158660
No cover
Book
In basket
(Muzeologia : teoria, praktyka, podręczniki ; t. 13)
EKONOMIA MUZEÓW. ROZWAŻANIA TEORETYCZNE I PRAKTYKA BADAWCZA (Monika Murzyn-Kupisz) Rozdział 1. Muzea jako przedmiot zainteresowania ekonomistów 1.1.Muzea a ekonomia. Nihil novi czy nowe pole badań ekonomicznych i muzeologicznych? 1.2.Ekonomia muzeów jako obszar badań w ramach ekonomii kultury 1.3.Ekonomia muzeów jako składowa współczesnych rozważań muzeologicznych Rozdział 2. Popyt prywatny na muzea: jego determinanty i uwarunkowania 2.1.Indywidualny popyt na muzea i usługi muzealne 2.2.Popyt prywatny na muzea w Polsce w kontekście tendencji europejskich Rozdział 3. Popyt społeczny na muzea 3.1.Wartości muzeów z perspektywy analizy całościowych kosztów i korzyści 3.2.Wielość i zróżnicowanie interesariuszy muzeów Rozdział 4. Opłaty za wstęp do muzeów i ich poziom 4.1.Podejścia do kwestii poboru opłat za zwiedzanie muzeów 4.2.Argumenty za niskim poziomem opłat za wstęp do muzeów lub ich brakiem 4.3.Argumenty za pobieraniem opłat za wstęp do muzeów 4.4.Zasady różnicowania opłat za wstęp Rozdział 5. Wykorzystanie metody wyceny warunkowej w badaniach z zakresu ekonomii muzeów 5.1.Charakterystyka metody 5.2.Wybrane przykłady zastosowania metody wyceny warunkowej w odniesieniu do muzeów POPYT PRYWATNY I POPYT SPOŁECZNY NA MUZEA W POLSCE. STUDIA PRZYPADKU (Monika Murzyn-Kupisz, Jarosław Działek) Rozdział 6. Wartościowanie muzeów przez potencjalnych i rzeczywistych odwiedzających. Studium przypadku Muzeum-Zamku w Łańcucie oraz Muzeum Zamkowego w Pszczynie 6.1.Sposób realizacji badań 6.2.Mieszkańcy Górnego Śląska i Podkarpacia jako potencjalna publiczność muzeów w Łańcucie i Pszczynie 6.3.Wartości przypisywane omawianym zespotom rezydencjonalnym przez mieszkańców obu regionów 6.4.Turyści zwiedzający Łańcut i Pszczynę jako bezpośredni „konsumenci" wartości, które niosą i przekazują oba muzea 6.5.Skłonność do zaptaty wyższej ceny za bilety do muzeów 6.6.Skłonność do zapłaty podatku muzealnego 6.7.Podatek na rzecz muzeów a bezpośrednie opłaty za bilety wstępu: komplementarność czy substytucja? 6.8.Istotność wybranych cech społeczno-demograficznych w kształtowaniu skłonności do zapłaty za muzea 6.9.Skłonność do pracy społecznej na rzecz muzeum jako alternatywna miara wartości przypisywanych muzeom przez społeczność lokalną Rozdział 7. Społeczne funkcje muzeów. Kapitał społeczny a praktyka działalności muzealnej w Małopolsce 7.1.Sposób realizacji badań 7.2.Muzea jako miejsca spotkań i spędzania czasu wolnego 7.3.Muzea jako źródło budowania tożsamości i dumy lokalnej 7.4.Muzea jako miejsca włączenia społecznego 7.5.Muzea jako miejsca działalności grup zainteresowań i stowarzyszeń 7.6.Współpraca muzeów z innymi podmiotami lokalnymi 7.7.Muzea a współpraca z wolontariuszami, praktykantami i stażystami 7.8.Budowanie kapitału społecznego istotnym wymiarem oddziaływania muzeów w skali lokalnej i regionalnej
Availability:
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 154581 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 359-375.
Funding information note
Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2011/03/B/HS4/01148
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki pt. "Instytucje muzealne z perspektywy ekonomiki kultury", umowa nr UMO-2011/03/B/HS4/01148 do wniosku nr 2011/03/B/HS4/01148
Language note
Streszczenie angielskie.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności