158660
No cover
Book
In basket
Architektura kampusów / Piotr Żabicki. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2021. - 468 stron : ilustracje ; 25 cm.
Determinanty. Uwarunkowania procesów i rozwiązań architektonicznych i urbanistycznych obiektów dla szkolnictwa wyższego Zarys historii i typologia architektury szkól wyższych Zarys historii architektury szkół wyższych Typologia obiektów i kampusów szkolnictwa wyższego Kontekst procesu wzrostu ilości i przemian jakościowych inwestycji szkolnictwa wyższego w Polsce po 2004 r Zmiana ustroju (1989 r.) początkiem dynamicznych zmian w szkolnictwie Struktura przestrzenna i demograficzna szkolnictwa we współczesnej Polsce Oddziaływanie uniwersytetu na miasto i jego społeczeństwo Rewitalizacja/suburbanizacja: rola uczelni w przemianie struktury miast Szkolnictwo wyższe, jako jeden z priorytetów UE Finansowanie z budżetu UE nowej polskiej infrastruktury dla szkolnictwa wyższego kluczowym czynnikiem inwestycyjnego boomu Architektura szkół wyższych a zmiany współczesnego świata Misja szkół, nowe idee w pedagogice i ich wpływ na architekturę Wyzwania wobec nauki, szkolnictwa wyższego i jego infrastruktury Współczesny człowiek i społeczeństwo w aspekcie zmian cywilizacji Uwarunkowania polityczne i formalnoprawne oraz ich wpływ na inwestycje szkolnictwa wyższego Kryzys planowania przestrzennego w Polsce Wpływ uwarunkowań formalnoprawnych wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych: tryb wyboru projektów i projektantów oraz tryb realizacji zamierzeń inwestycyjnych przez uczelnię Zarys historii i stan obecny uregulowań prawnych w zakresie twórczych prac projektowych w zamówieniach publicznych Ciągłość procesu twórczego oraz nadzór autorski Zarys postulowanego przebiegu procesu zamówienia dokumentacji projektowej dla uczelni publicznych Praktyka realizacyjna - wybór ścieżki procesu inwestycyjnego Praktyka realizacyjna - podstawowe problemy przy przetargach Uczelnia jako zleceniodawca. Specyfika inwestora oraz strategia uczelni i jej wpływ na jej wymiar przestrzenny Wpływ idei zrównoważonego rozwoju na architekturę szkolnictwa wyższego Jakość rozwiązań architektonicznych i urbanistycznych obiektów dla publicznego szkolnictwa wyższego Kryteria oceny obiektów szkolnictwa wyższego i ich zespołów Przegląd metodologii Zdefiniowanie procesów wpływających na efekt architektoniczny Ocena przygotowania inwestycji Dostępność danych do oceny kampusów uczelni wyższych Ankiety dla uczelni wyższych (2015) - wyniki Potwierdzenie zebranych przez autora informacji od uczelni wyższych... Dane pozyskane od projektantów Dane pozyskane z publikacji Dane pozyskane podczas wyjazdów studialnych Uzasadnienie wyboru kampusów opisanych w niniejszej pracy Ocena jakości rozwiązań architektonicznych i urbanistycznych obiektów dla publicznego szkolnictwa wyższego. Wielokryterialna metoda oceny inwestycji Ocena w zakresie planowania, zagospodarowania przestrzennego i oddziaływania na środowisko. Skala miasta i dzielnicy, powiązania kampusu z otoczeniem i teren kampusu90 Ocena: kryteria architektoniczne - formalne i funkcjonalno-użytkowe Ocena: kryteria techniczno-instalacyjne Ocena: kryteria psychologiczne i behawioralne Ocena: kryteria społeczno-ekonomiczne Przykłady składowych ocen jakościowych Europejskie kampusy w budowie Analiza europejskich kampusów punktem odniesienia do oceny ich polskichodpowiedników Vienna University of Economics and Business (WU), Wiedeń, Austria 120 Ecole polytechniąue federale de Lausanne (EPFL), Lozanna.Szwajcaria Kampusy w Innsbrucku (UIBK/MUI), Austria Sztokholm - zielone miasto akademickie. Karolińska Institutet (KI) 144 Włochy: Mediolan - współczesne realizacje dla szkół wyższych Universita Bocconi Politecnico di Milano (POLIMI Hiszpania: Barcelona - kampusy szkół wyższych Uniwersytet Pompeu Fabra (UPF Zona Universitaria UPC/UB. Barcelona Knowledge Campus Universitat Politecnica de Catalunya. Kampus Polskie kampusy w budowie Analiza współczesnych polskich kampusów uczelni wyższych Kampus Morasko Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kampus 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Bałtycki Kampus Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku-Oliwie Białystok i jego kampusy Politechnika w Białymstoku Uniwersytet Białostocki (UWB Warszawskie kampusy i nowe obiekty uczelniane Uniwersytet Warszawski i jego inwestycje Kampus Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (WUM Inwestycje Politechniki Warszawskiej Dzielnica akademicka w Katowicach Kampus Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Kampus Politechniki Wrocławskiej we Wrocławiu Miasteczko akademickie w Lublinie Kampus Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (UMK Obiekty szkół wyższych w' Świętokrzyskiem Kampus Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach(UJK) Kampus Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach Uniwersytet Rzeszowski (UR) Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny (ZUT) w Szczecinie Łódź - współczesne obiekty szkolnictwa wyższego Uniwersytet Łódzki Politechnika Łódzka (PŁ)Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi (ASP Łódź) Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach. Uwarunkowania wynikające z prawa zamówień publicznych, tj. tryb wyboru projektanta, i ich wpływ na efekty inwestycji pod względem uzyskanej jakości rozwiązań architektonicznych i urbanistycznych Analiza ilościowa dotycząca sposobu wyłonienia projektantów obiektów szkolnictwa wyższego w okresie 2004 Analiza porównawcza efektów jakościowych rozwiązań architektonicznych dla wybranych obiektów uczelni wyższych w zależności od typu zamówienia publicznego na projekt Uwarunkowania wynikające z sytuacji planistycznej i ich wpływ na efekty inwestycji pod względem uzyskanej jakości rozwiązań architektonicznych i urbanistycznychSytuacja planistycznaPlanowanie ad hoc i brak ładu przestrzennego kampusów.Negatywny efekt przenoszenia kampusów z centrów miast na przedmieścia Przestrzeń publiczna kampusów Uwarunkowania wynikające ze stopnia wdrożenia idei zrównoważonego rozwoju i ich wpływ na efekty inwestycji pod względem uzyskanej jakości rozwiązań architektonicznych i urbanistycznych Analiza porównawcza efektów jakościowych rozwiązań architekoniczno-urbanistycznych wybranych kampusów uczelni wyższych polskich i zachodnioeuropejskich przy użyciu wielokryterialnej metody oceny Odpowiedzi na pytania badawcze Skala przemian ilościowych w zakresie inwestycji szkól wyższych jakość współczesnej polskiej architektury szkól wyższych Efekt wykorzystania funduszy UE dla architektury szkól wyższych Wpływ uwarunkowań zewnętrznych na architekturę szkól wyższych
Sygnatura czytelni BWB: VII G 103
Sygnatura czytelni BMW: XI B 105
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 150980 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Copies are only available in the library: sygn. B 5349 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 150979 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach [457]-465.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności