156984
Brak okładki
Książka
W koszyku
2. HISTORIA LOGISTYKI USŁUG POCZTOWYCH W POLSCE 16 2.1. Usługi pocztowe w średniowieczu 16 2.2. Powstanie poczty królewskiej 19 2.3. Działalność pocztowa w Rzeczypospolitej 21 2.4. Poczta Polska w XIX w. 26 2.5. Poczta Polska w XX w. 29 3. LOGISTYKA USŁUG POCZTOWYCH W EUROPIE 33 3.1. Liberalizacja rynku usług pocztowych 33 3.2. Prywatyzacja rynku usług pocztowych w Unii Europejskiej 37 3.3. Poczty narodowe poddane całkowitej prywatyzacji 39 3.4. Poczty narodowe poddane częściowej prywatyzacji 40 3.5. Poczty narodowe pozostające pod pełną kontrolą państwa 43 4. LOGISTYKA USŁUG POCZTOWYCH NA ŚWIECIE 44 4.1. Globalizacja rynku usług pocztowych 44 4.2. Poczty narodowe poddane częściowej prywatyzacji 46 4.3. Poczty narodowe pozostające pod pełną kontrolą państwa 46 4.4. Renacjonalizacja poczty 48 5. REGULACJE PRAWNE RYNKU USŁUG POCZTOWYCH W POLSCE 49 5.1. Prawo krajowe 49 5.2. Prawo europejskie 52 5.3. Prawo międzynarodowe 53 6. PODMIOTY RYNKU USŁUG POCZTOWYCH 56 6.1. Operator wyznaczony 56 6.2. Alternatywni operatorzy pocztowi 61 6.3. Potencjał rynku operatorów niepublicznych 67 6.4. Forma działalności gospodarczej operatorów 73 7. FUNKCJONOWANIE I WIELKOŚĆ RYNKU POCZTOWEGO 79 7.1. Operator wyznaczony i segmentacja rynku pocztowego 79 7.2. Potencjał osobowy operatorów i poziom zatrudnienia w sektorze pocztowym 87 7.3. Zasoby i elementy infrastruktury pocztowej 96 7.4. Rynek alternatywnych operatorów pocztowych 107 7.5. Wolumeny i przychody z usług pocztowych 117 8. LOGISTYKA ŚWIADCZENIA USŁUG POCZTOWYCH 123 8.1. Regulamin usług pocztowych 123 8.2. Usługi cyfrowe platformy Envelo 125 9. LOGISTYKA ŚWIADCZENIA USŁUG POWSZECHNYCH 130 9.1. Regulamin usług powszechnych 130 9.2. Kategorie przesyłek i ich obsługa 132 9.3. Reklamacje usług pocztowych 136 9.4. Usługi niepowszechne i finansowe świadczone przez Pocztę Polską SA 138 10. RYNEK USŁUG KURIERSKICH 142 10.1. Rozwój rynku usług kurierskich 142 10.2. Regulacje prawne usług kurierskich 143 10.3. Rozwój krajowego rynku usług kurierskich 145 10.4. Struktura i oferta rynku usług kurierskich 151 11. RYNEK USŁUG BROKERSKICH 160 11.1. Charakterystyka usług brokerskich 160 11.2. Struktura rynku brokerskiego 162 11.3. Analiza porównawcza ofert firm kurierskich i brokerskich 165 12. ANALIZA REKLAMACJI USŁUG 174 12.1. Warunki reklamacji usług pocztowych 174 12.2. Analiza struktury i rodzaju reklamacji w latach 2013-2019 176 13. OBSŁUGA KURIERSKA RYNKU E-COMMERCE 188 13.1. Struktura rynku 188 13.2. Wielkość rynku 191 14. STRATEGIE ROZWOJU LOGISTYKI USŁUG POCZTOWYCH I KURIERSKICH 195 14.1. Rozwój infrastruktury logistycznej 195 14.2. Innowacje w logistyce transportu 201
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152202 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 214-231.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności