156984
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekonomia)
Przedsiębiorstwa rodzinne jako obiekt badań naukowych 1.1. Istota i definicje firm rodzinnych 1.1.1. Przegląd definicji przedsiębiorstwa rodzinnego 1.1.2. Rozważania nad definicją przedsiębiorstwa rodzinnego w Polsce 1.1.3. Istota przedsiębiorstw rodzinnych 1.2. Unikalne cechy firm rodzinnych – przejawy „rodzinności” biznesu oraz cele działalności 1.2.1. Zasobowe ujęcie rodzinności 1.2.2. Istota rodzinności w świetle teorii kapitału społecznego 1.2.3. Cele działalności przedsiębiorstw rodzinnych 1.3. Przedsiębiorstwo rodzinne w perspektywie czasowej 1.3.1. Cykl życia przedsiębiorstwa rodzinnego 1.3.2. Kryzysy i wyzwania związane z kolejnymi fazami rozwoju 1.3.3. Sukcesja w przedsiębiorstwie rodzinnym jako szansa na jego dalsze przetrwanie 1.4. Przedsiębiorstwa rodzinne w obliczu kryzysów zewnętrznych 1.4.1. Reakcje przedsiębiorstw rodzinnych na kryzysy zewnętrzne 1.4.2. Przewaga firm rodzinnych nad firmami nierodzinnymi w czasie kryzysu zewnętrznego 1.4.3. Znaczenie firm rodzinnych dla gospodarki 1.5. Wyniki ekonomiczne firm rodzinnych oraz nierodzinnych 1.5.1. Rodzaje badanych wyników ekonomicznych 1.5.2. Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw rodzinnych – przegląd badań zagranicznych 1.5.3. Wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce – przegląd badań 1.5.4. Heterogeniczność przedsiębiorstw rodzinnych jako źródło różnic w osiąganych efektach ekonomicznych Rozdział 2. Profesjonalizacja i jej przejawy w firmie rodzinnej – ujęcie teoretyczne 2.1. Istota i pojęcie profesjonalizacji przedsiębiorstwa . 2.2. Profesjonalizacja przedsiębiorstw rodzinnych 2.3. Przejawy profesjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego 2.3.1. Zaangażowanie menedżerów zewnętrznych 2.3.2. Współpraca z zewnętrznymi organami doradczymi 2.3.3. Nadzór w firmie rodzinnej 2.3.4. Decentralizacja decyzji oraz aktywność organów zarządczych i kontrolnych 2.3.5. Formalizacja procesu planowania i kontroli 2.3.6. Formalizacja zarządzania zasobami ludzkimi 2.3.7. Poszerzanie wiedzy i doskonalenie kompetencji zarządu 2.4. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego z perspektywy teorii agencji 2.5. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego w ujęciu teorii służebności 2.6. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego w ujęciu teorii interesariuszy 2.7. Profesjonalizacja przedsiębiorstwa rodzinnego w ujęciu teorii zasobowej Rozdział 4. Przejawy i profile profesjonalizacji w przedsiębiorstwach rodzinnych – wyniki badań własnych 4.1. Przejawy profesjonalizacji w badanych przedsiębiorstwach 4.1.1. Menedżerowie spoza rodziny 4.1.2. Doradztwo zewnętrzne w przedsiębiorstwie rodzinnym 4.1.3. Organy nadzorcze w przedsiębiorstwach rodzinnych 4.1.4. Komponenty family governance 4.1.5. Decentralizacja decyzyjności 4.1.6. Aktywność organów zarządczych oraz kontrolnych 4.1.7. Stosowanie sformalizowanych narzędzi planowania i kontroli 4.1.8. Wykorzystanie formalnych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi 4.1.9. Wiedza i kompetencje zarządu w przedsiębiorstwach rodzinnych 4.2. Typologia przedsiębiorstw rodzinnych pod względem sposobu ich profesjonalizacji 4.2.1. Identyfikacja typów przedsiębiorstw rodzinnych pod względem sposobu ich profesjonalizacji 4.2.2. Percepcja zakresu profesjonalizacji przez przedsiębiorstwa rodzinne Rozdział 5. Efekty ekonomiczne profesjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych 5.1. Wielkość przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.2. Wiek przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.3. Obecność drugiego pokolenia w przedsiębiorstwach rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.4. Wpływ rodziny na przedsiębiorstwa rodzinne o różnych profilach profesjonalizacji 5.5. Struktura majątku w przedsiębiorstwach rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.6. Struktura źródeł finansowania w przedsiębiorstwach rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.7. Płynność przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.8. Rentowność przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.9. Samoocena kondycji ekonomicznej przedsiębiorstw rodzinnych o różnych profilach profesjonalizacji 5.10. Reakcje na kryzys zewnętrzny w przedsiębiorstwach o różnych profilach profesjonalizacji Załącznik 1. Analizowane zmienne oraz testy statystyczne wykorzystane do weryfikacji hipotez Załącznik 2. Etapy gromadzenia danych do badania zasadniczego Załącznik 3. Profile profesjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych* – wyniki przeprowadzonych testów post hoc (test Gamesa–Howella lub test Hochberga) Załącznik 4. Samoocena poziomu profesjonalizacji wybranych obszarów działalności według zidentyfikowanych profili przedsiębiorstw* – wyniki przeprowadzonych testów post hoc Załącznik 5. Średnia wielkość przedsiębiorstw według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami Załącznik 6. Średni wiek przedsiębiorstw według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 7. Wpływ rodziny na różne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 8. Wartości wybranych kategorii aktywów według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 9. Wartości wybranych kategorii pasywów według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 10. Wartości wybranych miar rentowności według zidentyfikowanych profili profesjonalizacji* – porównania „parami” Załącznik 11. Samoocena kondycji ekonomicznej w przedsiębiorstwach o różnym profilu profesjonalizacji* – wyniki przeprowadzonych testów post hoc (test Gamesa–Howella lub test Hochberga)
Sygnatura czytelni BMW: VIII B 41 @
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6391 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 265-277. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności