156662
Brak okładki
Książka
W koszyku
Andrzej Gębura, Mariusz Masiewicz 1. OPIS METOD FAM-C I FDM-A 1.2. Podstawa działania metod FAM-C i FDM-A 1.2.1. Sposób pomiaru i analizy sygnału z wykorzystaniem prądnic-przetworników prądu przemiennego 1.2.2. Pomiary częstotliwości chwilowej 1.2.3. Sposób tworzenia punktów na płaszczyźnie (f p , ∆F) Jarosław Florczak, Tadeusz Kwiatkowski 2. WŁAŚCIWOŚCI METROLOGICZNE METOD FAM-C I FDM-A 2.2. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki pomiaru częstotliwości 2.2.1. Techniki pomiaru częstotliwości 2.2.2. Teoretyczne parametry okna widzialności poszczególnych kanałów pomiarowych 2.2.3. Rzeczywiste parametry okna widzialności poszczególnych kanałów pomiarowych 2.2.4. Właściwości elementów mechanicznych wykorzystywane przy pozyskiwaniu sygnałów diagnostycznych w metodzie FAM-C 2.2.5. Próbkowanie wtórne w metodzie FAM-C 2.3. Współczynnik krotności Henryk Kowalczyk, Michał Poradowski 3. OPIS OBIEKTÓW BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH 3.1. Podstawowe informacje o zespole napędowym śmigłowców 3.1.1. Krótka historia śmigłowców 3.1.2. Silniki turbinowe w historii lotnictwa 3.1.3. Zespoły napędowe śmigłowców – wybrane problemy zużyciowe i eksploatacyjne – możliwości rozwiązywania problemów metodami FAM-C i FDM-A 3.2. Opis badanych zespołów napędowych śmigłowców 3.2.1. Informacje ogólne o zespołach napędowych badanych śmigłowców 3.2.2. Zespół napędowy śmigłowca Mi-2 3.2.2.1. Opis ogólny zespołu napędowego śmigłowca Mi-2 3.2.2.2. Współczynnik krotności zespołu napędowego śmigłowca Mi-2 3.2.3. Zespół napędowy śmigłowca Mi-8 3.2.3.1. Opis ogólny zespołu napędowego śmigłowca Mi-8 3.2.3.2. Współczynnik krotności zespołu napędowego śmigłowca Mi-8 3.2.4. Zespół napędowy śmigłowca Mi-17 3.2.4.1. Opis ogólny zespołu napędowego śmigłowca Mi-17 3.2.4.2. Współczynnik krotności zespołu napędowego śmigłowca Mi-17A 3.2.5. Zespół napędowy śmigłowca Mi-24 3.2.5.1. Opis ogólny zespołu napędowego śmigłowca Mi-24 3.2.5.2. Współczynnik krotności zespołu napędowego śmigłowca Mi-24 3.3. Tarcze sterujące – zasada działania i problemy eksploatacyjne 3.3.1. Opis funkcji tarczy sterującej w procesie sterowania śmigłowcem 3.3.2. Wprowadzenie do problemu zużywania się elementów tarczy sterującej śmigłowca 3.4. Sprzęgła i połączenia wielowypustowe 3.4.1. Sprzęgła jednokierunkowe 3.4.2. Połączenia wielowypustowe Piotr Michałowski, Kacper Handzel, Andrzej Cieślik 4. UKŁADY POMIAROWE DO MONITOROWANIA ZESPOŁÓW NAPĘDOWYCH METODAMI FAM-C I FDM-A 4.1. Nieautomatyczne układy pomiarowe FAM-C i FDM-A i ich właściwości 4.1.1. Wprowadzenie do idei techniki pomiarowej FAM-C i FDM-A – porównanie z systemem SNDŁ 4.1.2. Identyfikacja wad węzłów mechanicznych w metodzie FAM-C 4.1.3. Układ pomiarowy zespołu napędowego śmigłowca Mi-8 i jego właściwości 4.1.4. Układ pomiarowy zespołu napędowego śmigłowców Mi-14 oraz Mi-17 i jego właściwości 4.1.5. Układ pomiarowy zespołu napędowego śmigłowca Mi-24 i jego właściwości 4.1.5.1. Możliwości monitorowania podzespołów mechanicznych śmigłowca Mi-24 przez poszczególne kanały pomiarowe 4.1.5.2. Problemy niezawodności i dokładności pomiarowej w przypadku śmigłowca Mi-24 4.2. Półautomatyczne testery diagnostyczne do pomiarów FAM-C i FDM-A 4.2.1. Tester diagnostyczny DIA-KSA-CM 4.2.2. Tester diagnostyczny DIA-SO3 4.2.3. Tester diagnostyczny DIA-Mi24 4.2.4. Podsumowanie możliwości wykorzystania testerów diagnostycznych w eksploatacji śmigłowców Edward Rokicki, Andrzej Kołcon 5. TEORIA SYGNAŁÓW A ZOBRAZOWANIA FAM-C ORAZ FDM-A 5.1. Wprowadzenie do teorii sygnałów z perspektywy wdrożenia metod FAM-C i FDM-A 5.2. Zastosowanie przekształcenia Hilberta w diagnostyce 5.3. Okresowe zmiany amplitudy drgania wypadkowego – dudnienia 5.4. Symulacje elektroniczne 5.5. Wpływ zakłóceń na wyniki pomiaru diagnostycznego FAM-C Andrzej Gębura, Tomasz Tokarski 6. WYBRANE ZAGADNIENIA Z PRAKTYKI DIAGNOZOWANIA ZESPOŁÓW NAPĘDOWYCH ŚMIGŁOWCÓW WOJSKOWYCH METODĄ FAM-C 6.1. Wstęp – omówienie podstawowych systemów transmisji mocy mechanicznej śmigłowców i ich problemów diagnostycznych 6.1.1. Podstawowe systemy układu nośnego śmigłowców 6.1.2. Wybrane problemy diagnozowania zespołów napędowych śmigłowców 6.1.2.1. Systemy monitorowania typu HUMS 6.1.2.2. Metody diagnostyczne oparte na parametrach napięcia prądnic pokładowych – informacje ogólne 6.2. Podstawowe problemy dotyczące układów transmisji mocy mechanicznej śmigłowców oraz systemów sterowania 6.2.1. Diagnozowanie podzespołów przekładni głównej śmigłowca 6.2.1.1. Dobór prędkości obrotowej wirnika nośnego do możliwości aerodynamicznych łopat 6.2.1.2. Wyważenie dynamiczne konstrukcji wirnika nośnego 6.2.1.3. Zabezpieczenie przed wysunięciem się wirnika nośnego w czasie działania siły nośnej 6.2.1.4. Diagnozowanie łożyska górnego przekładni głównej śmigłowca Mi-24 6.2.1.5. Diagnozowanie elementów przekładni głównej z wykorzystaniem analizy parametrów zbiorów charakterystycznych 6.2.2. Diagnozowanie skrzynki napędów agregatów 6.2.2.1. Rola skrzynki napędów agregatów w systemie transmisji mocy mechanicznej 6.2.2.2. Monitorowanie skrzynki napędów agregatów metodą FAM-C 6.2.2.3. Pomiary mechaniczne skrzynki napędów agregatów – weryfikacja pomiarów FAM-C 6.2.3. Diagnozowanie przekładni tylnej oraz wałów transmisji 6.2.3.1. Parametry wału wyjściowego przekładni tylnej otrzymane z pomiarów metodą FAM-C 6.2.3.2. Parametry wału wejściowego przekładni tylnej otrzymane z pomiarów metodą FAM-C 6.2.3.3. Parametry łożyska tocznego ŁPK1 podtrzymującego koło zębate napędzane Z44 wału śmigła ogonowego przekładni tylnej otrzymane z pomiarów metodą FAM-C 6.2.3.4. Parametry łożyska tocznego ŁPK4 podtrzymującego wał wejściowy przekładni tylnej otrzymane z pomiarów metodą FAM-C 6.2.3.5. Oględziny zewnętrzne systemu transmisji 6.2.4. Diagnozowanie tarcz sterujących wirnika nośnego 6.2.4.1. Wprowadzenie do problematyki – konstrukcja tarczy sterującej 6.2.4.2. Problemy mechaniczne związane z eksploatacją tarcz sterujących 6.2.4.3. Problemy eksploatacyjne związane z łożyskiem głównym tarczy sterującej 6.2.4.4. Monitorowanie zużycia głównego łożyska tocznego tarczy sterującej metodą FAM-C 6.2.4.5. Wykrycie zwiększonego luzu obwodowego wodzika synchronizatora talerza ruchomego tarczy sterującej śmigłowca Mi-17 metodą FAM-C 6.2.5. Diagnozowanie sprzęgieł jednokierunkowych Andrzej Gębura, Mariusz Masiewicz 7.2. Istota metod FAM-C i FDM-A 7.3. Metody FAM-C i FDM-A jako element nowatorski w teorii naukowej 7.3.1. Metody FAM-C i FDM-A a teoria sygnałów 7.3.2. Prądnica pokładowa jako przetwornik diagnostyczny 7.4. Praktyczne aspekty metod FAM-C i FDM-A – znaczenie dla techniki i diagnostyki maszyn
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 103
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15308 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 379-402.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności