158660
Book
In basket
PRAKSEOLOGIA - NAUKA O SPRAWNYM DZIAŁANIU Geneza prakseologii Prakseologia jako nauka o sprawnym działaniu Przedmiot badań prakseologii Prakseologia a problematyka prakseologiczna Prakseologiczna teoria organizacji i zarządzania Prakseologiczna orientacja badawcza w sporcie Współczesna (nowoczesna) prakseologia: dylematy i postulowane kierunki rozwoju SYSTEMY - MYŚLENIE SYSTEMOWE Systemy, ich rodzaje i właściwości Tworzenie się ogólnej teorii systemów Relacja: przyczyna—skutek Sprzężenia zwrotne Organizacja sportowa jako system adaptujący się Sprzężenie zwrotne wzmacniające i równoważące oraz opóźnienia Myślenie systemowe 44. Porządek wielopoziomowy Grafik uporządkowań strukturalnych Sytuacja praktyczna jako sytuacja problemowa Podział i specyfika problemów Rozwiązywanie problemów Analiza i synteza systemowa Fazy rozwiązywania problemu praktycznego Twórcze rozwiązywanie problemów Konieczność twórczego rozwiązywania problemów Heurystyka Antynomiczny i paradoksalny charakter twórczości Proces twórczego rozwiązywania problemów Jak rozwiązywać problemy — indywidualnie czy zespołowo/grupowo? Błędy popełniane przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów praktycznych Przyjmowanie perspektywy technicznej Ukryte („milczące") założenia Myślenie liniowe w nieliniowym świecie Niewłaściwa identyfikacja znaczenia (wagi) i rodzaju problemu Analiza pojęciowa działania. Elementy działania, model działania Klasyfikacja działań Specyfika działania zespołowego — współdziałania. Możliwość działania Myślenie jako działanie Myślenie jako postać działania Uwarunkowania kulturowe myślenia Emocje (podświadomość) i logika w myśleniu Typy myślenia S1 i S2 Percepcja a myślenie Percepcja a wartości Myślenie jako umiejętność SPRAWNOŚĆ DZIAŁAŃ 1 Wprowadzenie do ocen prakseologicznych Prakseologiczne postaci sprawności działań — kształtowanie się pojęć Współczesne dylematy terminologiczne w ocenie sprawności Ocena sprawności działań Skuteczność działań Efektywność działań Ekonomiczność działań Korzystność działań Racjonalność działań Efektywność organizacji Interpretacje pojęcia efektywności organizacji Metody oceny efektywności organizacji Przykład zastosowania metody segmentów strategicznych do oceny efektywności funkcjonowania polskich związków sportowych TEORETYCZNE I METODYCZNE PODSTAWY USPRAWNIANIA DZIAŁAŃ Zasady i dyrektywy Zasady sprawnego działania Uniwersalne zasady sprawnego działania Antynomiczne zasady sprawnego działania Warunki i przyczyny, interpretacje związków przyczynowych Warianty dyrektyw praktycznych Cykl organizacyjny jako podstawowa metoda usprawniania działań Istota cyklu organizacyjnego i jego zastosowanie Charakterystyka cyklu organizacyjnego Struktura cyklu organizacyjnego Etap formułowania celu Etap planowania Etap podejmowania decyzji Etap realizacji Etap kontroli działań Metody empiryczne stosowane w procesie usprawniania działań Metody heurystyczne stosowane w procesie usprawniania działań SPRAWNOŚĆ ZESPOŁÓW Zbiorowości, grupy i zespoły Grupy i zespoły Zadania indywidualne, grupowe czy zespołowe? Synergia Pojęcie synergii i obszary jej występowania Prakseologiczne ujęcie synergii/synergizmu Efekt organizacyjny Efekt facylitacyjny Synergia w zespołach sportowych Uwarunkowania wysokiej sprawności zespołów Cele zespołu Kompetencje członków zespołu Zakres pojęciowy i podział kompetencji Systemowy model kompetencji Poziomy kompetencji zespołu Struktura osobowościowa zespołu Profile indywidualne członków zespołu Profil zespołowy Komunikacja w zespole Komunikacja otwarta Etapy doskonalenia komunikacji otwartej w zespole Dialog i dyskusja w komunikacji otwartej Instrumenty rozwoju komunikacji otwartej w zespołach/grupach Wzorce komunikowania się w najlepszych zespołach Czynniki zmniejszające sprawność zespołów Ocena sprawności zespołów Obszary, kryteria i miary oceny sprawności zespołów Postaci sprawności zespołów Ocena sprawności działań indywidualnych w zespołach POTENCJAŁ INDYWIDUALNY I ZESPOŁOWY Istota potencjału Potencjał a talent Potencjał a kompetencje Obszary i skale ujawniania potencjału Czynniki potencjału menedżerskiego Czynniki potencjału indywidualnego Umiejętność regulowania emocji Umiejętność zmiany nawyków Wola ustawicznego uczenia się Umacnianie motywacji wewnętrznej Dążenie do mistrzostwa Potencjał zespołów Zaufanie Wspólna wizja Zespołowe uczenie się Narzędzia zespołowego uczenia się Zespołowe uczenie się w przedsiębiorstwach Przykłady dobrych praktyk pracy zespołowej w przedsiębiorstwach
Sygnatura czytelni BWF: V D 58
Media files:
Availability:
Biblioteka WWFiF
All copies are currently on loan: sygn. F 8896 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 276-285.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności