158660
Książka
W koszyku
Ekonomika kultury / Dorota Ilczuk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 228 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Rozdział 1. Narodziny i rozwój ekonomiki kultury 1.1.Geneza ekonomiki kultury 1.2.1.Relacje między ekonomią i kulturą 1.2.2.Definicja pojęcia „ekonomika kultury" i jej narodziny 1.3.Rozwój ekonomiki kultury 1.3.1.Obszary ekonomiki kultury 1.3.2.Choroba kosztów - główna teoria ekonomiki kultury 1.3.3.Specyfika dóbr kultury 1.4.Konkluzje Rozdział 2. Ekonomika kultury w sektorze publicznym 2.1.Zakres interwencjonizmu państwa w podstawowych teoriach ekonomicznych 2.3.Zakres interwencjonizmu państwa w kulturze 2.4.Pojęcia odnoszące się do sektora publicznego 2.4.1.Sektor publiczny 2.4.2.Inne terminy związane z pojęciem sektora publicznego 2.5.Zasady i formy finansowania kultury we współczesnej Europie 2.5.1.Zasady dystrybucji środków publicznych na kulturę 2.5.2.Mecenat i sponsorowanie - uzupełniające źródła publicznego finansowania kultury 2.5.3.Finansowanie kultury w wybranych krajach Europy 2.5.4.Wspieranie wybranych obszarów kultury w Europie 2.5.5.Finansowanie kultury w Polsce 2.6.Konkluzje Rozdział 3. Ekonomika kultury w sektorze prywatnym 3.2.Od przemysłów kultury do sektora kreatywnego 3.2.1.Geneza i rozwój koncepcji 3.2.2.Przegląd pojęć pokrewnych i powiązanych 3.2.3.Struktura rynku 3.2.4.Definicje przemysłów kultury, przemysłów kreatywnych i sektora kreatywnego 3.3.Znaczenie ekonomiczne przemysłów kultury, przemysłów kreatywnych i sektora kreatywnego 3.3.1.Wymiar światowy i ogólnoeuropejski 3.3.2.Przykłady krajów europejskich 3.3.3.Przykłady metropolii europejskich 3.4.Wybrane branże sektora kreatywnego 3.4.1.Przemysł muzyczny 3.4.2.Kinematografia 3.4.3.Reklama 3.4.4.Rynek sztuki 3.5.Konkluzje Rozdział 4. Ekonomika kultury w sektorze non profit 4.1.Istota sektora non profit i jego instytucji 4.2.1.Terminy i określenia 4.2.2.Zawodność państwa i rynku 4.2.3.Geneza sektora 4.2.4.Rozwój sektora non profit 4.2.5.Funkcje organizacji non profit 4.2.6.Typy sektora non profit 4.2.7.Cele i formy organizacyjne działalności instytucji non profit w kulturze 4.3.Współczesna skala rozwoju sektora non profit i jego znaczenie ekonomiczne na świecie 4.4.Fundacje kapitałowe w kulturze - studia przypadku 4.4.1.Fundacja Guggenheima (The Solomon R. Guggenheim Foundation) 4.4.2.Fundacja Gulbenkiana (Fundacao Calouste Gulbenkian) 4.5.Ewolucja funkcji i celów polskiego sektora pozarządowego w kulturze 4.5.1.Podstawowe fakty o pozarządowym sektorze w obszarze kultury 4.5.2.Przykłady organizacji pozarządowych w sferze kultury 4.5.3.Zagadnienia strategiczne 4.6.Konkluzje Rozdział 5. Między polityką kulturalną a ekonomiką kultury 5.1.Interwencjonizm publiczny w zakresie przemysłów kultury i sektora kreatywnego 5.2.1.Prawo autorskie i własność intelektualna - interwencjonizm na szczeblu narodowym i międzynarodowym 5.2.2.Klastry kreatywne - interwencjonizm na szczeblu lokalnym 5.3.Koncepcja środków pomocowych Unii Europejskiej w kulturze - dwa strumienie 5.4.Finansowanie kultury ze środków loteryjnych w nowych demokracjach europejskich 5.5.Statystyka w kulturze 5.5.1.Statystyka kultury w Europie 5.5.2.Statystyka kultury w Polsce
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 154580 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 212-220.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w jezyku angielskim
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności