156983
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia polityczna ratingu kredytowego / Alicja Malewska. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum, 2019. - 284, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Rozdział 1. Problematyka aktora we współczesnych teoriach nauk politycznych 1.1.Nowy instytucjonalizm 1.1.1.Agencje ratingowe w perspektywie nowego instytucjonalizmu 1.1.2.Instytucjonalizm zorientowany na aktora 1.1.3.Podejście instytucjonalne w ekonomii 1.2.Instytucje niewiększościowe w systemie międzynarodowym 1.2.1.Teoria delegacji w naukach politycznych 1.2.2.Aktor polityczny w świetle teorii mocodawca-agent 1.2.1.1.Problem asymetrii informacyjnej i pokusy nadużycia 1.2.2.1.Rozwój teorii mocodawca-agent w naukach politycznych 1.2.3.Aktor polityczny jako gatekeeper 1.3.Aktorzy polityczni w systemach sieciowych 1.3.1.Zagadnienie władzy w stosunkach międzynarodowych 1.3.2.Zmiana ośrodka władzy światowej 1.3.2.1.Aktorzy pozapaństwowi na arenie międzynarodowej 1.3.2.2.Koncepcja nowego średniowiecza w stosunkach międzynarodowych 1.3.2.3.Sieciowe teorie władzy 1.3.3.Ewolucja globalnego rynku finansowego 1.3.3.1.Globalne procesy kształtujące rynek finansowy 1.3.3.2.Procesy specyficzne dla współczesnego rynku finansowego Rozdział 2. Powstanie, ewolucja i współczesne znaczenie agencji ratingowych 2.1.Kontekst historyczny powstania agencji ratingowych 2.2.Ocena wiarygodności kredytowej państw 2.3.„Wielka Trójka" agencji ratingowych 2.3.1.Moodys Itwestors Service 2.3.2.S&P Global Ratings 2.3.3.Fitch Ratings 2.4.Atrybuty władzy agencji ratingowych w stosunkach międzynarodowych 2.4.1.Zasięg władzy agencji ratingowych 2.4.2.Środki wywierania wpływu 2.5.Źródła legitymizacji władzy agencji ratingowych w systemie międzynarodowym 2.5.1-Zaufanie inwestorów jako źródło legitymizacji 2.5-2. Regulacje prawne jako źródło legitymizacji Rozdział 3. Krytyka działalności agencji ratingowych i próby reform rynku 3.1.Krytyka działalności agencji ratingowych 3.2.Adekwatność procesu ratingowego 3.2.1.Wskaźniki dokładności procesu ratingowego 3.2.2.Stabilność ratingu 3.2.3.Nietrafne oceny państw 3.3.Próby reform rynku ratingu kredytowego 3.3.1.Reformy w Stanach Zjednoczonych przed globalnym kryzysem 3.3.2.Unijne regulacje dotyczące działalności agencji ratingowych przed kryzysem zadłużeniowym Rozdział 4. Agencje ratingowe podczas kryzysu zadłużeniowego strefy euro - analiza ilościowa i jakościowa 4.1.Wskaźniki adekwatności procesu ratingowego podczas kryzysu strefy euro 4.2.Analiza bezpośredniego wpływu agencji na decyzje inwestorów 4.2.1. Wpływ zmian ratingów na rentowność obligacji krajów PIIGS w trakcie kryzysu zadłużeniowego 4.2.1.1.Metodologia analizy zdarzeń 4.2.1.2.Empiryczne wyniki badań 4.3.Zmiany ratingów w ocenie polityków europejskich 4.3.1. Reakcje na zmiany ratingów w trakcie kryzysu greckiego 4.3-2. Aktorzy polityczni wobec zmian ratingów państw strefy euro 4.4.Proces regulacji działalności agencji ratingowych w Unii Europejskiej
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152513 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 257-282.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana ze środków przeznaczonych na działalność statutową Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności