158722
No cover
Book
In basket
Nauka szybowania Szkolenie Motoszybowce Ograniczenia wielkości kokpitu i ciężaru Dziennik pilota Czasopisma szybowcowe Licencje Stery Jak to się dzieje, że samoloty i szybowce latają Prędkość lotu Zakręcanie Start Osiągi Efekt zabrania balastu wodnego Procedury na starcie Obsługa na ziemi Trzymanie końcówki skrzydła przy rozbiegu Chronometraż Prowadzenie pojazdów Podczepienie liny Procedura startu i sygnały Komercyjny ośrodek szkolenia czy aeroklub? Kiedy latać szybowcem Odczucia Dopasowanie spadochronu Wsiadanie Czynności przedstartowe Pierwsze loty Poprawne położenie w locie Używanie sterów Trymowanie szybowca Zakręty Prawidłowo wykonany zakręt Lądowanie Sterowanie na ziemi Holowanie za samolotem Metody holowania Holowanie za samolotem Rozbieg Pozycja w pionie Niska pozycja za samolotem Zakręty Wyczepienie liny holowniczej Walka w śladzie aerodynamicznym Prędkości holowania Wyczepienie w strefie noszenia Sygnały awaryjne podczas holowania Machanie skrzydłami Machanie sterem kierunku Sygnał „nie mogę się wyczepić” Zerwanie liny holowniczej Wypadki podczas holowania Holowanie Start za wyciągarką i samochodem Start za wyciągarką Start za samochodem Zerwanie liny i nieudane starty Przeciągnięcie i korkociąg Oznaki przeciągnięcia Dlaczego do tego dochodzi Początkowa faza korkociągu Pełny korkociąg Wyprowadzanie z pełnego korkociągu Odczucia związane z ujemnym przeciążeniem Sterowanie na podejściu Hamulce aerodynamiczne Prędkości podejścia Użycie hamulców aerodynamicznych Wykorzystanie nadmiernej wysokości Kontrolowanie kąta podejścia Wykorzystanie punktu celowania Kontrolowanie prędkości Planowanie kręgu nad lotniskiem Powstawanie procedur dotyczących szybowania po kręgu Odcinek „diagonal leg” Planowanie budowy kręgu Przygotowanie do lądowania Czynności kontrolne przed lądowaniem Nie lataj nisko i powoli Ostatni zakręt „Esowanie” Warunki wietrzne Pierwsze loty samodzielne Dalszy przebieg szkolenia i loty termiczne Kilka dodatkowych słów o wykonywaniu zakrętów Czemu służy przechylenie Siły działające w zakręcie Opór lotek Koordynacja Wydajność lotu w zakrętach Icek i chyłomierz Lepsze metody startu za samochodem lub wycigarką Prędkości podczas startu Zadzieranie nosa podczas startu za wyciągarką Sygnał „wolniej” Powolny start Zablokowanie liny Metody sygnalizowania Holowanie za samolotem Starty za wyciągarką lub samochodem System wyczepu typu Ottfur Start i lądowanie z bocznym wiatrem Wpływ wiatru bocznego Metoda podejścia z trawersem Metoda ześlizgu nakierunkowego Start z wiatrem bocznym Kilka dodatkowych słów o przeciągnięciu i korkociągu Przeciągniecie Prędkości przeciągnięcia Początkowa faza korkociągu Autorotacja i korkociąg Spirala Procedury wyprowadzania z korkociągu Efekt działania lotek Odwrócony korkociąg Bezpieczeństwo lotu przy silnym wietrze Bezpieczeństwo podczas operacji naziemnych Wpływ gradientu wiatru Starty za wyciągarką lub samochodem Turbulencja Specjalne środki bezpieczeństwa Lot pod wiatr Wnioski i informacje do zapamiętania Ześlizg Ześlizg kierunkowy Zakręt z ześlizgiem Loty termiczne i udane przeloty Jak ćwiczyć Małe trójkąty Udane przeloty Trymowanie Akrobacja Eksploracja nieba Przyrządy i ich ograniczenia Prędkościomierz (A.S.I.) Wysokościomierz Wariometr Kompensacja energii całkowitej Koordynator zakrętu Zakrętomierz Chyłomierz poprzeczny Błędy we wskazaniach koordynatora zakrętu Busola Północ magnetyczna a geograficzna Dewiacja Błędy wynikające z przyspieszenia Błędy wskazań w zakręcie Specjalne busole szybowcowe Sztuczny horyzont Barograf Prądy termiczne Prądy termiczne i Cumulusy Gdzie szukać kominów Nagrzewanie powierzchni Ukształtowanie terenu Rodzaj gleby i powierzchni Wiatr Wpływ linii brzegowej Widoczne oznaki występowania prądów termicznych Pożary ściernisk Pojedyncze bąble termiczne Szybowanie na termice Szukanie kominów Metody centrowania Zacieśnianie krążenia Oddalanie się od obszaru duszenia Wyprowadzenie do lotu po prostej podczas wzrostu wartości noszenia Termika bezchmurna Bezpieczeństwo w kominach Loty żaglowe Noszenia żaglowe Szybowisko na szczycie lub u stóp wzgórza Szczególne zasady Technika Wykorzystywanie prądów termicznych Lądowania Lądowania z wiatrem Loty falowe Fala na zawietrznej Chmury soczewkowate Wykorzystywanie noszenia falowego Rotor Lądowanie w terenie przygodnym Wybór miejsca lądowania Kierunek wiatru Lokalizacja Wymiary Powierzchnia Nachylenie terenu Podejście i lądowanie Przeloty Szkolenie Planowanie lotu Przygotowanie map Wybieranie odpowiednich dni lotnych Doskonałe dni Wybór zadania Fotografowanie punktów zwrotnych Deklaracje Karta przygotowania do pierwszych przelotów Przypomnienie zasad dotyczących lądowania w polu Przygotowanie Lot Czytanie mapy Co robić, gdy nie jesteś pewien swojego położenia Jedzenie i picie podczas lotu Organizacja transportu szybowca z terenu przygodnego Przygotowania w ciągu dnia Rady dotyczące pierwszych przelotów Przeloty na motoszybowcach Loty chmurowe Ograniczenia zmysłów Zmysł równowagi Czucie mięśniowe Nauka latania na przyrządach Odczucia Turbulencja i oblodzenie Wyładowania atmosferyczne Latanie na dużych wysokościach Niedotlenienie Objawy Na co należy zwrócić uwagę podczas używania instalacji tlenowej Czynniki decydujące o osiągnięciach podczas przelotów Technika wykonywania przelotów Wpływ wiatru Biegunowa prędkości Optymalna prędkość przeskoku Wybieranie w noszeniu Szybowanie do mety Zrozumienie prędkości umożliwiających pokonanie maksymalnej odległości na dolocie Ogólne zasady i porady Motoszybowce i szybowce z silnikiem startowym Motoszybowce szkolne lub wysokoosiągowe dwumiejscowe samoloty Motoszybowce w szkoleniu pilotów szybowcowych Motoszybowce jako samoloty holujące Skoki ratunkowe ze spadochronem Zakup spadochronu i dbałość o sprzęt Codzienna kontrola Noszenie spadochronu Prawidłowe dopasowanie Ratunkowe skoki ze spadochronem Decyzja o skoku Ewakuacja ze statku powietrznego Opadanie Lądowanie Sytuacje wyjątkowe Jaka jest minimalna wysokość bezpiecznego skoku? Czy to ci się kiedykolwiek przydarzy? Ratować szybowiec czy siebie Odznaki i rekordy szybowcowe Odznaki krajowe Odznaki przyznawane przez FAI Srebrna odznaka szybowcowa FAI Złota odznaka szybowcowa FAI Diamenty Rekordy (stan na kwiecień 2022) Posiadanie własnego szybowca Koszty bieżące Tabela przeliczeniowa jednostek
Sygnatura czytelni BMW: VIII K 109
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 153463 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 153464 N (1 egz.)
Notes:
General note
Na okładce i stronie tytułowej: Podręcznik, w skład którego wchodzą zagadnienia: manewry startu i lądowania, sytuacje awaryjne, wykorzystywanie prądów wznoszacych, osiągi i wykonywanie przelotów, loty wysokościowe.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności