158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I - Zagadnienia epistemologiczne i komparatystyczne 1.2. Filozofia realistyczna i idealistyczna 1.3. Konsekwencje deprecjacji prawdy 1.4. Realizm w filozofii klasycznej 1.5. Personalizm jako konsekwencja filozofii realistycznej 1.6. Pedagogika prawa wobec pozytywizmu i nonpozytywizmu prawniczego 1.7. Niemiecka szkoła pedagogiki prawa Rozdział II - Heterogeneza nowożytnej filozofii europejskiej 2.2. Wilhelm Ockham: wola jest niezależna od rozumu 2.3. Marcin Luter: zepsuta natura i ograniczona odpowiedzialność człowieka 2.4. Niccolo Machiavelli i Jean Bodin: emancypacja władzy politycznej 2.5. Tomasz Hobbes, Jan Locke, Hugo Grocjusz: życie społeczne jest dziełem człowieka 2.6. Kartezjusz: immanentyzm, myśl ograniczona do doświadczenia 2.7. Jan Jakub Rousseau: naturalizm i wola ludu; moralność staje się zbędna 2.8. Immanuel Kant: prawda niepoznawalna, moralność subiektywna 2.9. Rewolucja umysłu - od scholastyki do oświecenia 2.10. Grzegorz Hegel: dialektyka i kult państwa 2.11. Karol Marks i Fryderyk Engels: naturę człowieka i społeczeństwa można zmienić 2.12. Nowa lewica - poszukiwanie nowego człowieka i nowego społeczeństwa Rozdział III - Teleologiczne i aksjologiczne determinanty sensu życia 3.2. Ludzkie istnienie - koncepcja i próba syntezy 3.3. Czym jest sens? Założenia analizy egzystencjalnej Viktora E. Frankla 3.3.1. Uwagi wprowadzające 3.3.2. Zagadnienie sensu 3.3.3. Wspólnotowość i odpowiedzialność 3.4. Podmiotowość człowieka w myśli Emmanuela Levinasa 3.4.1. Uwagi wprowadzające 3.4.2. Odpowiedzialność poprzez dialog 3.4.3. Znaczenie myśli Emmanuela Levinasa dla pedagogiki prawa Rozdział IV - Integracja prawa z życiem 4.2. Podejście systemowe warunkiem terapeutycznego oddziaływania prawa 4.3. Personalistyczna podstawa formacji prawników 4.4. Integralny warsztat pracy prawnika 4.5. Odpowiedzialność prawnika za urzeczywistnianie wartości 4.6. Instrumentalizacja prawa: czy prawo służy dobru ludzi? 4.7. Zainteresowanie prawa potrzebami dzieci 4.8. Wyzwania cybertechnologii i sztucznej inteligencji Rozdział V - Analiza wybranych pojęć z punktu widzenia pedagogiki prawa 5.2. Wpływ procesów psychicznych na prawo w ujęciu Leona Petrażyckiego 5.3. Empatia 5.4. Zaufanie 5.5. Troska
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150263 N, 150257 N, 150260 N, 150256 N, 150261 N, 150258 N, 150255 N, 150264 N, 150259 N, 150262 N (10 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 163-177.
Uwaga dotycząca finansowania
Publlikacja została sfinansowana ze środków Politechniki Opolskiej
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności