji menedżerskich 5.2. Generowanie i wdrażanie innowacji menedżerskich jako doskonalenie zarzą¬dzania 5.3. Współczesne koncepcje i metody zarządzania jako narzędzia doskonalenia organizacji i zarządzania 5.4. Źródła i procesy dyfuzji koncepcji i metod zarządzania 6. Koncepcje i metody stałego doskonalenia organizacji 6.1. Koncepcja kaizen / continuous improvement (CI) 6.1.1. Geneza i istota ciągłego doskonalenia organizacji 6.1.2. Zasady koncepcji ciągłego doskonalenia organizacji 6.2. Doskonalenie przedsiębiorstwa poprzez lean management 6.2.1. Zasady lean management 6.2.2. Metody i techniki lean management 6.3. Doskonalenie organizacji poprzez zarządzanie jakością 6.3.1. Koncepcja Total Quality Management 6.3.2. Six sigma i lean six sigma 6.3.3. Modele samooceny przedsiębiorstw w zakresie doskonałości 6.4. Zastosowanie benchmarkingu w doskonaleniu funkcjonowania przedsię¬biorstw 6.4.1. Benchmarking jako metoda uczenia się od innych 6.4.2. Typy i formy benchmarkingu 6.4.3. Metodyka benchmarkingu – zalety i ograniczenia 7. Wykorzystanie zarządzania projektami w doskonaleniu organizacji 7.1. Pojęcie zarządzania projektami i rodzaje projektów 7.1.1. Rola zarządzania projektami w działaniach doskonalących 7.1.2. Klasyfikacja i rodzaje projektów 7.2. Zarządzanie projektami doskonalącymi 7.2.1. Charakterystyka projektów doskonalących 7.2.2. Planowanie i organizowanie projektów doskonalących 7.2.3. Narzędzia i metody wykorzystywane w projektach doskonalących 8. Niektóre współczesne kierunki doskonalenia zarządzania i struktur organizacyjnych 8.1. Koncepcja innowacji strategicznych 8.1.1. Pojęcie i modele tworzenia innowacji strategicznych 8.1.2. Zmiany modelu biznesu jako przykład innowacji strategicznych 8.2. Zmiany w strukturach organizacyjnych - w kierunku organizacji sieciowych i wirtualnych 8.2.1. Cechy struktur sieciowych 8.2.2. Wirtualizacja działalności gospodarczej – korzyści i zagrożenia 9. Praktyka doskonalenia organizacji i wdrażania innowacji 9.1. Organizacja działalności doskonalącej na przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego 9.1.1. Wprowadzenie 9.1.2. Charakterystyka procesu doskonalenia 9.1.3. Opis projektu „Doskonalimy firmę” 9.1.4. Realizacja projektów doskonalących 9.1.5. Podsumowanie 9.2. Symulacja prac działu B+R metodą Monte Carlo 9.2.1. Dane wejściowe 9.2.2. Obliczenia kosztów nadgodzin i niedociążenia konstruktorów działu B+R 9.3. Symulacja procesu wdrażania i upowszechniania innowacyjnej technologii RFID w polskich bibliotekach – dynamika systemów i modelowanie agento¬we 9.3.1. Dyfuzja innowacji według teorii Rogersa i modelu Bass’a 9.3.2. Model Bass’a dla dyfuzji technologii RFID w polskich bibliotekach 9.3.3. Wyniki symulacji dyfuzji technologii RFID w polskich bibliotekach 9.4. Symulacje procesów biznesowych w oparciu o notację BPMN 9.4.1. Wybór notacji i oprogramowania oraz podstawowe pojęcia 9.4.2. Modele procesów biznesowych – stan obecny 9.4.3. Modele procesów biznesowych – stan docelowy 9.4.4. Określenie oczekiwanych korzyści 9.5. Źródła, proces i efekty innowacji organizacyjnych w wybranym przedsię¬biorstwie 9.5.1. Krótka charakterystyka przedsiębiorstwa 9.5.2. Źródła innowacji 9.5.3. Proces usprawnienia funkcjonowania działu transportu 9.5.4. Przebieg procesu opracowania i wdrożenia innowacji 9.5.5. Przykłady wdrożonych innowacji i ich efekty
Sygnatura czytelni BMW: VI F 162
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149033 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 236-251. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla menedżerów, pracowników uczelni, doktorantów i studentów.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana przez Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności