158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
I UCZELNIE W ZMIENIAJĄCYM SIĘ ŚWIECIE 19 I.1 Globalizacja 20 I.2 Populacja studentów 21 I.3 „Trzecia misja” 22 I.4 Nowi użytkownicy 23 I.5 Fuzje uczelni 24 I.6 Rankingi i konkurencja 25 ROZMOWA 1 O korzyściach wynikających z planowania przestrzennego Anna Giza-Poleszczuk, Marlena Happach, Lise Mesliand, Peter Swinnen 27 II KAMPUSY PRZEŁOMU WIEKÓW 33 II.1 Wizja, plan i projekt 34 II.2 Trzy kampusy 35 II.3 Kampus w mieście, miasto w kampusie 42 II.4 Dbałość o środowisko naturalne i oszczędność 44 II.5 Przestrzeń wirtualna i „efekt kawiarni” 45 II.6 Wielofunkcyjność i współdzielenie budynków 46 II.7 Nieformalne przestrzenie do pracy i nauki 51 II.8 Zmiana charakteru bibliotek i czytelni 52 ROZMOWA 2 O projektowaniu kampusów akademickich Xaveer De Geyter 55 III PRZESTRZEŃ UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO 59 III.1 Uniwersytet w mieście 61 III.2 Wizja rozwoju UW i Program Wieloletni 64 III.3 Zgrupowanie Centrum-Powiśle 1915–2015 66 III.4 Zgrupowanie Centrum-Powiśle — perspektywy 78 III.5 Zgrupowanie Ochota 1919–2015 86 III.6 Zgrupowanie Ochota — perspektywy 100 III.7 Zgrupowanie Służew 1968–2015 106 III.8 Zgrupowanie Służew — perspektywy 110 ROZMOWA 3 O Polu Mokotowskim Marlena Happach 118 IV STANDARDY, ICH ŹRÓDŁA I PRZESŁANIE 123 IV.1 O standardach projektowych 125 IV.2 Analizowane budynki 126 IV.3 Typy pomieszczeń 130 IV.4 Elastyczne gospodarowanie przestrzenią 131 ROZMOWA 4 O elastyczności Ewa Kuryłowicz 133 V BUDYNKI I ICH OTOCZENIE 137 V.1 Zielone przestrzenie wspólne 138 V.2 Uspokojony ruch kołowy 139 V.3 Uniwersalne i energooszczędne 140 V.4 Neutralna kolorystyka i obecność sztuki 141 V.5 Otwarte partery, otwieralne okna i dostępne dachy 142 V.6 Sanitariaty dla wszystkich 143 V.7 Magazyny i pomieszczenia obsługi 144 V.8 Pomieszczenia techniczne 145 V.9 Czytelna grafika i spójna numeracja 146 ROZMOWA 5 O przestrzeniach wspólnych Xristina Argyros, Ryan Neiheiser 148 VI PRZESTRZENIE WSPÓLNE 151 VI.1 Funkcje przestrzeni wspólnych 152 VI.2 Udział przestrzeni wspólnych 154 VI.3 Przestrzeń typu L 164 VI.4 Przestrzeń typu M 170 VI.5 Przestrzeń typu S 174 ROZMOWA 6 O wielofunkcyjności Clément Blanchet, Pierre Jean Le Maitre, Edourad Pervès 179 VII POMIESZCZENIA DYDAKTYCZNE 185 VII.1 Cechy pomieszczeń dydaktycznych 186 VII.2 Parametry pomieszczeń dydaktycznych 188 VII.3 Sale XS 190 VII.4 Sale S 194 VII.5 Sale M 198 VII.6 Sale L 202 VII.7 Sale XL 206 ROZMOWA 7 O przestrzeniach biurowych Kees Christiaanse 211 VIII POMIESZCZENIA BIUROWE 215 VIII.1 Analiza potrzeb 216 VIII.2 Układy przestrzeni biurowych 220 VIII.3 Gabinety i pracownie 222 VIII.4 Biura administracji 225 VIII.5 Gniazda 228 VIII.6 Pomieszczenia socjalne 233 ROZMOWA 8 O akademikach Alessandro Gess, Matthieu Moreau 235 ROZMOWA 9 O pokojach w akademikach Vasa J. Perović 241 IX DOMY STUDENCKIE 243 IX.1 Akademiki w Polsce i na świecie 244 IX.2 Badania wśród mieszkańców akademików UW 248 IX.3 Ogólne wytyczne do projektowania 249 IX.4 Jednostki mieszkalne 250 IX.5 Przestrzenie wspólne 258 ANEKS 1 UWARUNKOWANIA ENERGETYCZNE Jerzy Kwiatkowski, Joanna Rucińska 279 ANEKS 2 OCENA BUDYNKÓW PO ZASIEDLENIU Joanna Stefańska, Anna Wieczorek 291 ANEKS 3 ROLA UŻYTKOWNIKÓW W PROCESIE INWESTYCYJNYM Aleksandra Gołdys, Ewa Rudnicka, Wojciech Wilk 299
Sygnatura czytelni BWB: VII G 99
Sygnatura czytelni BMW: XI Ą 150
Status dostępności:
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5295 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150132 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 306-311. Indeksy.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Uniwersytet Warszawski
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności