158664
Book
In basket
Programowanie systemów wbudowanych Instalowanie GCC Pobieranie programu System Workbench for STM32 Kompilowanie programu Popełnianie błędów Zrozumienie działania programu Dodawanie komentarzy Ulepszanie programu i procesu jego budowania Program "make" Flagi kompilatora Jak kompilator działa za kulisami Preprocesor Kompilator Asembler Konsolidator Dodawanie reguł do pliku Makefile Prezentacja zintegrowanego środowiska programistycznego Korzystanie z programu System Workbench for STM32 Uruchamianie środowiska IDE Debugowanie programu Co zrobiło środowisko IDE Importowanie przykładowych programów opisanych w tej książce 3. Programowanie mikrokontrolera Płytka rozwojowa NUCLEO-F030R8 Programowanie i debugowanie na płytce Konfigurowanie płytki Konfigurowanie projektu dla systemu wbudowanego Twój pierwszy program dla systemu wbudowanego Inicjacja sprzętu Programowanie pinu GPIO Przełączanie diody LED Budowanie kompletnego programu Analiza procesu budowania Analiza plików projektu Debugowanie aplikacji 4. Liczby i zmienne Praca z liczbami całkowitymi Deklarowanie zmiennych do przechowywania liczb całkowitych Nadawanie wartości zmiennym Inicjowanie zmiennych Rozmiary i reprezentacje liczb całkowitych Reprezentacje liczb Standardowe liczby całkowite Typy całkowitoliczbowe bez znaku Przepełnienie Reprezentacja liczb całkowitych ze znakiem metodą uzupełnień do dwóch Skrócone operatory Sterowanie mapowanymi w pamięci rejestrami we/wy za pomocą operacji bitowych Alternatywa Koniunkcja Negacja Alternatywa wykluczająca Przesunięcie Definiowanie znaczenia bitów Nadawanie wartości dwóm bitom naraz Wyłączanie bitu Sprawdzanie wartości bitów Problemy programistyczne 5. Instrukcje decyzyjne i sterujące Instrukcja if Instrukcja if/else Instrukcje pętli Pętla while Pętla for Używanie przycisku Inicjacja Wybór układu ze ściąganiem Pobieranie stanu przycisku Uruchomienie programu Sterowanie pętlą Instrukcja break Instrukcja continue Antywzorce Pusta pętla while Przypisanie w pętli while Problemy programistyczne 6. Tablice, wskaźniki i łańcuchy Tablice "Pod maską": wskaźniki Arytmetyka tablic i wskaźników Przepełnienie tablicy Znaki i ich łańcuchy Problemy programistyczne 7. Zmienne lokalne i procedury Zmienne lokalne Przesłonięte zmienne Procedury Ramki stosu Rekurencja Styl programowania 8. Złożone typy danych Wyliczenia Sztuczki preprocesora a wyliczenia Struktury Struktury w pamięci Dostęp do niewyrównanych danych Inicjacja struktur Przypisywanie struktury
Wskaźniki do struktur Nazewnictwo struktur Unie Tworzenie własnego typu Struktury a programowanie systemów wbudowanych typedef Wskaźniki do funkcji a dyrektywa typedef typedef i struct 9. Wyjście szeregowe w mikrokontrolerze STM Wypisywanie znaków łańcucha jeden po drugim Definiowanie własnej funkcji putchar Wyjście szeregowe Krótka historia komunikacji szeregowej Szeregowe "Witaj, świecie!" Inicjacja interfejsu UART Przesyłanie znaku Komunikacja z urządzeniem Windows Linux i macOS 10. Przerwania Odpytywanie kontra przerwania Przerwania w szeregowych operacjach we/wy Procedury obsługi przerwań Wypisywanie łańcucha za pomocą przerwań Koszmar przerwań Zwiększanie prędkości przy użyciu bufora Funkcja nadawcza Procedura obsługi przerwania Cały program Problemy programistyczne Konsolidator Zadanie konsolidatora Modele pamięci stosowane podczas kompilacji i konsolidacji Idealny model języka C Sekcje niestandardowe Proces konsolidacji Symbole definiowane przez konsolidator Relokacja i konsolidacja plików obiektowych Mapa konsolidatora Zaawansowane wykorzystanie konsolidatora Pamięć flash jako "trwałe" miejsce składowania Wiele elementów konfiguracji Przykład adaptacji w "warunkach polowych" Uaktualnianie oprogramowania układowego 12. Preprocesor Proste makra Makra parametryzowane Makra z kodem Kompilacja warunkowa Gdzie definiowane są symbole Symbole w wierszu poleceń Symbole predefiniowane Pliki dołączane Sztuczki preprocesora Język C na wielkich maszynach Pamięć dynamiczna Podstawowe operacje przydzielania pamięci ze sterty i wycofywania jej przydziału Listy wiązane Dodawanie węzła Wypisywanie listy wiązanej Usuwanie węzła Składamy to wszystko razem Problemy z pamięcią dynamiczną Valgrind i AddressSanitizer z GCC . Buforowane plikowe operacje we/wy Funkcja printf Wypisywanie tabeli znaków ASCII Zapis we wstępnie zdefiniowanych plikach Odczyt danych Szkodliwa funkcja gets Otwieranie plików Binarne we/wy Kopiowanie pliku Buforowanie i opróżnianie Zamykanie plików Argumenty poleceń i podstawowe operacje we/wy Argumenty poleceń Wykonywanie podstawowych operacji we/wy Tryb binarny Funkcja ioctl Liczby zmiennoprzecinkowe Typy zmiennoprzecinkowe Automatyczne konwersje Problemy związane z liczbami zmiennoprzecinkowymi Błędy zaokrągleń Precyzja Nieskończoność, wartości nieliczbowe i liczby subnormalne Implementacja Alternatywne rozwiązania Problemy programistyczne 17. Programowanie modularne Proste moduły Problemy związane z prostym modułem Kompilowanie modułu Cechy dobrego modułu Przestrzenie nazw Biblioteki Program ranlib i konsolidacja biblioteki Tryb deterministyczny i niedeterministyczny Słabe symbole Problemy programistyczne Cppcheck Doxygen Valgrind SQLite Natywny projekt C Projekt STM32 Workbench dla urządzenia wbudowanego
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 121
Media files:
Availability:
Biblioteka WEAiI
Copies are only available in the library: sygn. 154677 N (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Bare metal C : embedded programming for the real world, 2022
General note
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: No starch press.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności