156292
Brak okładki
Książka
W koszyku
Czym jest przewóz multimodalny? Dziś i jutro - zmiana paradygmatu w transporcie morskim Spedycja i logistyka Czym jest spedycja, a czym logistyka? Rozwój logistyki Zasady odpowiedzialności Kwestia lojalności Rola ogólnych warunków i ich charakter Inne usługi związane z wykonywaniem przewozu multimodalnego Prawo polskie Prawo krajowe: Kodeks morski, Prawo przewozowe, Kodeks cywilny Konwencje międzynarodowe Prawo Unii Europejskiej Stosunek prawa krajowego, konwencji międzynarodowych i prawa Unii Europejskiej Pierwszeństwo stosowania Zakres geograficzny i przedmiotowy konwencji międzynarodowych Prawo umowy jako efekt nakładania się różnych porządków prawnych Zawarcie i wykonanie umowy przewozu multimodalnego Konstrukcja Charakter umowy Regulacja krajowa Konwencje międzynarodowe i ogólne warunki przewozu Konstrukcja umowy i jej elementy Strony umowy Przewoźnik: Multimodal Transport Operator - MTO Frachtujący - Bukujący; Merchant Podmioty bezpośrednio zaangażowane w wykonanie umowy przewozu multimodalnego Załadowca Odbiorca Podwykonawcy przewoźnika multimodalnego Inne osoby związane z wykonywaniem umowy przewozu multimodalnego Właściciel statku. Armator statku; Manager Kapitan statku Agent przewoźnika Właściciel kontenerów Spedytor Czarterujący Zawarcie umowy Uzgodnienia stron Stosunek umowy przewozu do konosamentu i innych dokumentów przewozowych Fracht Przekazanie ładunku przewoźnikowi Przekazanie ładunku do przewozu lądowego Załadowanie na statek Obowiązek dostarczenia statku zdatnego do żeglugi i przewozu danego ładunku Wykonanie przewozu morskiego Trasa i szybkość przewozu; dewiacja; przeszkody w dotarciu do celu Rozporządzanie ładunkiem w trakcie rejsu Wyładowanie ze statku Przewóz lądowy i lotniczy Wydanie ładunku w miejscu przeznaczenia Za zwrotem konosamentu Obowiązki i prawa odbiorcy Przywileje i inne należności ciążące na ładunku Awaria wspólna i ratownictwo Ładunek nieodebrany Dokumenty przewozowe Rodzaje dokumentów przewozowych Konosament Konosament „czysty" i „zabrudzony"; klauzula clean on board Konosament jako papier wartościowy; przeniesienie praw z konosamentu Konosament spedytorski i konosament NVOCC Konosament bezpośredni i dowozowy (Feeder B/L) Inne dokumenty przewozowe Morski list przewozowy - Sea Waybill „Konosament elektroniczny" „Konosament celny Nota bukingowa List gwarancyjny - Letter of Indemnity Bondy awaryjne i ratownicze Listy przewozowe w transporcie lądowym i lotniczym Odpowiedzialność za szkodę Pojęcie szkody w przewozie Zróżnicowanie zasad odpowiedzialności przewoźnika multimodalnego - odpowiedzialność „morska" i „lądowa" Odpowiedzialność przewoźnika za szkodę powstałą w czasie przewozu drogą morską Zdatność żeglugowa statku (seaworthiness) Podwykonawcy przewoźnika Legitymacja czynna i bierna Ciężar dowodu Rodzaj i rozmiar szkody Wyłączenie odpowiedzialności przewoźnika Ograniczenie odpowiedzialności przewoźnika Odpowiedzialność przewoźnika za szkodę powstałą w czasie przewozu drogą lądową i lotniczą Odpowiedzialność za opóźnienie w przewozie Roszczenia przewoźnika Osoby zobowiązane do naprawienia szkody Przewoźnik i jego podwykonawcy Ubezpieczyciel przewoźnika - Klub P&I Strona ładunkowa Ubezpieczyciel ładunku Spedytor i jego ubezpieczyciel Postępowanie reklamacyjne, terminy przedawnienia, dochodzenie i zabezpieczenie roszczeń, ubezpieczenie Postępowanie reklamacyjne Terminy przedawnienia Dochodzenia roszczeń w różnych rodzajach transportu - resume Zabezpieczenie roszczeń Ubezpieczenie ładunku Sąd i prawo właściwe Znaczenie problemu Jurysdykcja Prawo kontraktu
Sygnatura czytelni BMW: VI I 1
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15355 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 505-519.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności