156806
No cover
Book
In basket
Wybrane schorzenia rzadkie : kontekst terapeutyczny / Leszek Ploch. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 320 stron ; 23 cm.
ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM 1. Studium przypadku ucznia z zespołem Wolfa-Hirschhorna – pomiędzy schorzeniem a radością życia 1.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Wolfa-Hirschhorna 1.2. Wybrane swoistości i cechy charakterystyczne zespołu 1.3. Przypadek Weroniki 1.4. Nowy rozdział w życiu Weroniki – uczestnictwo w pantomimie 1.5. Dyskusja 2. Studium przypadku ucznia z fenyloketonurią – osobliwości funkcjonowania 2.1. Genetycznie uwarunkowany blok metabolizmu 2.2. Koncepcje wpływu fenyloketonurii na rozwój intelektualny jednostki 2.3. Przypadek Aleksandra 2.4. Model aktywności muzycznej w orkiestrze 2.5. Dyskusja 3. Studium przypadku ucznia z zespołem DiGeorge’a – droga w sytuacji bez wyjścia 3.1. Patogeneza zespołu DiGeorge’a 3.2. Obraz kliniczny i objawy 3.3. Przypadek Zbyszka 3.4. Model aktywności muzycznej z wykorzystaniem metody A. Tomatisa i Ch. Schwabe 3.5. Dyskusja 4. Studium przypadku ucznia z zespołem Williamsa-Beurena – z notatek obserwacji 4.1. Kliniczny obraz zespołu Williamsa-Beurena 4.2. Najczęstsze objawy i cechy charakterystyczne zespołu 4.3. Przypadek Moniki 4.4. Zainteresowania Moniki muzyką, śpiewem i grą na pianinie 4.5. Dyskusja 5. Studium przypadku ucznia z zespołem Turnera – spełnić marzenia 5.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Turnera 5.2. Cechy charakterystyczne zespołu 5.3. Przypadek Agnieszki 5.4. Bajki muzyczne źródłem inspiracji Agnieszki 5.5. Dyskusja 6. Studium przypadku ucznia z zespołem Retta – być wśród innych 6.1. Obraz kliniczny i rozpoznanie zespołu Retta 6.2. Charakterystyczne objawy zespołu Retta 6.3. Przypadek Elżbiety 6.4. Aktywność w teatrze cieni 6.5. Dyskusja 7. Studium przypadku ucznia z homocystynurią – odkrywać świat i ludzi 7.1. Obraz choroby metabolicznej 7.2. Objawy kliniczne homocystynurii 7.3. Przypadek Zdzisława 7.4. Aktywność w orkiestrze 7.5. Dyskusja 8. Studium przypadku ucznia z zespołem Angelmana – poznawać otoczenie zmysłami 8.1. Obraz schorzenia neurologicznego 8.2. Charakterystyka rozwoju dziecka z zespołem Angelmana 8.3. Przypadek Iwony 8.4. Aktywność doświadczania wielozmysłowego – Snoezelen 8.5. Dyskusja 9. Studium przypadku ucznia z zespołem Klinefeltera – ja jeszcze wam pokażę 9.1. Charakterystyka zespołu Klinefeltera 9.2. Objawy i przebieg zespołu Klinefeltera z kariotypem 48,XXXY 9.3. Przypadek Wiktora 9.4. Aktywność w choreoterapii 9.5. Dyskusja 10. Studium przypadku ucznia z zespołem Pradera-Williego – pozwólcie mi fantazjować 10.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Pradera-Williego 10.2. Charakterystyka objawów zespołu Pradera-Williego 10.3. Przypadek Celiny 10.4. Animacja pantomimiczno-lalkarska 10.5. Dyskusja 11. Studium przypadku ucznia z autyzmem – być zawsze z rodziną 11.1. Obraz kliniczny autyzmu wysoko funkcjonującego 11.2. Rozpoznanie autyzmu dziecięcego 11.3. Czas wolny postrzegany w rodzinie dziecka z autyzmem 11.4. Przypadek Szymona i jego niezwykłe zdolności muzyczne 11.5. Dyskusja CZĘŚĆ II. DOMINACJA PASJI I ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM 2. Obszary inkluzji uczniów z rzadkim schorzeniem – analiza segmentacyjna 2.1. Ograniczenia zdrowotne w funkcjonowaniu uczniów 2.2. Ograniczenia przebiegu kariery szkolnej uczniów 2.3. Atmosfera domu rodzinnego uczniów 2.4. Osiągnięcia indywidualne na tle grupy 2.5. Dobrostan doświadczeń nabytych przez uczniów
Sygnatura czytelni BWF: X H 266
Availability:
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8576 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 311-320.
Funding information note
Współfinansowanie: Fundacja Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych (Warszawa)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności