158660
Książka
W koszyku
2. Modele konstytutywne materiałów warstw asfaltowych / 15 2.2. Podstawowe elementy reologiczne / 17 2.2.1. Materiał liniowo-sprężysty (Hooke’a) / 17 2.2.2. Materiał lepki (ciecz Newtona) / 19 2.2.3. Model sztywno-idealnie plastyczny / 20 2.2.4. Budowa wieloparametrowych struktur reologicznych / 22 2.3. Liniowa lepkosprężystość / 23 2.3.1. Zasada superpozycji Boltzmana / 24 2.3.2. Idea podstawowych testów doświadczalnych / 26 2.4. Model lepkosprężysty / 33 2.4.1. Uogólniony model Maxwella / 35 2.4.2. Reprezentacja relacji konstytutywnych w postaci równań stanu / 36 2.5. Modele hyposprężysto-lepkoplastyczne / 42 2.5.1. Kinematyka / 42 2.5.2. Relacje konstytutywne / 44 2.6. Propozycja modelu lepkosprężysto-plastycznego / 45 2.6.1. Uogólniony model Maxwella z plastycznością / 45 2.6.2. Uogólniony model Maxwella z pojedynczą gałęzią plastyczną / 47 2.6.3. Uogólniony model Maxwella z plastycznością i wzmocnieniem / 48 3. Implementacja numeryczna modeli konstytutywnych / 53 3.1. Procedura UMAT / 53 3.2. Całkowanie relacji konstytutywnych / 55 3.2.1. Jawny algorytm całkowania / 56 3.2.2. Niejawny algorytm całkowania / 57 3.3. Miary odkształcenia i naprężenia w programie ABAQUS / 59 3.4. Uwagi o implementacji numerycznej / 61 3.5. Podstawowe testy numeryczne / 63 4. Dobór parametrów materiałowych / 69 4.2. Zespolony moduł sztywności / 70 4.3. Superpozycja czasowo-temperaturowa. Krzywa wiodąca / 74 4.3.1. Tworzenie krzywej wiodącej / 77 4.3.2. Równanie Arrheniusa / 79 4.3.3. Funkcja WLF / 80 4.3.4. Inne funkcje / 82 4.4. Widmo czasów relaksacji / 82 4.5. Algorytm doboru parametrów / 83 4.5.1. Konstrukcja krzywej wiodącej / 84 4.5.2. Kalibracja modelu / 85 4.6. Wyznaczanie parametrów plastycznych / 90 5. Projektowanie konstrukcji nawierzchni / 93 5.1. Wprowadzenie / 93 5.2. Projektowanie nawierzchni metodą mechanistyczną / 94 5.2.1. Kryteria zmęczeniowe / 97 5.3. Projektowanie wzmocnień nawierzchni / 102 6. Określanie wytężenia nawierzchni podatnych / 107 6.1. Metody analityczne - teoria półprzestrzeni warstwowej / 107 6.2. Metody numeryczne - zastosowanie elelemtów nieskończonych / 116 6.2.1. Sformułowanie w przypadku statyki / 118 6.2.2. Sformułowanie w przypadku dynamiki / 122 6.2.3. Przykład obliczeniowy / 124 7. Symulacje numeryczne / 129 7.1. Model obrotowo-symetryczny / 130 7.1.1. Dane wejściowe / 131 7.1.2. Wyniki obliczeń statycznych / 133 7.1.3. Wpływ prędkości przejazdu / 136 7.1.4. Wpływ temperatury warstw asfaltowych / 138 7.2. Nawierzchnia lotniskowa / 141 7.2.1. Wyniki obliczeń / 147 7.3. Nawierzchnia na obiekcie mostowym / 151 7.3.1. Opis wybranego mostu / 152 7.3.2. Model numeryczny mostu / 153 7.3.3. Zastosowanie submodelingu / 155 7.3.4. Wyniki obliczeń / 159
Sygnatura czytelni BWB: V Ł 97
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 252
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152071 N (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 152070 N, B 5408 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15342 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 193-198.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności