158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarne Studia Miejskie)
Rozdział 1. Zarządzanie w mieście 15 1.1. Pojęcie i cele miasta 15 1.2. Specyfika zarządzania w organizacji publicznej 18 1.3. Ewolucja podejść w zarządzaniu publicznym. Od administrowania do wartości publicznej 26 Rozdział 2. Planowanie w mieście 31 2.1. Istota planowania 31 2.2. Planowanie strategiczne 32 2.3. Zintegrowana analiza SWOT 34 2.4. Planowanie zintegrowane 41 2.5. Hierarchizacja celów. Macierz korelacji i analiza wielokryterialna 45 Rozdział 3. Zarządzanie projektami 49 3.1. Istota projektu i uwarunkowania sprawnej realizacji 50 3.2. Zespół projektowy 54 3.3. Drzewo problemów i drzewo celów 55 Rozdział 4. Koncepcja stakeholders w zarządzaniu miastem 61 4.1. Interesariusze miasta 61 4.2. Mapowanie interesariuszy 63 4.3. Upodmiotowienie mieszkańców 65 4.3.1. Budżet obywatelski 65 4.3.2. Panel obywatelski 68 4.3.3. Miejski hackathon 70 4.3.4. World café 72 4.4. Współpraca z organizacjami III sektora 74 4.5. Partnerstwo publiczno‑prywatne 80 4.6. Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego 84 4.6.1. Uwarunkowania współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego 84 4.6.2. Związek jednostek samorządu terytorialnego 85 4.6.3. Porozumienie samorządowe 86 4.6.4. Stowarzyszenie jednostek samorządu terytorialnego 87 4.6.5. Centrum usług wspólnych 87 Rozdział 5. Marketing miasta 91 5.1. Istota i cele marketingu miasta 91 5.2. Miejski marketing mix 93 5.3. Social media 98 Rozdział 6. Generowanie innowacji miejskich 101 6.1. Potrzeby innowacyjne w mieście 101 6.2. Living Lab 102 6.3. Innowacyjne zamówienia publiczne 106 6.4. Foresight 110 6.5. Metoda delficka 112 6.6. Metoda scenariuszowa 114 6.7. Burza mózgów 115 6.8. Design thinking 116 Rozdział 7. Nowoczesne metody finansowe w zarządzaniu w mieście 119 7.1. Potrzeba stosowania nowoczesnych metod finansowania zadań 119 7.2. Faktoring 120 7.3. Wykup wierzytelności 121 7.4. Forfaiting 122 7.5. Sekurytyzacja 122 7.6. Leasing komunalny 123 7.7. Obligacje komunalne 124 Rozdział 8. Nowoczesne metody kontroli w miastach 127 8.1. Istota kontroli 127 8.2. Benchmarking 128 8.3. Obserwacja uczestnicząca 134 8.4. Badania fokusowe 134 8.5. Strategiczna Karta Wyników 135 8.6. Karta Wyników Wartości Publicznej, PVSC 138 Rozdział 9. Zarządzanie informacjami 143 9.1. Rola zasobów informacyjnych w zarządzaniu 143 9.2. Open data 145 9.3. Big data 149
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154810 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 157-168.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności