158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Konteksty zmian w opisie i wyjaśnianiu konsekwencji nabycia niepełnosprawności ruchowej 1. Główne zmiany w ujmowaniu niepełnosprawności 2. Implikacje psychologii pozytywnej w wyjaśnianiu niepełnosprawności ruchowej i jej skutków 3. Elementy pozytywne w wyjaśnianiu niepełnosprawności ruchowej i jej konsekwencji w poglądach pedagogów specjalnych oraz psychologów rehabilitacji 3.1. Kategorie „pozytywności” w poglądach B. Wright 3.2. Kategorie „pozytywności” w poglądach C. L. Vash 3.3. Kategorie „pozytywności” w poglądach M. Grzegorzewskiej 4. Podsumowanie związku psychologii pozytywnej i studiów nad niepełnosprawnością Teoretyczne ujęcia pozytywnych konsekwencji nabycia niepełnosprawności ruchowej 1. Nabycie niepełnosprawności ruchowej i jej konsekwencje – konceptualizacja zjawiska 1.1. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako zjawisko uniwersalne, dynamiczne i interakcyjne 1.2. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako ryzyko dysfunkcjonalności i kolizja samoorganizującego się systemu rozwojowego 1.3. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako krytyczne wydarzenie życiowe 1.4. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako zdarzenie traumatyczne 2. Pozytywne konsekwencje nabycia niepełnosprawności – ustalenia terminologiczne 3. Modele pozytywnych zmian po nabyciu niepełnosprawności ruchowej 3.1. Model wzrostu osobowego J. A. Schaefer i R. H. Moosa 3.2. Model rozumienia pozytywnego wzrostu rozwijającego się w wyniku niepełnosprawności T. R. Elliotta, M. Kurylo i P. Rivery 3.3. Model odnajdywania znaczenia posiadanej niepełnosprawności C. G. Davisa, S. Nolen-Hoeksema i J. Larson 3.4. Funkcjonalno-opisowy model wzrostu potraumatycznego R. G. Tedeschiego i L. G. Calhouna Rozdział III. Pozytywne konsekwencje nabycia trwałej niepełnosprawności ruchowej – uwarunkowania i znaczenie dla adaptacji 1. Uwarunkowania intrapersonalne 1.1. Radzenie sobie 1.2. Nadzieja 1.3. Optymizm życiowy 2. Uwarunkowania interpersonalne – wsparcie społeczne 3. Uwarunkowania związane z niepełnosprawnością 3.1. Ocena niepełnosprawności 3.2. Akceptacja niepełnosprawności 4. Pozytywne zmiany potraumatyczne a psychospołeczna adaptacja 4.1. Potraumatyczny wzrost a pozytywne wymiary adaptacji 4.2. Potraumatyczny wzrost a negatywne wymiary adaptacji 4. Hipotetyczny model związków między zmiennymi Rozdział V. Znaczenie zasobów intrapersonalnych i interpersonalnych oraz percepcji własnej niepełnosprawności dla pozytywnych zmian potraumatycznych u badanych 1. Wzrost potraumatyczny badanych 2. Radzenie sobie badanych 3. Intrapersonalne i interpersonalne zasoby radzenia sobie badanych 4. Percepcja własnej niepełnosprawności osób badanych 5. Rola percepcji niepełnosprawności w wyjaśnianiu relacji między radzeniem sobie i zasobami a pozytywnymi zmianami potraumatycznymi u badanych 5.1. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w percepcji siebie u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.2. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w relacjach z innymi u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.3. Radzenie sobie i zasoby a większe docenianie życia u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.4. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w sferze duchowej u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.5. Radzenie sobie i zasoby a ogólny wzrost potraumatyczny u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności Znaczenie wzrostu potraumatycznego dla pozytywnych i negatywnych wymiarów adaptacji u badanych 1. Wzrost potraumatyczny a satysfakcja z życia u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych 2.1. Pozytywne zmiany w percepcji siebie a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.2. Pozytywne zmiany w relacjach z innymi a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.3. Większe docenianie życia a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.4. Pozytywne zmiany w sferze duchowej a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.5. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 3. Potraumatyczny wzrost a poczucie stresu u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 1. Wzrost potraumatyczny u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową 2. Zależność między radzeniem sobie i zasobami a wzrostem potraumatycznym u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 3. Zależność między wzrostem potraumatycznym a pozytywną oraz negatywną adaptacją u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową, przy uwzględnieniu moderującej roli typów radzenia sobie 3.1. Wzrost potraumatyczny a satysfakcja z życia u badanych 3.2. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych 3.3. Wzrost potraumatyczny a poczucie stresu u badanych 3.4. Rodzaj niepełnosprawności ruchowej a wzrost potraumatyczny oraz jego powiązania z uwzględnionymi zmiennymi u osób badanych 6. Założenia paradygmatu pozytywnie ukierunkowanego – propozycja ...
Sygnatura czytelni BWF: X H 261
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8503 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 547-587.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności