158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość kobiet w Polsce i jej wpływ na rozwój gospodarczy kraju / Sabina Klimek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 226 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Miejsce przedsiębiorczości w teorii ekonomii 1.1. Przedsiębiorczość i formy jej przejawiania się 1.2. Ewolucja poglądów na temat roli przedsiębiorczości w ekonomii 1.3. Rozwój przedsiębiorczości w Polsce 1.4. Bariery i ograniczenia rozwoju przedsiębiorczości w Polsce 1.5. Szanse i wyzwania, przed jakimi stoi przedsiębiorczość w Polsce . Ewolucja roli kobiet w społeczeństwie 2.1. Geneza emancypacji kobiet 2.2. Role kobiet w społeczeństwie 2.3. Prawa kobiet w aspekcie międzynarodowym 2.4. Ustawodawstwo w kwestii równości płci w Polsce 2.5. Kobiety na polskim rynku pracy Przedsiębiorczość kobiet na świecie 3.1. Typologia kobiet przedsiębiorców 3.2. Rozwój przedsiębiorczości kobiet na świecie 3.3. Charakterystyka przedsiębiorczości kobiet na świecie 3.4. Organizacje i instytucje wspierające działalność kobiet przedsiębiorców Przedsiębiorczość kobiet a rozwój gospodarczy Polski 4.1. Rozwój przedsiębiorstw zarządzanych przez kobiety 4.1.1. Przedsiębiorczość kobiet w okresie transformacji gospodarczej 4.1.2. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce w XXI wieku 4.2. Udział kobiet przedsiębiorców w tworzeniu produktu krajowego brutto Polski 4.3. Rola przedsiębiorczości kobiet w różnych sektorach polskiej gospodarki Kobiety przedsiębiorcy w Polsce – wyniki badań własnych 5.1. Charakterystyka kobiet przedsiębiorców w Polsce 5.1.1. Cechy społeczno-demograficzne respondentek 5.1.2. Wcześniejsze doświadczenia zawodowe 5.1.3. Okoliczności podjęcia działalności gospodarczej 5.2. Charakterystyka przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety 5.2.1. Formy przedsiębiorstw prowadzonych przez kobiety 5.2.2. Rodzaj prowadzonej działalności 5.2.3. Prognozy dotyczące rozwoju przedsiębiorstwa 5.3. Bariery i szanse dla przedsiębiorczości kobiet w Polsce 5.3.1. Bariery w prowadzeniu przedsiębiorstw w Polsce 5.3.2. Sposoby wsparcia rozwoju przedsiębiorczości kobiet 5.4. Wpływ przedsiębiorczości kobiet na rozwój gospodarczy 5.5. Studium przypadku – analiza polskich firm założonych przez kobiety 5.5.1. Studium przypadku jako zastosowana metoda badawcza 5.5.2. Studium przypadku Beaty Drzazgi, firma BetaMed 5.5.3. Studium przypadku Anny Tępińskiej-Marcinek, firma Ceramika Paradyż 5.5.4. Studium przypadku Aldony Sierant, firma Sierant 5.5.5. Studium przypadku Małgorzaty Sobońskiej-Szylińskiej, firma Gekko Taxens 5.5.6. Studium przypadku Violetty Małek, firma Gekko Advisory Now
Sygnatura czytelni BMW: VIII A 122 @
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6211 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 208-215.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności