158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stacje kolejowe : Warszawa 1845-1915 : architektura i budownictwo / Jarosław Zieliński. - Wydanie 1. - Łódź : Księży Młyn Dom Wydawniczy, 2019. - 363, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje, portrety ; 30 cm.
STACJE KOLEI NORMALNO- I SZEROKOTOROWYCH I. Dworce i stacje Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej (DŻWW) 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 2. Dworzec Wiedeński Osobowy Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Budynek recepcyjny dworca i perony Stacji Głównej DŻWW Warsztaty, remizy, magazyny Główny Dom Administracyjny Komora Celna Gmach Szkoły Technicznej DŻWW 3. Stacja Towarowa Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Wschodnia grupa budynków Zachodnia grupa budynków Środkowa grupa budynków (stacja Warszawa Obwodowa Drogi Żelaznej Nadwiślańskiej przy ul. Kolejowej) Enklawa zachodnia (przy obecnej ul. Mszczonowskiej) Sektor wyładunku wojska i zapasowych składów węgla Stacja przeładunkowa Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, Warszawsko-Kaliskiej i kolei wilanowskiej Stacja sortowa (rozrządowa) Małe, pojedyncze obiekty rozproszone 4. Dworzec Centralny i nowy Dworzec Wiedeński - niezrealizowane projekty i prowizoryczne ekwiwalenty Projekt Dworca Centralnego autorstwa Pawła Fliederbauma (1879) Pierwszy międzynarodowy konkurs na przebudowę Dworca Wiedeńskiego (1890-1891) Pokonkursowy projekt Józefa Hussa (1891) Wystawa i konkurs Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych (1894) Dworzec Centralny, węzeł warszawski i stacje kolei miejskiej w koncepcjach z lat 1894-1901 Nowa Poczekalnia, czyli Dworzec Przyjazdowy Kolejne przymiarki do budowy Dworca Centralnego II. Dworzec Warszawa Kaliska 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 2. Dworzec Kaliski (Stacja Warszawa Osobowa DŻWK) Zasoby warsztatu badawczego Układ zabudowy i infrastruktury dworca Okoliczności powstania i układ stacji Budynek recepcyjny dworca osobowego Magazyn pospiesznej ekspedycji towarów Perony 3. Stacja Warszawa Towarowa DŻWK Narzędzia badawcze i zarys charakterystyki zabudowy Zabudowania grupy wschodniej Zabudowania grupy zachodniej Zabudowania grupy południowo-wschodniej 4. Przystanek Odolany III. Stacje Drogi Żelaznej Obwodowej 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 2. Stacja przeładunkowa Warszawa Obwodowa Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Elementy zabudowy 3. Platforma Górczewska (stacja towarowo-osobowa Wola) Okoliczności powstania i lokalizacja stacji 4. Stacja Towarowa DŻN Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Sektor północny Sektor południowy 5. Stacja Zakroczymska (po 1879: Warszawa Nadwiślańska; 1902: Dworzec Warszawa Kowelska) Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Budynek recepcyjny dworca osobowego i budowle towarzyszące IV. Stacje Drogi Żelaznej Nadwiślańskiej 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 2. Stacja towarowa Praga (1881: Praga Nadwiślańska) Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Budynek recepcyjny dworca towarowego i obiekty w jego otoczeniu Budynki zaplecza towarowego, wagonownia dla salonek i domy mieszkalne Budynki i budowle zaplecza technicznego Budynki mieszkalne 3. Zabudowa stacji towarowych miejskich i podmiejskich w obecnych granicach Warszawy Stacja przeładunkowa Praga Stacja przeładunkowa przy Rogatce Petersburskiej Stacja przeładunkowa Praga Fabryka Półstacja Wawer 4. Zabudowa stacji osobowych podmiejskich w obecnych granicach Warszawy Okoliczności powstania i charakter zabudowy stacji Stacja Wawer Stacja Radość Stacja Palenica (ul. Patriotów 40B) V. Dworzec Petersburski 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 2. Dworzec Petersburski osobowy Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Budynek recepcyjny dworca osobowo-towarowego DŻWP 3. Budynki i budowle gospodarstwa kolejowego Prowizoryczne remizy drewniane Zachodnia grupa zabudowań Wschodnia grupa zabudowań Południowo-Zachodnia grupa zabudowań Południowo-wschodnia grupa zabudowań Dom mieszkalny i stajnie przy ul. Wileńskiej 39 4. Półstacja Wojskowa (stacja przeładunkowa Praga Fabryka) Okoliczności powstania i układ stacji Elementy zabudowy VI. Dworzec Terespolski 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 2. Dworzec Praga osobowy (1881: Warszawa Terespolska; 1902: Warszawa Brzeska) Zasoby warsztatu badawczego Okoliczności powstania i układ stacji Budynek recepcyjny dworca osobowego 3. Budynki i budowle gospodarstwa kolejowego Zabudowania zaplecza technicznego Budynki i budowle zaplecza towarowego Budynki administracyjno-mieszkalne i mieszkalne Szkoła Techniczna DŻWT (Szpital Kolei Skarbowych Nadwiślańskich) Folwark 4. Zabudowa przystanków w obecnych granicach Warszawy Przystanek Rembertów. Okoliczności powstania, lokalizacja i zabudowa stacji Przystanek Miłosna (Wesoła). Okoliczności powstania, lokalizacja i zabudowa stacji CZĘŚĆ DRUGA STACJE PODMIEJSKICH KOLEI WĄSKOTOROWYCH 297 VII. Warszawskie stacje i przystanki Warszawsko-Wilanowskiej Drogi Żelaznej (WWDŻ) oraz Drogi Żelaznej Grójeckiej (DŻG) 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów Zasoby warsztatu badawczego Charakter zabudowy stacji 2. Zabudowa poszczególnych stacji i przystanków Stacja Warszawa Stacja Belweder Stacja przeładunkowa przy DŻWW VIII. Warszawskie stacje i zaplecze techniczne Drogi Żelaznej Podjazdowej Grójeckiej (DŻPG) 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów Zasoby warsztatu badawczego Charakter zabudowy stacji 2. Zabudowa poszczególnych stacji i przystanków Stacja Warszawa Mokotów Stacja Służewiec Przystanek Pyry IX. Warszawskie stacje i zaplecze techniczne Drogi Żelaznej Wąskotorowej Jabłonna-Wawer (DŻWJ-W) 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów 3 Zasoby warsztatu badawczego Charakter zabudowy stacji 2. Zabudowa poszczególnych stacji i przystanków Przystanek Dąbrówka Grabowska Przystanek Henryków Stacja Srebrna Góra (Wiśniewo) Przystanek Piekiełko Przystanek Żerań Przystanek Pelcowizna Przystanek Rogatka Petersburska (Golędzinów) Stacja Most Przystanek Straż Ogniowa Przystanek Rogatka Moskiewska (Kamionek) Przystanek Grochów I Stacja Grochów II Przystanek Gocławek Stacja Wawer (ul. Widoczna 6) Stacja Kaczy Dół (Międzylesie) przy ul. Mrówczej 126 Stacja Radość Stacja Falenica (ul. Obszarowa 1, dawniej 17) X. Kolej konna Wawer-Wiązowna 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów Zasoby warsztatu badawczego Specyfika 2. Zabudowa poszczególnych stacji i przystanków Stacja Wawer Osobowy Stacja Wawer Towarowy XI. Markowska Kolej Wąskotorowa (MKW) 1. Charakterystyka linii kolejowej Najważniejsze wydarzenia z dziejów Zasoby warsztatu badawczego Specyfika linii i zabudowy 2. Zabudowa poszczególnych stacji i przystanków Stacja Warszawa Praga-Stalowa (Warszawa Stalowa
Sygnatura czytelni BWB: VII G 97
Status dostępności:
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5249 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 341-345. Indeksy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności